Jump to content

Weergave verkeerde prijs


Recommended Posts

Ik gebruik versie 1.6.1.6 en de winkel is nog niet live.

Ik heb een product aangemaakt en vervolgens bij combinaties twee varianten, namelijk 250 gram en 450 gram.

 

Bij 250 gram heb ik de whole sale prijs op nul staan. Impact on price - decrease 1,89 ex en 2.00 incl. Er onder staat dan 'the final productprise will be set 4.5@€. Impact on weight en impact op price staan beide op none.

 

Kijk ik nu in de webwinkel dan wordt de prijs voor 450 gram correct weergegeven maar die van 250 gram niet. Dat staat 4,83€.  Bestel ik ik echter het artikel dan komt in de winkelwagen WEL de correcte prijs van 4,50.

 

nb bij klantinstelliingen staan alle drie klantgroep op incl btw.

 

Wie weet er een oplossing?

 

Link to comment
Share on other sites

Het onderwerp is bekend voor mij.
twee valuta's, dollar euro, wisselkoersprobleem.

 

https://www.prestashop.com/forums/topic/625956-falscher-preis-bei-artikelvarianten-in-ansicht-produktdetails/?p=2605459

 

 

de oplossing was simpel:

In de winkel zijn 2 valuta's aan het begin, eenmaal de Amerikaanse dollar en dan nog steeds de EURO. De wisselkoersen zijn echter onjuist ingesteld, waardoor de dollar op 1 staat en de EURO op 0.896. In dat geval moet de standaardvaluta in de winkel worden ingesteld op 1 en alle andere munteenheden moeten worden ingesteld op de overeenkomstige wisselkoersfactor.

 

Het was hier echter interessant dat de prijzen van de normale posten met de ingevoerde EURO-waarde worden weergegeven en geteld. Met de varianten heeft hij het bedrag verrekend over de wisselkoers, in welk geval dan 8,96 EUR in plaats van 10, fatalerweise Het blijkt in de varianten zelf niet zo, maar de vrij normale prijs, zodat men er prima voor kan kijken.

Edited by SliderFlash (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...