Jump to content

[Opgelost] Product afbeeldingen schuiven onder de linkerkolom


Be_Theweb

Recommended Posts

Wij zijn net van start gegaan met de webshop www.luxurious-shopping.be.

 

Er is iemand (van ons team) bezig geweest met de producten inclusief de afbeeldingen toe te voegen. 

 

Na deze toevoegingen schuiven de 'Aanbevolen producten' alsook de 'Nieuwe producten' in hun geheel onder de linkerkolom navigatie, dewelke voorheen niet zo was. De afbeeldingen van vermelde rubrieken stonden netjes naast de linkerkolom en verdeeld per 3.

 

Ik heb de instellingen-> afbeeldingen nagekeken en deze staan volgens mij correct, t.t.z. zijn niet gewijzigd.

Ik heb voor een drietal producten hun afbeeldingen terug ingeschaald naar vierkant (ratio breedte/hoogte is nu gelijk) en dit wijzigt niets.

 

Als ik via Inspectie de afbeeldingen bekijk op de home pagina bekijk zie ik 250x250 pixels staan, overeenkomstig de settings in Instellingen, als ik echter het product selecteer, bijv.: https://luxurious-shopping.be/webshop/17-44451148.html en inspecteer via Chrome dan heb ik een afbeeldingsafmeting van 1348x2186 pixels.

 

De handleiding spreekt strikt over een master afbeelding die met voldoende hoge resolutie wordt herschaald volgens de instellingen, maar ik begrijp dat deze dan vierkant moeten zijn... Of niet?

 

In ieder geval kom ik er zo niet uit.

 

Iemand enige ideeën voor oplossing van dit probleem?

 

PS 1.6.1.13

Alvast bedankt

 

Link to comment
Share on other sites

Zo te zien heeft dit met de positie van je modules te maken, daar is e.e.a. in veranderd waardoor ze er nu onder staan. Als je een handleiding van je thema hebt kun je het waarschijnlijk wel nakijken hoe de posities moeten. Anders is het inderdaad wat proberen met schuiven.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt Curious voor je reactie, maar...

 

als ik Live editor gebruik zie ik de modules 'Categorieën blok" en "CMS blok" als eerste verschijnen. Vervolgens de Carroussels waarin de drie afbeeldingen staan voor "Aanbevolen en nieuwe producten".

 

De afbeeldingen van de producten op de home pagina zijn bepaald op 250x250. Als ik zo de breedte bekijk van deze drie afbeeldingen versus de ruimte die er nog vrij is naast de linker navigatie verwondert het me niet dat deze afbeeldingen naar onder schuiven. 

 

Je opmerking over schuiven kan ik via de live editor het probleem niet oplossen.

 

Als ik binnen de back-end bij de instellingen Modules-Posities kijk brengt me dit ook niet onmiddellijk verder. Welke module moet ik binnen deze bak-end selectie kiezen om iets te kunnen doen met positie van deze modules gegeven het bovenstaande feit?

 

Ik zocht naar de module  'Aanbevolen producten op de pagina" en zie dan de verschillende hooks: aanbevolen producten en cms blok staan hier toegevoegd.

 

Enfin, heb de handleiding al een paar keer doorgelezen voor wat betreft dit item maar vind niet echt de juiste insteek.

 

Printscreen via de live editor in back-end Prestashop 1.6.1.13

Theme: Imperior

 

De handleiding van dit thema (Russische ontwikkelaars) geeft geen inzicht omtrent de posities van de modules. T.t.z. ik zie voor de module displayHome dat de hooks verwijzen naar de Carrousel alsook de CMS blok.

 

Printscreen: 

 

 

Alvast bedankt voor enige hulp.

 

Groeten

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...