Jump to content

Catalogus prijsregel korting percentage in cart-list

Martino00

Recommended Posts

In PrestaShop 1.6 gebruik ik twee soorten catalogus kortingen

2% voor een group gebruikers en 12% voor een andere group gebruikers.

Deze percentage korting wordt zowel in de product-list weergegeven door gebruik te maken van

{if $product.specific_prices.reduction_type == 'percentage'}
<span >-{$product.specific_prices.reduction * 100}%</span>
{/if}

als in de product page

<p id="reduction_percent" 
{if !$product->specificPrice || $product->specificPrice.reduction_type != 'percentage'} style="display:none; "{/if}>
{strip}
<span id="reduction_percent_display">
{if $product->specificPrice && $product->specificPrice.reduction_type == 'percentage'}Uw korting: {$product->specificPrice.reduction*100}%
{/if}
</span>
{/strip}
</p>

Maar in mijn order-detail krijg ik de oude unitprijs te zien, het kortingsbedrag op de unitprijs, en de nieuwe unitprijs.

Ik zou ook hier graag enkel het kortingspercentage willen weergeven.

Kan dat?

Beste Wallgrind,

De korting zelf hangt aan de catalogus prijsregel.

Aan deze catalogus prijsregel zit een groep gekoppeld. De groep zelf heeft geen korting.

De korting is dus niet toegepast via de klanten/categorieën groepen in de backoffice maar via de catalogus prijsregel.

Ik denk dat ik je begrijp. u bedoelt dat het kortingspercentage op de pagina eigenlijk niet berekend wordt maar alleen maar wordt weergegeven.

Maar dat is nu eigenlijk net wat ik wil. Het kortingspercentage moet enkel maar weergegeven worden in de order-detail.
Zoals dat nu eigenlijk ook al gebeurd op mijn product pagina en in de productenlijst.

Wallgrind bedankt voor de link. Ik had deze vroeger ook al eens tegen gekomen maar het is nogal een oude post en de oplossing is niet voor PrestaShop 1.6.

Zijn er thema's die dit hebben? Dan moet ik misschien eens op zoek gaan naar zo een thema en dan de code uit dat thema halen of lijkt je dat geen goed idee?