Jump to content

Filter massa artikelen


kommertje_e

Recommended Posts

Hallo,

 

Wij zijn bezig met een nieuwe website. Wij verkopen motorfietsonderdelen en deze moeten vindbaar zijn met een 3 stappen filter (merk/model/bouwjaar). Nu heb ik al veel soorten modules gezien:

 

- De ene module zoekt in categorieën

- De andere module zoekt in kenmerken

- Weer een andere module zoekt d.m.v. een eigen filterdatabase

 

Het probleem is een beetje dat wij +/- 10.000 filters/categorieën en +/- 20.000 producten hebben. Ieder jaar komen er modellen en nieuwe bouwjaren uit dus wij moeten dit jaarlijks snel en gemakkelijk kunnen aanpassen en controleren.

 

Kunnen jullie mij  advies geven met welk type filter wij het beste kunnen werken zodat snelheid redelijk behouden blijft (of een ideale module) ?

 

Alvast bedankt!

 

m.v.g Elmar

Link to comment
Share on other sites

Goedenavond Elmar

 

De filter opties in prestashop kan je gewoon gebruiken, echter moet je per product de juiste combinaties en merken instellen!

Als ook zijn 10000 filters en categorieën zoals je aangeeft gewoon weg niet relevant, niemand zal hier ooit wegwijs zijn in je catalogus en haken al snel af

Kan je ook aanraden dat je een dikke server voor dit soort webshop moet gaan afnemen, zelfs dat zal niet de optimale snelheid leveren voor zoveel opties

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

Hallo Devi,

 

Bedankt voor je Reply.

 

Wij werken momenteel met een zelfde soort systeem alleen dan via een externe app die via een iframe wordt ingeladen. Omdat we dit niet weer willen (geeft veel nadelen), zoek ik een nieuwe oplossing. Klanten zoeken bij ons eerst op motormerk, dan op model en dan op bouwjaar. In dit stappenplan zitten zo'n 10.000 keuzes. Het probleem is dus inderdaad dat als ik al deze keuzes in categorieën maak, dat de snelheid dan keihard achteruit gaat. 

Link to comment
Share on other sites

Heb je al eens naar deze oplossing gekeken?  https://dh42.com/prestashop-modules/prestashop-algolia-module/

Elastic search schijnt een vergelijkbaar systeem te zijn. Daar is op internet meer over terug te vinden.

 

 

Een goede filter is sowieso deze, alleen weet ik niet hoe die met deze hoeveelheid omgaat: https://addons.prestashop.com/en/search-filters/2778-advanced-search-4.html

 

Succes met het uitzoeken en testen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...