Jump to content

BTW nummer wordt niet weergeven bij aanmelding / in klantaccount


Recommended Posts

1 van mijn shops is louter b2b, dus alleen voor zakelijke klanten met kvk/btw nummer.

Toch word het btw nummer nergens getoond zodat ik dit ook kan controleren, noch werkt de automatisch controle van het VIES systeem.

 

Ik heb het volgende gedaan :

 

- Onder landen is het gebruik van een btw nummer verplicht gesteld.

- Ik heb een nieuwe klanten groep aangemaakt waar ik de klanten na controle in kan zetten

- Zonder goedgekeurde registratie kan men de prijzen niet in zien / bestellen

 

Ik gebruik de volgende modules :

 

- Authorisized clients only ( om de toegang tegen te gaan tot goedkeuring)

- Europees btw nummer ( webservice ingeschakeld) 

 

Bij het aanmaken van een klant account, kan men een willekeurig btw nummer invullen, en alsnog word de goedkeuring verzonden.

De controle met VIES werkt dus niet.

 

Ik krijg vervolgens wel een melding van een nieuwe registratie waar bedrijfsnaam enz staat, maar nergens het btw nummer.

Het veld BTW nummer onder klant wijzigen is ook leeg.

Ook ontvang ik geen verdere mails oid waar dit btw nummer wel instaat.

 

Bovenstaande is ongeacht of ik b2b modus wel of niet inschakel.

 

 

Hoe krijg ik dit wel werkend ingesteld?

 

Link to comment
Share on other sites

Hai frank!

 

in tegendeel, de 1ste module zorgt niet voor problemen.

Deze staat op mijn andere sites ook ingesteld, en werkt daar perfect.

 

Het probleem lijkt hem nu te zitten in de btw module zelf, als ik in het desbetreffende veld onder klanten "vat number" eruit haal, krijg ik niks door, en blijft het verplichte veld ( dus de module europees btw nr) willekeurig nummers accepteren, maar krijg ik inderdaad niks door, noch staat deze op de factuur.

 

Schakel ik dat veld weer in, dan wordt het wel doorgegeven (al dan niet in het verkeerde veld, het verplichte veld van de module welke de controle met vies zou moeten doen blijft foutief) maar staat het nr in ieder geval op de bon.

 

De auth module uitschakelen kan ook niet, daar account dan gelijk worden goedgekeurd en toegang geven tot de site ( niet tot inkopen), maar dit is niet de bedoeling.

Ik wil zelf bepalen of accounts wel of niet worden goedgekeurd.

 

Het lijkt er voor mij op alsof modules die iets te maken hebben met btw gewoon niet goed werken, eenzelfde probleem heb ik met de advanced eu module en de incl. ex. btw vermeldingen, werkt ook niet. 

 

Ik heb het nu maar zo ingesteld dat zowel het veld onder klant accounts ingevuld kan worden, als het verplichte nummer.

In de BO krijg ik in ieder geval dan op de verkeerde plek het nummer wel door, maar kan ik deze kopieren plakken, waardoor deze wel op de factuur komt.

 

Beetje knullig, maar nog geen andere oplossing...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...