Jump to content

Kommer inte åt min sida eller backoffice efter uppdatering


Recommended Posts

Hej!

 

Jag vill börja med att säga att jag är ruskigt mycket nybörjare på prestashop och försöker lära mig as you go.

 

Nu verkar det som att jag har klantat till mig mycket och vet inte hur jag löser det. 

 

Jag har prestashop kopplat till en lagersystem (Sello) varifrån jag skapade min shop. 

 

Allt förutom produkter ordnar jag som vanligt via prestashop backoffice. 

 

Häromdagen satt jag och arbetade på att bygga om och uppdatera min shop och där började mina problem. 

 

Jag uppdaterade Prestashop med 1-click samt laddade ner och installerade ett nytt tema (Diana). Efter det kunde jag inte komma åt Moduler, istället fick jag en errorsida med ett exception i orderstatus. 

Googlade lösningar och testade sen att köra en backup. 

 

När jag gjorde det hände ett par grejer. Sidan verkar ha gått tillbaka till originalsidan och tappat omriktningen till min egen website. Min inlogg till den fungerar dock inte och när jag försöker retrieva mitt lösen står det att användaren inte existerar. 

 

Någon som har några tips hur jag löser detta?

 

Mvh

Michael 

Link to comment
Share on other sites

Hej galleriscan,

 

Gå till phpmyadmin om du nu använder den, och gå till den databas som du skapade i samband med din butik. exempelvis ”butiken”. klicka nu på denna så skall du se ett expanderat träd över din databas.

 

 

Leta nu upp ps_emloyee, och klicka på redigera. Här hittar du din E-postadress som du har för att komma åt ditt Back office. Byt nu denna till något som du har, så att du kan begära ett nytt lösenord till ditt Back Office. Glöm inte att spara efter det att du ändrat din E-postadress.

 

Hälsningar

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...