Jump to content

Extra vervoerder voor specifieke producten


Recommended Posts

Wij hebben 2 vervoerders in de shop aanwezig, afhalen en bezorgen (eigen dienst). Bezorgen is geconfigureerd met de "shipping cost by postcode" module.

 

Nu b.v. met postcode 1200AA kan je bij een bestelling kiezen voor afhalen en bezorgen. Bij postcode 6000AA kan je alleen afhalen, want die postcode valt buiten het bezorggebied.

 

Dit hebben wij zo ingericht, want wij hebben voornamelijk verse producten die niet verstuurd kunnen worden, maar uitsluitend bezorgd met gekoeld vervoer.

 

Wij hebben echter bepaalde producten die wel in heel Nederland bezorgd kunnen worden met b.v. PostNL.

 

Hoe kunnen we dit inrichten in PrestaShop? Als we een derde vervoerder PostNL aanmaken en instellen voor heel Nederland, dan zal die ook bij de verse producten verschijnen en dat is niet de bedoeling.

Link to comment
Share on other sites

Je kan bij ieder product aangeven welke vervoerder beschikbaar is voor dat product. Op die manier verschijnen alleen de juiste vervoerders bij de producten. Als er een combi order geplaatst wordt (bv vers en iets wat wel met postnl verstuurd wordt) laat hij alleen de vervoerder zien die voor alle producten geldt. Je moet het dus wel zo inrichten dat er een vervoerder(bv afhaal) voor alle producten is, anders geeft hij een foutmelding

Link to comment
Share on other sites

Duidelijk! Ga ik mee testen. Alleen moet ik nu bij elk product de bestaande vervoerders toevoegen en bij de landelijke producten de nieuwe PostNL vervoerder?

Da's een hoop werk!

 

Tip voor mede-shopeigenaren die verzenden. SendCloud biedt hiervoor een prima oplossing en een goede integratie. Gebruiken we in een andere shop.

Link to comment
Share on other sites

Dank je Curious. Heb ook deze gevonden: http://store.nemops.com/free-modules/43-carrier-assigner-free-module.html#.WV3aZOlpzRY

Uitgeprobeerd in een testomgeving en werkt prima.

 

Nog een vraagje.

 

Bij afhalen en bezorgen hebben we twee betaalmogelijkheden, contant en iDeal. Is het mogelijk om bij de derde vervoerder (PostNL) alleen iDeal als betaalmethode weer te geven? Contante betaling bij verzending kan niet.

Link to comment
Share on other sites

Ha ja die werkt ook prima, maar is alleen voor massa bewerking van vervoerders. De andere module kan veel meer.

 

Betalingen koppelen aan een vervoerder kan ook, maar in deze adviseer ik om een onepage checkout in te stellen. Sowieso bij een webshop een must. Binnen deze module kan je betaalmethodes koppelen aan vervoerders. Een goed voorbeeld is: https://www.knowband.com/prestashop-one-page-supercheckout

Is momenteel ook in de aanbieding en naar mijn bescheiden mening 1 van de beste die er te krijgen is voor prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Curious,

 

Die module ziet er inderdaad erg mooi uit. Heb ook even de gratis versie geïnstalleerd om te kijken.

 

Kom echter één ding tegen. Wij gebruiken de datepicker module om een afleverdatum op te kunnen geven en als ik een datum wil selecteren, dan ziet het scherm er wel heel raar uit.

 

Zijn dat dingen die gecorrigeerd kunnen worden?

 

Zie bijlage.

 

Mvg,

 

Frank

post-1078840-0-16269400-1499676329_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja dat passen ze voor je aan als je het zelf niet kunt.

 

Ik gebruik zelf bijvoorbeeld Sendcloud als vervoerder en daar kunnen klanten een afhaalpunt ingeven dat hebben ze ook voor me aangepast zodat dat netjes eruit ziet. Is volgens mij maar een kleinigheidje als ik het zo bekijk.

 

Mijn ervaringen met hun support is prima, wat wel belangrijk is dat je eventuele foutjes goed omschrijft, met wat screenshots erbij. Login en ftp gegevens direct doorgeven en dan terwijl jij slaapt passen ze het voor je aan :)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Curious,

 

Ik wil inderdaad nog wel even het volgende kwijt. Die supercheckout module van Knowband Plugins heb ik geïnstalleerd (let wel, de gratis versie).

Vervolgens contact met ze opgenomen, omdat het conflicteerde met een andere plugin en zelfs bij de gratis versie lossen ze het voor je op.

 

Top bedrijf!

 

Als de kinderziektes weg zijn, schaffen we meteen de betaalde versie aan.

 

Dank voor de tip!

 

Met vr.gr.,

 

Frank

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...