Jump to content

Toevoegen van product wat niet meer op voorraad is, fout


Recommended Posts

Prestashop 1.7 zit een fout, rariteit in.

 

1 product op voorraad.

Deze wordt in de winkelwagen geplaatst. Popup verschijnt met product is succesvol toegevoegd aan winkelwagen.

 

Even later wil ik hetzelfde product weer toevoegen aan de winkelwagen, kan eigenlijk niet want er is maar 1 product op voorraad. Echter er verschijnt wel een popup waarin staat dat het product is toegevoegd. Echter popup geeft geen kenmerken van het product en product wordt ook niet nog een keer toegevoegd aan de winkelwagen.

 

Je zou verwachten dat er een melding komt dat er niet genoeg producten op voorraad zijn.

 

Dat gebeurt wel als je bij product detail het tellertje van 1 naar 2 zet.

 

Wie weet hoe ik dat in de product catalog voor elkaar krijg. Zoals het nu is klopt niet. Standaard thema heeft deze fout ook.

 

Zie bijlage, voor popup.

post-295534-0-38373200-1499961861_thumb.jpg

post-295534-0-74380300-1499962391_thumb.jpg

Edited by tukker (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Je kan dat voorkomen door de knop toevoegen aan winkelwagen te verbergen als een product meerdere productoptie's/attributen heeft. Zo dwing je de klant naar je productpagina te gaan waar de voorraad wel direct wordt weergegeven. Dit stel je in 1.6 in bij https://www.screencast.com/t/Z87b7qHONU1n

 

In 1.7 zal dit niet veel anders zijn neem ik aan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sorry voor mijn late reactie (vakantie)

 

Als het niet nodig is wil ik niet dat de klant naar de product pagina gaat. 

Gewoon vanuit de cataloguspagina op "In winkelwagen" drukken. 

 

Dit werkt ook zo in 1.5.6 lekker snel het ene na het andere product aan de winkelwagen toevoegen.

 

Echter zoals het nu in 1.7.12 is loopt dat niet lekker als er niet voldoende producten meer op voorraad zijn. Je krijgt een popup toegevoegd terwijl er niks is toegevoegd. Zie eerst screenshot

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Op 8-8-2017 om 2:48 PM, tukker zei:

Sorry voor mijn late reactie (vakantie)

 

Als het niet nodig is wil ik niet dat de klant naar de product pagina gaat. 

Gewoon vanuit de cataloguspagina op "In winkelwagen" drukken. 

 

Dit werkt ook zo in 1.5.6 lekker snel het ene na het andere product aan de winkelwagen toevoegen.

 

Echter zoals het nu in 1.7.12 is loopt dat niet lekker als er niet voldoende producten meer op voorraad zijn. Je krijgt een popup toegevoegd terwijl er niks is toegevoegd. Zie eerst screenshot

 

Heb je al een oplossing hiervoor gevonden? Ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...