Jump to content

Importeren producten - kolomhoofdingen


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben volledig nieuw in het PrestaShop platform en wil mijn bestaande Joomla/Virtuemart webshop omzetten in PrestaShop.
Om makkelijk en snel mijn producten te importeren in PrestaShop, wil ik gebruik maken van de Build in optie "Importeren" en "Exporteren"

Om het importeren te testen, wil ik eerst een Export uit PrestaShop doen, het bestand aanpassen en vervolgens terug importeren via de Import tool.

So far so good. Nu kwam ik volgende link tegen om dit proces goed te laten verlopen.

 

Eens de CSV geupload, dien ik de kolomhoofdingen van PrestaShop overeen te stemmen met de kolomhoofdingen van de CVS. (zie Printscreen op bovenstaande link "Laat uw data zien"). Daar knelt het schoentje echter..

Ik merk op dat de kolomhoofdingen uit de CSV niet identiek zijn aan de kliklijst.
Zo vind ik bijvoorbeeld "Eindprijs" niet terug in de kliklijst..

Kan iemand me via een printscreen of lijst even laten weten, welke velden uit de CSV overeenstemmen met de velden uit de kliklijsten?

 

Zijn er misschien makkelijkere manieren om massaal producten te uploaden?

 

Alvast bedankt!

 

post-1410655-0-25459000-1497603823_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beste Wouter,

 

Bedankt voor je antwoord! Goed om te weten dat ik de standaard-import/export tool beter wat vergeet.

Kan je met dat systeem dat jij zegt ook bestaande klanten, bestellingen, facturen importeren?

Alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag en Welkom op het forum

 

Een goede keus om de shop met prestashop te gaan beheersen

Je zou eventueel een import module uit de addon store kunnen kopen waarmee je ook kan importeren vanuit jou huidige software
https://addons.prestashop.com/nl/migratie-backup/20766-virtuemart-to-prestashop.html

 

Mocht je eventueel hulp nodig hebben of je komt er even niet uit kan je ons altijd contacteren

 

Groetjes Devi en alvast een fijn weekend gewenst!

 

Prestashop hosting & support - https://www.wallgrind.nl

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...