Jump to content

Beginner > meerdere kleine vragen


Recommended Posts

1). Ik heb in de CSS document een aantal kleuren aangepast voor o.a. het menu/
Maar als ik dan de website inlaad dan zie ik heel even snel die kleur die ik heb ingesteld en vervolgens komt de originele kleur er overheen en zie ik niet meer de ingestelde kleur.

Nu vraag ik me dus af hoe je de kleuren op een correcte manier kan aanpassen?

-----------------

2). Ik heb de module ingeschakeld met de footer links. Nu zie ik aan de rechterkant de linktekst: Powered by Prestashop.
Ik heb zitten zoeken, maar kan geen mogelijkheid vinden hoe deze tekst weg te halen, iemand enig idee?

-----------------

3). In het block 'winkelwagen' (standaard rechtsbovenin), daar staan 2 buttons in; Winkelwagen en Afrekenen.
Omdat het in het nederlands is, past dit niet helemaal lekker meer in dat blok en komt de tekst van 'Winkelwagen' breder uit dan het blokje is waar de link op staat.
Is het mogelijk deze blokken in breedte aan te passen of bijv. het linkblokje 'Winkelwagen' weg te halen zodat je alleen nog de knop 'Afrekenen' hebt staan?

Link to comment
Share on other sites

Hey Davarious.

Voor footer links, en cart knop verwijderen
http://www.prestashop.com/forums/viewthread/63008/development/dutchcoding_prestashop_installationconfiguration_tutorialsvideo/

Andere komen nog.
mvg,
DutchCoding


Ej bedankt!
dat is helemaal top die screen video's!

Alleen jammer dat je niet laat zien hoe je in css die afreken button centreert.
Ik heb me leip zitten zoeken alleen kan niet de juiste vinden :(

--------------------

Gelijk even nog een vraagje...
Op de home pagina staat standaard wat tekst en een plaatje van ipods.
Deze heb ik een maandje terug verwijderd, alleen geen idee meer hoe/waar ik dit heb gedaan.
Nu wil ik dus een andere plaatje en wat tekst invoegen, alleen nu vroeg ik me af waar ik dat nou ook alweer doet :)
Link to comment
Share on other sites

Ik ben nog 2 dingen tegen gekomen waar ik niet uit kom.

Ik heb de MailAlert (E-mail melding v2.2) ingeschald en ingesteld om zo een e-mail te ontvangen als er een order wordt geplaatst door een klant.
De klant krijgt sowieso een e-mail maar de webshop eigenaar krijgt standaard geen mail. Nu ik dit ingesteld heb verwacht ik eigenlijk een e-mail als er een order wordt geplaatst, alleen deze krijg ik dus niet.

Het 2e puntje dat niet goed functioneert, is de bedragen in de credit factuur.
Als ik een credit aanmaak wanneer een product retour is gekomen en een order is geannuleerd, dan wordt de credit wel netjes gemaakt, alleen de bedrag (excl. BTW) kloppen niet.

Omschrijving Artikelnummer Prijst p/st Aantal Totaal
4Internal/4External SAS PCI-Express SC44Ge Host Bus Adapter 416096-B21 -€ 149,94 1 -€ 149,94
Total products (tax excl.) : -€ 149,94
Total products (tax incl.) : -€ 149,94
Totaal (tax excl.) : -€ 126,00
Totaal (tax incl.) : -€ 149,94
BTW BTW tarief Totaal excl. BTW BTW: Totaal incl. BTW
Producten 19,000 -€ 149,94 -€ 0,00 -€ 149,94

Total products (tax excl.) : -€ 149,94 = FOUT
Totaal (tax excl.) : -€ 126,00 = GOED

BTW BTW tarief Totaal excl. BTW BTW: Totaal incl. BTW
Producten 19,000 -€ 149,94 -€ 0,00 -€ 149,94

Daarbij gaat het bedrag excl. BTW fout en het BTW bedrag zelf blijft 0,-

Link to comment
Share on other sites

Ik ben nog 2 dingen tegen gekomen waar ik niet uit kom.

Ik heb de MailAlert (E-mail melding v2.2) ingeschald en ingesteld om zo een e-mail te ontvangen als er een order wordt geplaatst door een klant.
De klant krijgt sowieso een e-mail maar de webshop eigenaar krijgt standaard geen mail. Nu ik dit ingesteld heb verwacht ik eigenlijk een e-mail als er een order wordt geplaatst, alleen deze krijg ik dus niet.


Je moet even kijken bij module/mailalerts/mails
en dan kijken of je de juiste taalmap erin hebt
dus in jouw geval [ NL]
als die map niet erin is, gaat hij ook geen mailtjes versturen.

succes
Link to comment
Share on other sites

Ik ben nog 2 dingen tegen gekomen waar ik niet uit kom.

Ik heb de MailAlert (E-mail melding v2.2) ingeschald en ingesteld om zo een e-mail te ontvangen als er een order wordt geplaatst door een klant.
De klant krijgt sowieso een e-mail maar de webshop eigenaar krijgt standaard geen mail. Nu ik dit ingesteld heb verwacht ik eigenlijk een e-mail als er een order wordt geplaatst, alleen deze krijg ik dus niet.


Je moet even kijken bij module/mailalerts/mails
en dan kijken of je de juiste taalmap erin hebt
dus in jouw geval [ NL]
als die map niet erin is, gaat hij ook geen mailtjes versturen.

succes


Gebruik Dit taalpakket, die is wel compleet.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...