Jump to content

sitemap.xml verschijnt bij google search


Recommended Posts

Als ik op google zoek naar b.v. "dieu donne wijn", dan verschijnt in de lijst met resultaten de link naar de sitemap.xml (www.lekkerewijnbestellen.nl/1_nl_0_sitemap.xml). Hoe kan ik dat voorkomen?

 

Andere pagina's verschijnen (nog) niet, maar dat zal ermee te maken hebben dat we de site (met sitemap) vorige week hebben aangemeld in google search console.

 

Vr.gr.,

 

Frank

Link to comment
Share on other sites

Beste Frankie,

 

Waarschijnlijk heb je de pagina in het search console niet bij de sitemap toegevoegd maar bij de urls. Er is een aparte optie voor sitemaps.

 

Je kan de url van je sitemap zelf bij het search console ook weer uit de index van google laten verwijderen.

Even goed opletten waar je wat toevoegd dan moet het goed komen.

Link to comment
Share on other sites

Beste Frankie,

 

Voor het search console:
Je sitemap dien je toe te voegen bij Crawlen => Sitemaps Dan op de knop rechtsboven "Sitemap Toevoegen".

Een url verwijderen doe je bij Google-index => URL's verwijderen

 

Je kan eventueel je sitemap laten blokkeren met indexeren door Disallow in je robot.txt toe te voegen. (die zal je dan middels ftp moeten aanpassen.)

 

Je kan dan dit toevoegen in je robots.txt (Al het schuingedrukte. Laat het bestaande gewoon staan en voeg dit onder toe.)

 

User-agent: *
Disallow: /1_nl_0_sitemap.xml

 

Sitemap: http://www.lekkerewijnbestellen.nl/1_nl_0_sitemap.xml

 

 

Controleer de komende dagen dan of je sitemap verwijderd is uit google en je andere urls wel geindexeerd worden door in google te zoeken op "site:www.lekkerewijnbestellen.nl/1_nl_0_sitemap.xml" en "site:www.lekkerewijnbestellen.nl".

Hier kan je meer vinden over de toegang tot urls blokkeren:

https://support.google.com/webmasters/topic/4598466?visit_id=1-636325876564082652-3826164262&rd=1

 

Succes er mee!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Beste Peter,

 

Dank voor de info! Ik ga ermee aan de slag. Ik zag dat google inmiddels wel meer pagina's heeft geïndexeerd (site:lekkerewijnbestellen.nl). De sitemap link staat daar niet tussen, maar ik zal bij google deze link blokkeren.

 

Met vr.gr.,

 

Frank

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...