Jump to content

Ordre går ikke igennem til backoffice 1.6.1.13


Recommended Posts

Hej

 

På min shop nr. 2 (multistore) oplever jeg, at bestillingerne ikke bliver oprettet i backoffice. Efter en række henvendelser - og egne test - kan jeg se, bestilling og betaling går fint igennem, men ordren bliver ikke oprettet i backoffice. Betalingerne bliver registreret hos Quickpay, så det er ikke dér fejlen ligger. 

 

På skoleabc.dk virker betaling og oprettelsen upåklageligt, men på laerershoppen.dk vil den ikke oprette ordre. (Multistore)

 

Nogen der har erfaringer med dette problem? 

 

Det skal siges at jeg lige er blevet flyttet fra Meebox til unoeuro - og overførslen var lidt bøvlet, men det må være de rigtige databaser der er tilknyttet, da varerne er i systemet + udseende matcher det originale. 

Link to comment
Share on other sites

Er de 2 butikker oprettet som hvert dit webhotel?

 

Jeg er selv i multistore med 2 hovedshops og 2 tilknyttede domæner til hver og der blev shop nr 2 på begge oprettet som tilknyttede domæner som de skal.

 

Hvis de er blevet delt ud på 2 webhoteller skal du ændre nr 2 til at være et tilknyttet domæne til butik nr 1.

 

Det gør du i kontrolpanelet.

 

Hvis de er delt i 2 webhoteller så start med at lade webhotel nr 1 administrere webhotel nr 2. Det gør du i webhotel nr 1.

 

Ulempen er at tilføjede domæner ikke kan sende mails. Så lad webhotel nr 1 sende de mails med en relevant mail adresse.

Link to comment
Share on other sites

Hej Pertho

 

Tak for dit svar. Jeg kontaktede Unoeuro om hvad der kunne være galt og jeg fandt faktisk ud af, at mine butikker blev skilt ad ved at der oprettet 2 forskellige webhoteller. Hidtil har jeg, som du beskriver tilknyttet det hele 1 webhotel med 2 forskellige domæner og styret begge shops over 1 domæne. 

 

Det var noget af en overraskelse da jeg fandt alle de ordre der lå og ventede helt tilbage i midt maj måned.  :unsure: så der er lige en mail på vej hvor vi undskylder ydmygt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har nu en kunde (mere) der har oplevet dette. En ordre er modtaget, men Unoeuro har placeret deres multistore på et separat webhotel, så multistore virker ikke. Vil man køre SSL på flere domæner kan man heller ikke det hos UnoEuro på et webhotel.

 

For mig at se, så får man ikke nær den samme ydelse som man fik ved Meebox, og så skal de altså ikke sælge det som samme ydelse og stille sig uvidende, når ting ikke længere virker og blot beklage. Hvilket de gør.

 

Nystartet webshop og UnoEuro er givetvis ok. En shop med mere avanceret setup kører absolut ikke ok hos dem. Og de lader i den grad shopejer selv finde ud af en løsning på de begrænsninger de har, hvilket mange ikke er i stand til.

 

Så absolut no-go til Unoeuro og deres flytninger fra Meebox fra mig.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...