Jump to content

SPOED: 500 internal server error


Recommended Posts

Ik kan niet meer inloggen op de backend en de frontend geeft een 500 internal server error.

 

Wat ik gedaan heb voor de error is de file 'footer.tpl' aanpassen met filevilla. Deze aanpassing heb ik getest met een bevredigend resultaat.

 

Wat kan ik per ongeluk gedaan hebben en hoe kan ik dit herstellen?

 

Overigens, als ik in Filevilla de map 'themes' probeer te openen, dan krijg ik een foutmelding (zie afbeelding)

post-1321712-0-75195700-1499868968_thumb.png

Edited by abennen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

En als je in de file footer.tpl de wijzigingen eerst eens terugzet?

 

een 500 error kan van alles zijn. Heb je overigens een backup gemaakt alvorens wijzigingen te maken? 

 

Herstellen kan dus op 2 manieren: aanpassing terugdraaien, of als je bv per abuis nog iets anders veranderd hebt een backup terugzetten.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de wijzigingen in de file footer.tpl uiteraard teruggezet. Dat had helaas niet het gewenste resultaat.

 

Helaas heb ik geen backup gemaakt. Ik maak altijd een kopie van het originele bestandje voor ik er wijzigingen in aanbreng.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vaak helpt het bij deze fouten om via ftp de cache te legen. Wis dan vooral de file class_index.php in de cache folder.

kan geen kwaad, want deze file wordt meteen weer aangemaakt door prestashop,

Veel problemen na aanpassingen in prestashop verdwijnen als sneeuw voor de zon na deleten van deze file.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...