Jump to content

Rechten op directorys.


Recommended Posts

Heb even een vraag over rechten..

De webshop werkt. Maar heb dus even een vraag over installatie onder windows server 2003 web.

Hieronder in het lijstje zijn directorys te zien die schrijf rechten nodig hebben. Hier word dan gesproken over het toekennen van rechtten via ftp. Aangezien ik zelf de windows server beheer via remote desktop pas ik de rechten voor die directorys aan in windows zelf.

Dat kan ok twee manieren. Ik vraag mij af of dit wel veilig is.

1. Internet information services IIS manager.
Door daar met de rechtermuisknop op de directory te klikken kun je aanvinken dat er ook schrijfrechten moeten worden toegekend aan de directory.

Er komt dan gelijk een waarschuwing !
---------------------------
WARNING -- By setting both the Write and Execute permissions, you are potentially exposing this site to malicious attack. A destructive or intrusive program could be uploaded and then executed.

Of moet ik soms wel deze werkwijze gebruiken maar dan Execute permission voor executables voor die directory uitzetten.
Execute permission: kan gezet worden op:
-None
-Scripts only
-Scripts and Executables.

Heb deze op scripts only gezet maar vraag me dus af of ik deze werkwijze wel moet gebruiken en zoja met welke instelling None of scripts only ?

2.
Via windows explorer naar de directory gaan die schrijfrechten nodig heeft en er met de rechtermuisknop op klikken. Dan kan je de rechten van Internet Guest Account aanpassen naar schrijf rechten voor die directory.

Mijn vraag is nu.. wat is nu de juiste manier om onder windows op een veilige manier rechten toe te kennen voor die directory's zonder dat dit tot veiligheids problemen kan leiden werkwijze 1 of 2 ?


6.While you have your FTP connected to your Web hosting server, make sure the following PrestaShop folders have ‘write’ permissions (also known as “CHMOD 777” – explanation of file permissions here) but do not apply these permissions recursively (to their subfolders): /config, /upload, /download, /tools/smarty/compile. Then make sure the following folders have ‘write’ permissions and apply these permissions recursively (to their subfolders): /img, /mails, /modules, /themes/prestashop/lang, /translations

graag een reactie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...