Jump to content

Kan niets uploaden vanuit backend


Recommended Posts

Ik gebruik een verse install van versie 1.6.1.17 en kan niets uploaden vanuit het backend. Wanneer ik een gezipt thema upload krijg ik de melding 'temporary folder missing', wanneer ik een afbeelding wil uploaden en wijzigen 'an error occured during upload', wanneer ik het logo wijzig krijg ik de melding dat het logo succesvol gewijzigd is terwijl er niets veranderd. Het lukt wel om dit allemaal manueel via Filezilla te doen, maar dit is uiteraard veel omslachtiger. Permissies staan op 755, heb ook 777 geprobeerd, maar maakt allemaal niets uit. Niemand een idee wat ik kan proberen? Bij configuration information ziet alles er ook goed uit:

2ptw614.jpg

Edited by freekdl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bijvoorbeeld als ik een nieuw thema upload, ik kies de zip op mijn harde schijf, ik zie in de hoek linksonder de voortgang van de upload, dus die gebeurt wel degelijk, maar dan krijg ik deze foutmelding:

30mbtsn.jpg

 

Als ik een van de foto's op de voorpagina probeer te wijzigen (ik gebruik het standaardthema): 

261kvvl.jpg

 

Als je kijkt op de pagina www.tfa-aroma.com zal je bij de afbeeldingen onderaan zien dat de eerste een vraagteken toont, die heb ik in de backend proberen uploaden en zou dus banner-img1.jpg in de map themeconfigurator/img moeten zijn, maar als ik met Filezilla in die map kijk ontbreekt dat bestand. De tweede, het zwarte vlak heb ik manueel toegevoegd met Filezilla, dat lukt dus wel, maar als ik zo voor elke module moet gaan onthouden waar de bestanden staan wordt het wat omslachtig :)

Edited by freekdl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Voor zover ik kan zien gebruik je niet het standaardthema maar het probusiness thema. Kan het zijn dat je fotos upload in de standaard thema configuratie ipv in de thema modules van het thema dat je gebruikt? Dan kan het namelijk kloppen dat je ze niet ziet. Je zou evt de thema ontwikkelaar kunnen vragen, maar ik vermoed dat hier ergens wel het probleem zit.

Link to comment
Share on other sites

Voor zover ik kan zien gebruik je niet het standaardthema maar het probusiness thema. Kan het zijn dat je fotos upload in de standaard thema configuratie ipv in de thema modules van het thema dat je gebruikt? Dan kan het namelijk kloppen dat je ze niet ziet. Je zou evt de thema ontwikkelaar kunnen vragen, maar ik vermoed dat hier ergens wel het probleem zit.

Klopt, ik heb deze nacht even een ander thema geprobeerd nadat ik merkte dat ik vanuit andere add-ons wél kan uploaden. Ik had smartsupp live chat geïnstalleerd en kon zonder problemen een ander logo uploaden. Bij het probusiness thema slaag ik er ook in bestanden te uploaden naar de folder van het thema, maar bij het standaardthema niet (via het backend dan, via FTP lukt natuurlijk altijd). 

 

Ongeacht het thema krijg ik nog steeds de melding 'tijdelijke map niet aanwezig' wanneer ik een afbeelding probeer toe te voegen aan een bestaand product. Kan je eventueel nog eens kijken naar de site? Ik heb het standaardthema intussen teruggeplaatst. Bij voorbaat dank!

Edited by freekdl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Misschien een wat simpele vraag, maar ik zie dat je nogal wat talen hebt staan, je weet dat je voor iedere taal een afbeelding moet uploaden(behalve voor de producten.), neemt inderdaad niet weg dat de melding over de tijdelijke map wat vreemd is. Mij komt het niet bekend voor in ieder geval.

 

Daarnaast zie ik wel een fout: https://www.screencast.com/t/L1nLxZCASItx

 

Er komen wel wat gedachtes bij me op: klopt de domeinnaam bij seo en urls onder instellingen?

Heb je de httaccess al een keer herschreven? Dat doe je alsvolgt:  vriendelijke url uitzetten>opslaan, aanzetten>opslaan

Verder caches legen uiteraard. Dit zijn wel de basiszaken waar het evt een keer fout kan gaan.

 

Als je er erg mee loopt te worstelen zou ik, gezien het feit dat je winkel nog niet is ingericht, een keer alles verwijderen en een nieuwe installatie uitvoeren.

Link to comment
Share on other sites

Klopt, ik had de installatie eerst in Nederlands gedaan waardoor Duits en Frans mee geïnstalleerd zijn en heb achteraf Engels en Spaans toegevoegd. De foutmelding die u krijgt is het gevolg van die afbeelding te proberen uploaden via het backend, wanneer ik dat doe wordt de oude afbeelding (banner-img1.jpg) gewist, maar de nieuwe wordt niet in de plaats gezet.

De url ziet er als volg uit (intussen heb ik een SSL certificaat, maar had ervoor hetzelfde probleem): 

erj242.jpg

 

Htaccess net herscheven (de vorige was pas 1 dag oud), maar mag ook niet baten. 

Ik loop er inderdaad al even mee te sukkelen, meerdere weken om precies te zijn. Ik heb de installatie al een tiental keer opnieuw gedaan, via de autoinstaller, handmatig uploaden en unzippen, versie 1.6, 1.7, allemaal hetzelfde resultaat. Met de andere E-commerce die ik hiervoor geprobeerd heb liep ik ook tegen problemen aan bij het uploaden van de sample data naar de database. Ik begin te denken dat het probleem bij mijn host ligt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...