Jump to content

Updat zeer verouderde prestashop website


Recommended Posts

Beste (mede) prestashoppers

 

Mijn prestashop website is op dit moment nogal verouderd. Als ik het goed begrijp van de posts op dit forum kun je na het inloggen onderaan de versie zien, daar staat bij mij 1.3.1.1

Ik heb slechts een eenmansbedrijf en ben zelf meer met de verkoop en creatieve kant van mijn bedrijf bezig. 

Al meerdere malen kreeg ik een mail van prestashop dat er weer een update beschikbaar was, maar aangezien ik niet zo technisch ben aangelegd heb ik dit nooit gedaan. ( gewoon niet wetende hoe ).

 

Nu zou ik graag ( met behulp van een vriend met wat technische kennis ) mijn prestashop website willen updaten naar  1.7.2.0  

Kan dit zomaar zonder dat er al te veel problemen worden verwacht? Ik gebruik een template via prestashop, we hebben zelf een ideal betaal module geinstalleerd en verder wat extra blokken voor de site. De rest stond er allemaal al op.

 

Ik ben een beetje bang dat mijn webwinkel door deze update uit de lucht zal gaan omdat bepaalde dingen misschien niet meer `matchen `door de update. 

 

Zou iemand hier me kunnen adviseren wat het beste te doen? Bij voorbaat dank!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Het is de vraag of je naar 1.7 wilt updaten. Het is nog steeds een wat problematische versie en veel mensen blijven liever bij 1.6. En naar 1.6 kun je wel automatisch updaten - al moet je er rekening mee houden alle modules te vervangen.

 

Via internet had ik al eea gelezen over 1.7, dat het op dit moment nog een `lastige`versie is. Gaat bij 1.6 ook het template e.d. verloren?

Ik had her en der al wat informatie ingewonnen omdat ik het zelf niet aandurf, maar zij geven aan de update te kunnen verzorgen maar dat ik dan nog zelf de modules moet vervangen. Juist dat kan ik denk ik niet zelf. Als zij dat ook moeten doen wordt het allemaal wel erg prijzig. 

Link to comment
Share on other sites

Via internet had ik al eea gelezen over 1.7, dat het op dit moment nog een `lastige`versie is. Gaat bij 1.6 ook het template e.d. verloren?

Ik had her en der al wat informatie ingewonnen omdat ik het zelf niet aandurf, maar zij geven aan de update te kunnen verzorgen maar dat ik dan nog zelf de modules moet vervangen. Juist dat kan ik denk ik niet zelf. Als zij dat ook moeten doen wordt het allemaal wel erg prijzig. 

Modules vervangen is in principe een fluitje van een cent. Maar het kan natuurlijk per module verschillen. Je zou eerst eens een inventarisatie moeten maken van welke niet-Prestashop cq aangekochte modules je hebt. En dan kun je eventueel de auteur mailen over hoe het zit met een upgrade.

 

Voor 1.6 zul je een nieuw template moeten hebben. Dat kan natuurlijk de gratis default van Prestashop zijn..., maar je aanpassingen zul je opnieuw moeten aanbrengen.

Link to comment
Share on other sites

Modules vervangen is in principe een fluitje van een cent. Maar het kan natuurlijk per module verschillen. Je zou eerst eens een inventarisatie moeten maken van welke niet-Prestashop cq aangekochte modules je hebt. En dan kun je eventueel de auteur mailen over hoe het zit met een upgrade.

 

Voor 1.6 zul je een nieuw template moeten hebben. Dat kan natuurlijk de gratis default van Prestashop zijn..., maar je aanpassingen zul je opnieuw moeten aanbrengen.

 

Volgens mij hebben wij alleen Ideal zelf geinstalleerd en 2 extra tekstblokken bij prestashop aangekocht omdat we aan de blokken in de webwinkel niet genoeg hadden. 

We zullen ons er van te voren eens goed in verdiepen voordat we de sprong naar de update gaan wagen ;) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...