Jump to content

Flytning fra Prestashop 1.6 til 1.7


Lærershop.dk

Recommended Posts

Er der nogle der har gode erfaringer med at flytte fra Prestashop 1.6 til 1.7 ? 

 

Jeg overvejer kraftigt at gå i gang med processen, men jeg frygter udfordringerne. Hvordan føres varerne over? Hvad med template? etc...

Jeg kan forstå at 1.7 bruger en helt anden kerne og grundlæggende funktioner, så det er lidt af en udfordring at skulle i gang med at opbygge det hele igen.

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg ikke anbefale.

Mig bekendt er det endnu ikke nogen autoupgrade fra 1.6 til 1.7.

1.7 er efter min mening ikke klar endnu.

Vær opmærksom på at hvis du har købt moduler eller tema så skal du muligvis betale for det igen eller betale for en opgradering.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bruger af v. 1.7.1.2

 

Det er fuldstændig korrekt når der svares at du kan IKKE upgrade fra v. 1.6.x.x til 1.7.x.x

Det er lige så rigtig svaret at ALLE moduler du (måske) har købt til 1.6 IKKE kan anvendes til 1.7

 

V. 1.7.x.x er helt og aldeles ændret fra 1.6 og yderligere har man valgt (indtil nu) at "gratis" princippet hvad angår
mange moduler er i den grad ændret til - "vil du ha må du betale", og det er ikke billigt, skal jeg lige hilse at sige.

 

Som jeg tidligere har "svaret" så er jeg dog uenig i at v. 1.7.1.2 ikke skulle være klar - det er ganske enkelt forkert.

Men, som Svenn op til flere gange her i dette forum har sagt - hvorfor opgraderer en velfungerende webshop?

 

Når alt dette så er sagt, så vil jeg dog gerne sige til dem der måtte sidde med tanken om at indfører v. 1.7.x.x så
er det mere end nogen sinde før meget vigtigt at når du overfører filerne til din server, og når installationen gennemføres, så
må der IKKE under nogen omstændigheder opstå problemer.

Den mindste smule slinger i én af delene - så slet det hele og start forfra - bare et godt råd......

 

Bjarne

Pifosmykker.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig med det du skriver. P.S. 1.7 er ikke gangbar, når 1.6 ikke kan opgraderes. Det betyder jo, at en eksisterende shop med ordrer og kunder ikke kan bruge 1.7 og dermed er ubrugelig for alle med en eksisterende shop.

 

Jeg forstår heller ikke, hvorfor der ikke må være "slinger", det må der aldrig være i opgradering eller andet, der ændrer data i ens shop. Backup før ændringer er en selvfølge, hvis man driver en virksomhed. Så for mig at se, er det lidt noget sludder.

 

Og hvem er Svenn?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...