Jump to content

kaart 'onze winkel' mist


Recommended Posts

Als je op 'Onze winkels' klikt zou ik een kaartje van 'Google Maps' moeten krijgen.

In plaats daarvan krijg ik de melding: 

 

Oeps! Er is iets misgegaan.
Google Maps is niet correct geladen op deze pagina. Zie de JavaScript-console voor technische details.

 

Bovenstaande zegt mij eerlijk gezegd niks, weet iemand hoe ik dit aan kan passen?

 

Alvast bedankt! 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bedankt! Wegens tijdgebrek kom ik er nu pas aan toe.

Heb de eerste stappen doorlopen. Ik kan echter de module 'TM Google Map' niet vinden. Hbe ook gezocht op Google maar er verschijnt niets dat er op lijkt. 

 

Heb je enig idee of de naam gewijzigd is?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dank voor je snelle antwoord. Ik heb versie 1.6.1.11, dat verklaart.

 

Nou ga ik wellicht een 'domme' vraag stellen maar ik moet hem toch even stellen. Mijn webshop is geïnstalleerd door een oud collega. Het beheer doe ik zelf, die oud collega zit er niet meer tussen. Wat moet ik doen om te updaten en nog belangrijker: moet ik hiervoor zaken veilig stellen? Verlies ik iets of blijft alles verder door lopen?

Link to comment
Share on other sites

Ha Judith

je dient altijd een volledige backup te maken via de hosting van je bestanden en de database. Mocht er iets niet goed gaan tijdens het updaten dan kan je altijd veilig terug.

Via de one click update module kan je de update rustig uitvoeren.
Vergeet daarna niet via geadvanceeerde instellinge - prestaties - en dan het knopje bij Schakel alle overtreffingen uit weer op nee te zetten.

Link to comment
Share on other sites

Je start met het maken van een backup van de winkel in je hostomgeving bv via directadmin/plesk/cpanel of iets van dien aard, net wat je webhoster gebruikt.

Hierna installeer je de 1 click upgrade module in je backoffice(als die al niet is geinstalleert. Moet deze geupgrade worden, dan doe je dat eerst (staat erbij als dat moet).

Hierna zet je je winkel in de onderhoudsmodus en kan het upgraden beginnen via de module. Heb je wijzigingen aangebracht in de shop, en ik bedoel dan wijzigingen in de codering van de basis webshop(dus niet het thema wat je gebruikt want die staat buiten de upgrade) dan zullen die worden overschreven en dus verdwijnen.

Om die reden is het dus raadzaam om vooraf een backup te maken via je webhosting. De 1 click upgrade module maakt er ook 1 maar mocht je shop niet meer bereikbaar zijn kan je dan terugvallen op de backup in je hostpanel.

Na het upgraden loop je de shop na of alles werkt. Standaard worden je overrides uitgeschakeld, dus moet je die weer aanzetten na het upgraden: geavanceerde instellingen>prestaties

Tot slot haal je je winkel weer uit de onderhoudsmodus

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Curious said:

Je start met het maken van een backup van de winkel in je hostomgeving bv via directadmin/plesk/cpanel of iets van dien aard, net wat je webhoster gebruikt.

 

Alles is duidelijk, alleen de start niet ;). Hoe maak ik deze back-up. Ik host bij Antagonist, dus daar heb ik ingelogd. Ben als de dood iets fout te doen dus wil secuur te werk gaan. Heb al rondgekeken in de beheeromgeving maar kan niet zeggen dat ik nu weet hoe ik de back -up maak. Kun jij me hierin nog verder helpen of moet ik dan bij Antagonist zijn?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Mijnnaamisjudith said:

 

Alles is duidelijk, alleen de start niet ;). Hoe maak ik deze back-up. Ik host bij Antagonist, dus daar heb ik ingelogd. Ben als de dood iets fout te doen dus wil secuur te werk gaan. Heb al rondgekeken in de beheeromgeving maar kan niet zeggen dat ik nu weet hoe ik de back -up maak. Kun jij me hierin nog verder helpen of moet ik dan bij Antagonist zijn?

 

Ik ben ondertussen nog op een andere manier op zoek gegaan en heb gevonden hoe ik via antagonist een back -up moet maken.

Ik ga ermee aan de slag en meld me even als het allemaal is gelukt. Heel erg bedankt tot zover!

 

Link to comment
Share on other sites

Sorry, wellicht wat te voorbarig. Na lang wachten kan ik er weer in, ik heb de upgrade opnieuw moeten starten dus hij loopt weer.

-----------------------------------------------------------------------------------

Tijdens het upgraden liep hij vast, hij gaf een foutmelding aan. De server was tijdelijk niet bereikbaar. Hij doet nu niets meer. Ik kom ook niet meer in de beheeromgeving. 

Heeft je dit al eens meegemaakt....?

 

 

Edited by Mijnnaamisjudith (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zeker, daarom ook altijd een backup via de hoster zodat je hem terug kan zetten.

Het is lastig in te schatten wat er fout is gegaan, er kunnen allerlei redenen zijn die hiertoe leiden. Advies om je website via je directadmin weer terug te zetten en de upgrade voor je te laten doen. Mocht je de backrole (terugplaatsing) ook niet zien zitten dan zou ik hier iemand voor inschakelen.

Welk pakket gebruik je overigens van Antagonist?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Curious said:

Zeker, daarom ook altijd een backup via de hoster zodat je hem terug kan zetten.

Het is lastig in te schatten wat er fout is gegaan, er kunnen allerlei redenen zijn die hiertoe leiden. Advies om je website via je directadmin weer terug te zetten en de upgrade voor je te laten doen. Mocht je de backrole (terugplaatsing) ook niet zien zitten dan zou ik hier iemand voor inschakelen.

Welk pakket gebruik je overigens van Antagonist?

 

Hij loopt wederom, nadat hij al een hele hoop heeft gedaan, vast. De laatste melding is:

image.png.2bd5f1bb8d086bf5064ffd317059c0fe.png

 

En vervolgens deze tekst:

WEBSITE TEMPORARY UNAVAILABLE

The website you're trying to visit is unavailable, because exceeds its allotted resource capacity. The cause may be that there are too many active visitors, or the website might be experiencing a technical defect.

In most cases this is a temporary problem, so please try again later. We thank you for your patience and understanding. Is this your website? Please contact us at [email protected]

"
 
 
Op basis hiervan zou ik denken dat het dus bij Antagonist is en ik deze actie beter midden in de nacht kan doen of zo?
 
Met betrekking tot het pakket, ik heb SLIM
 
 
 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Dit is zeer waarschijnlijk een beperking van het pakket. Teveel resources gebruikt. Daardoor tikt hij tegen het maximum aan. 

Advies is om even 20 minuten te wachtten, daarom kon je er net na een poosje ook weer in, dan zijn je resources als het ware weer aangevuld. Je zou de upgrade ook kunnen uitvoeren met geavanceerde instellingen waarbij je de reservekopie voor je afbeeldingen op nee zet, Kanaal zet je op kleine release.

Ik ken van het Slim pakket niet alle specs, maar mij lijkt het voor prestashop een veel te klein pakket. Pro lijkt me meer voor de hand liggen(geheugen etc.). Persoonlijk zou ik je een echte Prestashop webhoster aanbevelen, dit pakket lijkt me meer iets voor een simpele statische website. Beste is een VPS, maar snap ook dat kosten daarvan wellicht wat te hoog liggen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...