Jump to content

Module "JA Marketplace"


Hans Wolf

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ik heb geen specifieke ervaring met deze module. Wel weet ik dat de ontwikkelaar goed bekend staat. Wat ikzelf erg belangrijk vindt bij het aanschaffen van een dergelijke module is het aantal mogelijkheden wat standaard meegeleverd wordt. Het valt mij op dat er veel van dit soort modules op de markt zijn die redelijk uitgekleed worden aangeboden waardoor je heel veel extra addons moet kopen om de mogelijkheden te verkrijgen die je graag wilt waardoor je uiteindelijk een behoorlijk prijzig pakket hebt. Uiteraard is gebruiksvriendelijkheid voor de marktplaatsverkopers heel belangrijk. Als die ingewikkeld is haken ze ook af.

 

Bekende alternatieven van bekende ontwikkelaars zijn:

 

Knowband

Webkul

Agile

Link to comment
Share on other sites

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Als het een goed en gebruiksvriendelijk systeem is dan is 450 euro wel betaalbaar. Ik heb zelf in het verleden tests gedaan met de module van Knowband maar was daar niet echt heel content mee. Had hem gelukkig in een sale gekocht dus geen man overboord, maar ik speel zelf al een paar jaar met de gedachte om iets met een soort van marktplaats formule te gaan werken, vandaar mijn interesse

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu Agile getest en het werkt perfect als je bij verschillende verkopers besteld

Komt netjes in de winkelwagen en je kunt daarna per verkoper de verzendkosten kiezen

Een zeer grote nadeel is dat dit ook ontstaat als je bij 1 verkoper een order plaatst

B.v je besteld 10 artikelen dan moet je 10 x de verzendkosten bij elke artikel kiezen

Wordt wel daarna goed berekend zodat de klant maar 1x de verzendkosten hoeft te betalen

 

Maar je ziet het niet als klant

 

Dus ik ga verder zoeken naar een ander pakket

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij is dat een probleem wat je bij allemaal tegenkomt. Het beste is volgens mij om de verzending via de webshop te laten lopen. Dat zie je bv ook bij BOL. Stel je hebt 20 verkopers en die hebben allemaal hun eigen verzendmethode dan krijg je in het afrekenscherm een wirwar.

 

Stel je voor dat een klant van 3 verkopers een artikel kiest, hoe ga je aan een consument dan uitleggen dat hij 3 maal verzendkosten moet betalen, en dus ook 3 x een regel met verzendkosten in het afrekenscherm ziet.

 

Dit was voor mij een reden om het voorlopig allemaal even in de ijskast te zetten, maar het blijft wel kriebelen ... het idee

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...