Jump to content

Skjul varianter der ikke er i brug


RyGrafisk

Recommended Posts

Prestashop 1.7.0.4
 
Hej.
 
Håber i kan hjælpe mig med dette problem i varianter. Jeg skal have skjult de varianter der ikke er i brug så de ikke vælges i dropdown.
 
Jeg har oprettet 3 forskellige egenskaber/dropdowns (1,2,3) med hver 3 værdier (a,b,c).
 
Et produkt skal så bruge følgende kombinationer/varianter:
 
1a;2a - 1b;2a- 1c;2a
1a;2b;3a - 1b;2b;3a- 1c;2b;3a

1a;2c;3a - 1b;2c;3a- 1c;2c;3a

1a;2b;3b - 1b;2b;3b- 1c;2b;3b

1a;2c;3b - 1b;2c;3b- 1c;2c;3b

1a;2c;3c - 1b;2c;3a- 1c;2c;3c

 

Ved 1a;2a - 1b;2a- 1c;2a vil jeg gerne have skjult dropdown 3 og den skal så kun dukke op når 2b og 2c er valgt. Kan det ikke lade sig gøre?

 

Som det er nu viser den alle tre dropdowns med alle værdier selvom de ikke eksisterer. Mit produkt har f.eks. ikke en variant der hedder 1a;2a;3b, men kun 1a;2a. Alligevel vises dropdown 3 når kombinationen 1a;2a er valgt.

 

Håber det giver mening og at der er en der kan hjælpe  :)

 

Mvh Mette.

Link to comment
Share on other sites

Det kan tænkes, at det er en fejl i 1.7 (den er jeg slet ikke klar til at bruge endnu, der er alt for mange fejl i nye versioner). I version 1.6 under Præferencer - varer kan man vælge, om varianter skal vises eller ej, hvis de ikke er tilgængelige. Kan du tjekke, om det samme er muligt i 1.7?

Link to comment
Share on other sites

Det er da godt jeg stadig kun er i testfasen så jeg kan nå at gå tilbage til 1.6  :o

 

I 1.7 kan man under Shop parameters - Product settings sætte den til ikke at vise varianter af varen, også selv om de ikke er til rådighed... Men det virker så tydeligvis ikke. Skal jeg indberette det et sted så de kan få det rettet?

Link to comment
Share on other sites

Det er da godt jeg stadig kun er i testfasen så jeg kan nå at gå tilbage til 1.6  :o

 

I 1.7 kan man under Shop parameters - Product settings sætte den til ikke at vise varianter af varen, også selv om de ikke er til rådighed... Men det virker så tydeligvis ikke. Skal jeg indberette det et sted så de kan få det rettet?

Alle fejl indberettes via denne side: http://forge.prestashop.com/secure/Dashboard.jspa - husk at søge for at se, om andre allerede har indberettet fejlen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...