Jump to content

Verhuis shop naar andere hostingpartij


Recommended Posts

Ik heb net de webshop www.dinkybee.com overgenomen en de hele backup geïnstalleerd op onze eigen server.  Echter kan ik de webshop niet werkend krijgen.  Ik kan bv wel inloggen op de admin, maar als ik naar dinkybee.com ga krijg ik de melding Welcome to dinkybee.com
To change this page, upload a new index.html to your private_html folder

In deze map staat uiteraard de website volledig geupload.  Iemand tips hoe ik het werkend moet krijgen, wat ik nog zou moeten doen om het te doen werken.  De settings zijn aangepast in de map config, anders zou ik wellicht ook niet in de admin kunnen...

 

Alle tips zijn welkom!

Link to comment
Share on other sites

De domeinnamen zijn reeds langer verhuisd en meteen gelinkt naar onze nameserver.  Ik zie ook dat er een probleem is met de SSL, die op de huidige server nog niet is ingesteld, waardoor ik weet dat de admin ook al verwijst naar de huidige server.  Echter lijkt mij toch dat dit niet alleen het probleem kan zijn waarom de shop zelf niet bereikbaar is?

Link to comment
Share on other sites

Eerst ff ssl installeren dan, waarschijnlijk heeft de shop altijd in google met ssl gestaan, waardoor hij via google naar de ssl variant gaat

Ook zal je ff de httacces moeten herschrijven, zet ff vriendelijk url aan en uit via de backoffice

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

Als ik naar de  admin ga lukt het vrij probleemloos zonder die SSL, dan gaat het met http zonder s.

Ik zie niet meteen iets in htaccess dat zou moeten veranderd worden, tips?

Bijkomend probleem, ik kan sommige dingen veranderen in mijn admin (bv producten), maar dat van vriendelijke url wordt niet opgeslagen, tips?

Link to comment
Share on other sites

Een hele fijne goedemorgen

 

Je zou de httacces moeten verwijderen en de vriendelijke url aan en uit zetten dan schrijft hij een nieuw httacces bestand naar de ftp waar de bestanden staan

Welke versie prestashop is het?, mocht de vriendelijk url niet goed werken dan is de server niet compatibel of niet de juiste rechten zijn toegewezen

Neem aan dat als je een eigen server hebt dat je ook wel weet hoe je de server instellingen goed zet.

 

Groetjes Devi

Edited by Wallgrind.nl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...