Jump to content

Upgrading van 1.6.1.15 naar 1.7.1 via 1clickupgrade


Recommended Posts

Al enige tijd bezig met trachten een upgrade te doen van 1.6.1.15 naar 1,7,1  via 1Clickupgrade

 

Database upgrade schijnt goed te verlopen echter  alles blijft hangen bij het disabelen van modules.

 

Ik heb alle  niet door presta ontworpen modules op voorhand uitgeschakeld ( block IP  en gastenboek)

 

Systeem is meer dan een half uur al bezig met de modules

 

Als ik naar de forntend ga,  krijg ik een vreemd scherm post-346276-0-00528800-1501345641_thumb.jpg

Tijdens de upgrade :

post-346276-0-08907500-1501345633_thumb.jpg

 

Het lijkt wel of de upgrade niet voortgezet wordt

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit eventueel op te lossen is ?

 

Op mijn VPS server draait  PHP 7.1  hoewel de  6,5 aangeeft  ( ik kan in de configuratie kiezen welke PHP versie standaard is - moet werken)

 

Processor Name Intel® Xeon® CPU X5650 @ 2.67GHz Vendor ID GenuineIntel Processor Speed (MHz) 2666.697 Processor Name Intel® Xeon® CPU X5650 @ 2.67GHz Vendor ID GenuineIntel Processor Speed (MHz) 2666.697 Total Memory 4194304 kB Free Memory 2060684 kB Total Swap Memory 524288 kB Free Swap Memory 170660 kB System Uptime 102 Days, 18 Hours and 39 Minutes Apache 2.4.25 Running DirectAdmin 1.51.4 Running Exim 4.87 Running MySQL 5.5.31 Running Named 9.8.2rc1 Running sshd Running dovecot 2.2.31 (65cde28) Running pure-ftpd 1.0.46 Running Php 5.6.30 Installed

 

Link to comment
Share on other sites

Het upgraden van 1.6 naar 1.7 met de 1 click upgrade is nogal een dingetje. Van alle kanten wordt dat afgeraden. Beter om de shop tijdelijk te verhuizen naar een ander domein. Daarna 1.7 vers opbouwen op je domein en de data importeren. Met de Migration Pro module is dat een fluitje van een cent. Ik heb dat zelf ook al meerdere malen gedaan.

 

Je kan ook op een testdomein eerst eens 1.7 installeren en daar je data in importeren om te kijken hoe het draait. Je zal, hoe dan ook tegen zaken aanlopen die totaal anders zijn.

Link to comment
Share on other sites

Je kan proberen de update te doen zonder een backup te maken van je bestanden en de database via de oneclick upgrade module

Maak van te voren wel een volledige back via je server

 

Ook kan je de tips van Curious opvolgen die heeft er verstand van en ook vaker met deze module gewerkt

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

bedankt iedereen voor het meedenken.

 

Even nog voor de duidelijkheid,    de upgrade van de database en het bijwerken van de files gaat allemaal goed.

 

Database upgraded completed

Disabling modules now

 

Upgrade blijft hangen bij het disablen / uitschakelen van de modules

 

Qua server en PHP instellingen lijkt alles dus gewoon goed te staan

 

Het is dus een "hang-up" op het uitschakelen (en bijwerken)  van de modules   :(  :o 


 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Dat kan je lang wachtten want die gaat er niet komen.

De oplossing is een poos terug al aangedragen door de migratie module te gebruiken.

Je kan natuurlijk ook cart to cart inhuren, die zetten het dan voor je over, maar voor hetzelfde geld heb je een module waar je alles zelf mee in de hand houdt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Heb je voor mij eventueel de directe link naar die module ?
Denk dat het het meest "handige" manier dan is om toch over te gaan naar 1.7.x.x

Opnieuw compleet opbouwen vanuit 1.7.2.4 kost qua tijd en arbeid waarschijnlijk meer dan de aanschaf van de betreffende module

 

Alvast bedankt

 

Arie

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...