Jump to content

Updaten van Prestashop mislukt.


HAIRWEBSHOP

Recommended Posts

Beste,

 

Via de module 1 click upgrade, heb ik geprobeerd onze Prestashop 1.6.1.11 te updaten naar 1.6.1.15.
Tijdens de update gaf onze prestashop de volgende melding:

 

[Ajax / Server Error for action upgradeDb] textStatus: "error " errorThrown:"Internal Server Error " jqXHR: " "

 

Kan iemand mij helpen het probleem te verhelpen om onze webshop te updaten naar de nieuwste versie?
Bij voorbaat dank!

Edited by HAIRWEBSHOP (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zo te zien een database probleem,

Maak eens een backup via de hosting en upgrade de shop nogmaals zonder dat je een bij de upgrade module de opties aan vinkt

 

* maak een backupvan mijn database - bestanden

* maak een backup van mijn afbeeldingen

 

en probeer het dan nog een keer

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Beste,

 

Wederom is het updaten van Prestashop mislukt

[Ajax / Server Error for action upgradeDb] textStatus: "error " errorThrown:" " jqXHR: " "

Tijdens het terugzetten van de gemaakte backup via deze module geeft het eveneens dezelfde foutmelding, en als bonus heeft deze ook de backup folder verwijderd.

 

De webshop werkte niet meer, plus we waren al onze backups kwijt. Gelukkig downloaden we eenmaal per week een backup op onze lokale server, maar dit heeft toch voor de nodige dataverlies gezorgd.

Edited by HAIRWEBSHOP (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Alvorens je een upgrade uitvoert altijd een back-up maken van je complete shop via je provider i.p.v via prestashop zelf

Je kan het proberen door prestashop rar bestand handmatig te uploaden via de ftp en in de upgrade module te kiezen voor backup folder, zodat hij prestashop niet download maar intern gebruikt tijdens het upgraden!

Link to comment
Share on other sites

Beste Wallgrind.nl,

 

Onze provider biedt geen automatische backups aan, wel hebben we dit kunnen oplossen door een cronjob aan te maken. De cronjob maakt elke dag backups en zet deze in een folder op onze webhosting ruimte, maar 1-click update heeft deze folder zonder kennisgeving, tijdens het terugzetten van de backup via de module, verwijderd.

 

De 1 click upgrade download en bewerkt de installatiebestanden zonder fouten, maar enkel tijdens het bijwerken van de database.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...