Jump to content

HULP gevraagd->Responsive probleem classic theme.


Recommended Posts

Beste mede-Prestashoppers,

 

Ik heb een probleem met de responsive versie van de winkel.

De winkelwagen, inloggen en de zoekbalk staan alle 3 in hook ''nav2'', geen probleem bij de fullsize winkel.

Echter in de responsive versie worden deze uit de balk gedrukt, zelfs het logo zakt naar onderen.

 

Uren gespendeerd aan allerlei mogelijke oplossingen, maar kom er niet achter. Het rare is: op de andere webwinkel (lijken) de instellingen precies hetzelfde en daar werkt het wél. Het is misschien iets kleins, maar zie iets over het hoofd. :wacko:

 

Het gaat om zandnederland.nl

Hopelijk kan iemand helpen en alvast bedankt!

 

Gr Ruup

post-1409054-0-52427400-1501073434_thumb.png

post-1409054-0-50649100-1501073438_thumb.png

post-1409054-0-06173100-1501073443_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgeb Ruub

 

Zo te zien werkt je hele winkelwagen niet op de mobiel. Je gebruikt prestashop 1.7 zie ik

Heb je na het opzetten niet toevallig een incompatible module geinstalleerd die het layout van het reponsive thema in de war brengt?

 

Presta 1.7 heeft nog best wat bugs dus het is nog aan te raden om op 1.6 te blijven zo lang mogelijk.

 

Zijn het niet veel producten, installerr de shop opnieuw en dan weet je zeker dat het weer goed naarmate

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

Devi, bedankt voor je snelle reactie.

 

Het zou vervelend zijn om overnieuw te moeten beginnen. Had gehoopt op iets kleins, maar dat is hier dus niet aan de hand?

Wat is de snelste manier om weer snel net zo ver te komen als nu? Producten exporteren bijv? Deze hebben ook atrributen.

 

Bedankt alvast. Gr Ruup

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Devi,

 

Met deze module is het gelukt alles over te zetten naar de nieuwe shop. Top module trouwens.

Zoals je in de screenshot kan zien is de bug wat betreft de header ook opgelost.

 

Wat is nu de beste manier om alles van het testdomein naar het hoofddomein over te zetten?

In de bijlages is de situatie te zien. Had al ''test'' weggelaten in de ftp en de huidige test ge-underscored, maar zo makkelijk gaat het blijkbaar niet... de browser gaf vervolgens een oneindige doorverwijzing aan.

 

De map www.zandnederland.nl leegmaken en vervolgens alle mappen en bestanden uit de map www.test.zandnederland.nl daarin kopiëren? Daarna nog iets?

 

Alvast bedankt, Groet.

post-1409054-0-62164300-1501229856_thumb.png

post-1409054-0-26780200-1501229861_thumb.png

post-1409054-0-60958400-1501229866_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Als je de Migration Pro module hebt dan kan je die ook gebruiken om het weer uit je testdomein te halen. Dus nieuwe installatie op je live domein, overzetten en klaar!

 

Ik heb in je oude domein even gekeken, maar het probleem is volgens mij die afbeelding naast je logo

Die drukt alles uit verband. Die informatie staat ook al eronder. Ook het webwinkelkeur logo zou ik daar weghalen. Die hebben ook de mogelijkheid het aan de zijkant te plaatsen.

 

Haal die maar eens weg, volgens mij heb je dan geen problemen meer

 

Volgens mij is er helemaal niks aan de hand met je shop alleen heb je van alles bovenin neergezet wat daar niet hoort.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor al jullie reacties en hulp.

 

Het oorspronkelijke probleem zat uiteindelijk toch in het theme.css bestand dat ik zelf aangepast heb om m'n huisstijl te krijgen.

Nu toch maar een addon gekocht om op een veiligere manier de theme aan te passen!

 

@ Curious

Ik heb in je oude domein even gekeken, maar het probleem is volgens mij die afbeelding naast je logo

Die drukt alles uit verband. Die informatie staat ook al eronder. Ook het webwinkelkeur logo zou ik daar weghalen. Die hebben ook de mogelijkheid het aan de zijkant te plaatsen.

Die afbeelding is de banner die in de hook 'top' staat. op mobiel wordt ie inderdaad onder het logo geplaatst.

Is er dan ook een manier om de banner netjes naast het logo te laten staan, ook op mobiel?

 

Ik hoor ervan!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...