Jump to content

Factoring met Klarna


lvandeweerd

Recommended Posts

Iedere webwinkelier weet dat de conversie hoger is als je de klant op rekening kunt laten betalen. Daarom hebben wij deze after-pay betaaloptie ook toegevoegd (na een online kredietcheck). Probleem is dan de administratie, klanten betalen (veel) te laat of helemaal niet. Om dat allemaal te managen krijg je - naast het betaalrisico - er een flink pak werk bij.

In eerste instantie gaat het nog wel, gewoon handmatig: mailen & bellen en een apart contract met een incassoburo. Nu het groeit loopt je tegen een limiet. Factoring is dan de oplossing maar na flink wat rondneuzen op de markt blijkt al snel dat er vele honderduizenden euro's omzet wordt geeist als min. omzet "om factoring lonend te maken". Kortom, je hoeft niet eens heel klein te zijn een kleine webwinkel gevonden te worden. Oftewel, factoring toepassen is dus écht een probleem.

Nu lees / hoor ik hier weinig over van anderen. Hebben jullie hetzelfde probleem?

Ik ga morgen het contract opsturen naar Klarna, een groot Zweeds bedrijf (6.000 webshops draaien al met deze dienst) dat enkele weken geleden een NL-kantoor heeft geopend. Zij kijken niet naar min. omzetten, rekenen lagere premies en nemen de hele after-pay administratie over: na 14 dgn gegarandeerd uitbetaald. API's / softwareplug-ins van alle bekende shoppingcard-software (dus ook PrestaShop!) gratis van hun site beschikbaar (bij een concurrent kostte me dat € 6.000,-). Draait net als PayPal naast je PSP, ze bieden verder gelijktijdig gespreide betaling aan (13% rente voor de klant dus goedkoper dan een creditcard), staat wel leuk naar je klant toe "betaal ons in termijnen". Het lijkt mij dat we hier meer van gaan horen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ervaringen en feedback op factoring en/of Klarna (werkt er al iemand met Klarna?)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

We zijn nu enkele maanden bezig. De PrestaShop-module is verder ge-finetuned en werkt prima. De Klantenservice van Klarna werkt snel en efficient, we krijgen altijd snel en vriendelijk antwoord. Feitelijk functioneert een afterpay-optie het beste als je er niets van merkt (behalve de uitbetalingen dan :) ). En dat is het geval. Ik kan Klarna bij iedereen aanbevelen als een goede toevoeging van de betaalmogelijkheden. Vrijwel dagelijks krijgen we nu bezoekers / klanten binnen die in Google gezocht hebben op "Klarna winkels". Dus dan doen je het volgens mij goed.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ook ik ben klarna gaan aanbieden,
echter de module van klarna account werkt niet goed en de montlycost module doet helemaal niets,
je hoort termijn bedrag te zien op product pagina maar die werkt niet.

Bij klarna krijg je in nederland een heel ander bericht dan van zweden over de module,
in nederland zeggen ze dat de module nog niet werkt en in zweden zeggen ze van wel.

Tevens trage reacties van klarna als het om hulp gaat bij het implanteren van de modules.
En de module klarna account stuurt de bestelling door als klarna factuur betalen binnen 14 dagen.

Iemand al ervaring met hoe de module van montlycost en klarna account werkend te krijgen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik werd een jaar geleden door klarna gebeld of ik intresse had in een betaal module met achteraf betalen,ze zochten special webshops met prestashop http://www.speedtoysmodelbouw.nl
ik had geen intresse op dat moment en heb het afgewezen,na 3 maanden werdt ik weer gebeld en ben er toen op ingegaan ik was benieuwd of het werkte de opstart kosten van 400 euro vond ik nog al aan de hoge kant maar ja wie nie waagt wie niet wint,module geinstalleerd en hij werkte niet,terwijl hun module het beste werkt in prestashop zeiden ze,modelue laten aanpassen door datact kosten 195,- euro en het maandelijkse abbonement van 29 euro werden de kosten al meteen heel hoog.
toen kwamen de eerste bestellingen binnen en er werden een paaar bestellingen geweigerd aan de deur door de klant,ik krijg van klarna een overzicht van de betalingen en ik moet wel de kosten betalen voor de factuur en kredietcheck voorbeeld bestelling van 243,- euro werd door klant geweigerd en ik moets in totaal 12,42 betalen aan klarna voor de factuurkosten en ik heb het pakket verzonden 6,75 dus kost het mij 19,- euro en niks verdiend ik probeerde klara te bellen maar helaas geen succes,
toen heb ik een negatieve reactie geplaatst op een forum op een zondag en maandag om 9 uur belden ze meteen op,het was een beetje misgegaan in de comminucatie en voor alle kosten die ik gemaakt had kon ik een factuur naar hun sturen en deze zouden ze betalen als ik het negatieve bericht op het forum had verwijderd,da doe ik dan maar dan heb ik in iederegeval mijn kosten terug.
wij als webshop houders moeten ook de kosten betalen voor de krediet check van klarna als klant wordt geweigerd dan moeten wij de kosten hiervoor betalen
maar nu weer problemen met klarna pakketen verstuurd op donderdag en vrijdag worden vandaag om 9:30 geannuleerd door klarna hoe kunnen ze na een paar dagen de bestellingen annuleren.
weg product en geen geld.
Denk hier goed overna voordat u met klarna begint want het kan u een hoop geld gaan kosten als ze elke keer hun handjes ervanaf trekken.
Toen ik begon met klarna werd bijna geen 1 bestelling geannuleerd nu worden bijna alle bestellingen geannuleerd hoe zou dat kunnen,als ik in mijn account kijk kun je zien dat de meeste klanten niet betalen bestellingen van gegin november staan nog open,een niet betaalende klant komt ook niet meer terug.
Ik heb vandaag ook de module verwijderd uit mijn webshop,ben er helemaal klaar mee het heeft mij teveel geld gekost

Lees verder: http://www.webwinkelweblog.nl/betalen/achteraf-betalen-met-klarna-nog-geen-succes.html#ixzz1GTkrQdFF

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, was er al bang voor, en meestal heb ik het wel bij het juiste eind. Ik vond het al veel geld, eerst betalen, al zijn de kosten onderhandelbaar, maar toch, stel dat je 200 euro moet betalen, "om mee te doen" en dan die maandelijkse kosten, je moet dan toch of veel verkopen, of artikelen hebben die aardig wat opleveren.....

Het feit al van, dat je het negatieve bericht moet verwijderen, dan krijg je van ons het geld terug, duid al op iets wat mij niet zint. Bang voor negatieve publiciteit moet je ook niet zijn, zo denken de mensen die er mee willen beginnen dat het allemaal 100% werkt....

Ik lees er nu al aardig wat over, nee, laat mij maar gewoon elke dag de klanten met ideal en paypal betalen, er gaat echt nooit wat fout bij mij. Zoals jij hebt meegemaakt zou ik echt niet willen, het moet gewoon werken, klaar.

En ik begrijp best dat die mensen ook moeten eten, en dat die facturen geld kosten, maar in ieder geval voor mij verlopig niet, en dan de vraag of je echt een klant mist, omdat ze niet met iDeal of paypal willen betalen.

Ik wens je veel succes met je webshop, zonder Klarna :-)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu direct per email de gehele Klarna rotzooi stop gezet.
Na veel gebeld te hebben met Klarna kwam het er op neer dat ik steeds de oplossing voor de niet goed werkende modulles moest brengen.

Als ik ergens geen tijd voor heb als ondernemer is het uitzoeken van andermans rotzooi die ze beloven.

Ik bood klarna account aan en klarna factuur. De eerste klant die betaalde via klarna klaagde meteen al dat ze in termijnen moest betalen terwijl ze had geselecteerd dat ze binnen 14 dagen op factuur zou betalen.

De service in nederland zoals rob is gewoon goed maar het totaal plaatje van Klarna is ronduit kut.

Wij hebben ook de facturen niet betaald zoals hierboven was aangegeven.
Nu maar afwachten of er gereageerd word bij het opzeggen van klarna.
Heb inmiddels het contract ontbonden vanwege het niet nakomen voor het in het contract vermelde producten.

Ik raad Klarna niet meer aan.

Vriendelijke groet,
Tim Bronsgeest

Link to comment
Share on other sites

Bij klarna zijn ze heel slecht in het nakomen van afspraken er wordt alleen gereageerd
als er negatiev over hun gesproken wordt,ik krijg ook telkens een ander contact persoon
want de huidig was geen goeie en had verkeerde afspraken met mij gemaakt.
Ik geloof er weinig van het is een hopeloos bedrijf.
Ze zijn in belgie ook bezig geweest en zijn ermee gestopt vanwege de vele wanbetalers.

Link to comment
Share on other sites

Ik lever in geen enkel geval iets als die klant op achteraf betaling wil kopen. Dat is net zo kansloos als Onder Rembours.
Als ze wat willen hebben dan bestellen en betalen ze, is het niet goed dan sturen ze het terug en krijgen hun geld terug.

Onder Rembours betalen cq. achteraf betalen wordt alleen gedaan door mensen die (eigenlijk) geen geld hebben, wel willen bestellen en vervolgens besluiten het niet (toch) te willen (kunnen betalen).

Link to comment
Share on other sites

Dat is goed omschreven, en zeker waar. Je hebt helemaal gelijk. Aan rembours begin ik sowieso niet aan, heb ik 1x gedaan, stond een kwartier bij het postkantoor alles in te vullen. Toen dacht ik al, dat wordt hem niet.

Ik bied, zoals gezegd alleen Ideal en Paypal, en als ze dat niet willen, dan heb ik die klant liever niet en dan gaan ze maar naar een ander die dan wel aanbied wat hun willen..... en als ze dus wel willen betalen via Klarna, mij best.

Zelf denk ik ook dat Klarna ook gewoon te laat is. Ideal ( en paypal) is al zo ingeburgerd, en dus geaccepteerd dat je eerst betaald en dan geleverd krijgt, en dan komt er een nieuw systeem, en dan moeten de mensen, die al gewend waren aan het voorgaande, ineens overstappen......... doen ze niet.

We hebben het ook gezien met pinnen en chippen, pinnen is geaccepteerd, en het chippen heeft daar heeeeel lang over moeten doen.

Resumerend, leve iDeal en Paypal ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ik lever in geen enkel geval iets als die klant op achteraf betaling wil kopen. Dat is net zo kansloos als Onder Rembours.
Als ze wat willen hebben dan bestellen en betalen ze, is het niet goed dan sturen ze het terug en krijgen hun geld terug.

Onder Rembours betalen cq. achteraf betalen wordt alleen gedaan door mensen die (eigenlijk) geen geld hebben, wel willen bestellen en vervolgens besluiten het niet (toch) te willen (kunnen betalen).


Dat maakt voor mij niets uit, wat handig was aan klarna is dat je evengoed je geld ziet ook als de klant klarna niet betaald.
inmiddels contact gehad met klarna en het antwoord op de module kwest is simpel.

De werking van de module ligt ten alle tijden bij de winkel en niet bij klarna.
Dus als hun module niet werkt heb je inderdaad pech gehad.

Ik vindt dit persoonlijk niet kunnen aangezien ze iets aanbieden wat totaal niet werkt.
en hun bieden een dienst aan voor webshops dan mag ik verwachten dat iets werkt.

Heb ondertussen wel 3 aanmaningen gehad voor de opstartkosten en de maandelijkse bijdrage.
Link to comment
Share on other sites

Klarna levert de module en deze werkte vervolgens niet deze is herschreven voor zover het kon door Datact,hier werkt de module niet omdat de geboorte datum in een andere volgorde wordt geschreven dan in zweden zeiden ze bij klarna.
Ook de extra kosten naar de klant kunnen niet berekend worden met hun module
Als je een product retour krijgt van een klant moet je altijd nog de krediet check kosten betalen aan klarna.

De laatse paar weken wordt 80% bij een 2e kredietcheck als nog de klant geweigerd.
Dus steeds minder verkopen en steed meer kosten betalen.

Vandaag hadden ze mij gebeld dat ze het allemaal weer wilden oplossen en dat er van alles veranderd zou worden.

Er zijn steeds meer wanbetalers in nederland dus het wordt moeilijker om door de check van klarna heen te komen,
Ik geef klarna ook groot gelijk dat ze fraude gevallen weigeren maar het is niet reeel om ons de kosten daarvan te laten betalen.

Als klanten ook maar hun telefoon nummer verkeerd invullen krijgen ze meteen het bericht dat ze niet krediet waardig zijn
en niet geaccepteerd worden,deze klanten zie je ook niet meer terug om een andere betaal optie te kiezen.

Denk hier goed over na want het zijn allemaal mooi praters bij klarna,en zeggen dat het onzin is wat ik hier wegzet.

Er zullen best veel mensen wel tevreden zijn over klarna,maar in mij geval niet.
De eerste paar weken ging het goed en ik dacht ze lossen het wel op maar nu rijssen de kosten de pan uit.
als je 2 keer je afspraken niet nakomt moet je het ook geen derde keer proberen,medewerkers van klarna

Link to comment
Share on other sites

Uit eerder geplaatste reacties hebben wij tot onze spijt moeten constateren dat wij bij een aantal webshops onze prestaties kunnen verbeteren. Het is onze missie is om bij te dragen aan het vereenvoudigen en veiliger maken van het betalingsverkeer in de e-commerce sector. Dit doen wij door het stimuleren en ontwikkelen van achteraf betaaloplossingen in aanvulling op het huidige aanbod van betaalmethodes, nu ook in Nederland. Ook door middel van deze reactie willen wij onze transparantie tonen en u verzekeren dat wij suggesties en opmerkingen tot ons nemen om onze diensten te verbeteren.
Hieronder zullen wij een aantal specifiek punten behandelen, daarnaast kunt u ook altijd contact met ons opnemen via [email protected] of telefoon: 020 808 2853.

● ‘De webwinkelier moet de kosten van de kredietcheck en factuur betalen, zelfs als de bestelling aan de deur geweigerd wordt.’
Wij begrijpen dat het vervelend is indien een klant aan de deur besluit om een bestelling te weigeren. Ook realiseren wij ons dat in bepaalde gevallen - en in combinatie met een bestelling op basis van achterafbetaling - de kans daarop kan worden vergroot. Tegelijkertijd weten wij uit ervaring dat laagdrempelige betaalmethoden meer transacties, en vaak een hoger gemiddelde orderwaarde, genereren. De vergoeding die wij u vragen is op basis van onze tot aan die deur geleverde inspanningen, en daarom naar onze mening conform afspraak en geschetste verwachtingen.

● ‘Veel bestellingen worden geweigerd.’
Ruim vier miljoen klanten hebben inmiddels via Klarna betaald waardoor wij een deskundig inzicht hebben in het online shopgedrag van de consument. Op basis van deze kennis kunnen wij bepalen in welke mate wij de risico’s van u kunnen overnemen. Dit doen wij door middel van de kredietcheck, maar ook rekening houdende met factoren als branche en fraudegevoeligheid. Het is net als voor u ook onze doelstelling om het aantal transacties te maximaliseren. Wij maken deze constante afweging tussen omzetmaximalisatie vs. risico om de kwaliteit van onze diensten aan u, en onze gezamenlijke klanten, langdurig te kunnen garanderen.

• Moet de webwinkelier de kredietcheck betalen als de uitkomst negatief is?
Nee, wij brengen alleen een vergoeding voor de kredietcheck in rekening indien er sprake is van een geaccepteerde klant en dus bestelling.

● ‘De bestellingen zijn op donderdag/vrijdag al verstuurd, ik kreeg op zondag een e-mail van Klarna met het verzoek om de bestellingen niet te versturen vanwege fraude. Ben ik nu niet gedekt?’
De praktijk wijst vaak uit dat onze fraude afdeling bij frauduleuze bestellingen op werkdagen binnen 24 uur met u contact opneemt. Indien er op het moment van fraudedetectie nog geen afgeronde verzending heeft plaatsgevonden vertrouwen wij ook op uw medewerking door de levering waar mogelijk te stoppen. Fraudepreventie vergt gezamenlijke inspanning. Mocht een bestelling al verstuurd zijn – ook binnen genoemde 24 uur -, dan zal Klarna te allen tijde het frauderisico dragen op voorwaarde dat de verzending door middel van een track&trace;verificatie kan worden aangetoond. Hierdoor hoeft uw belofte en service aan uw klant geen vertraging op te lopen.

● Klarna is slecht te bereiken
Elke afdeling binnen Klarna draagt op zijn eigen wijze bij aan het bereikbaar zijn voor al onze klanten. Op basis van uw feedback hebben wij onze interne communicatie aangepast en zijn de contactgegevens van verschillende afdelingen nu ook te vinden in uw Klarna Online omgeving en op onze vernieuwde website.

● ‘Klarna heeft me aangeboden om de gemaakte kosten terug te betalen als ik mijn negatieve commentaar op internet verwijder.’
Deze handelswijze is niet in overeenkomst met het beleid van Klarna en deze initiatieven door medewerkers worden dus niet geaccepteerd. Op basis van dit incident hebben wij interne maatregelen genomen zodat dit niet vaker zal gebeuren. Wij waarderen alle feedback, zowel positief als negatief. Wanneer u direct met onze Webwinkel Support contact opneemt kunnen wij op specifieke vragen ingaan.

● ‘De module werkt niet goed.’
Wij zijn constant bezig om onze modules te optimaliseren, zeker in het geval van open source modules. Zo hebben wij medio maart 2011 updates uitgebracht voor onze Prestashop modules. Onze modules worden getest op standaardinstallaties, hierdoor is het mogelijk dat bij afwijkende configuraties verdere aanpassingen nodig zijn. Hiervoor waarderen wij al uw ervaringen. Opmerkingen over de werking van onze modules kunnen het beste gericht worden aan [email protected].

● Klopt het dat Klarna in België actief is geweest, maar haar diensten heeft gestopt wegens het hoge aantal wanbetalers?
Nee, Klarna heeft nog nooit haar diensten in België aangeboden.

Met vriendelijke groeten,

Michel Mulder
Klarna BV

Link to comment
Share on other sites

Hmm, vind dit meer een verkooppraatje...en om alle schade zo te beperken.

Ik pak er zomaar een paar uit....

De bestellingen zijn op donderdag/vrijdag al verstuurd, ik kreeg op zondag een e-mail van Klarna met het verzoek om de bestellingen niet te versturen vanwege fraude. Ben ik nu niet gedekt?’
De praktijk wijst vaak uit dat onze fraude afdeling bij frauduleuze bestellingen op werkdagen binnen 24 uur met u contact opneemt. Indien er op het moment van fraudedetectie nog geen afgeronde verzending heeft plaatsgevonden vertrouwen wij ook op uw medewerking door de levering waar mogelijk te stoppen. Fraudepreventie vergt gezamenlijke inspanning. Mocht een bestelling al verstuurd zijn – ook binnen genoemde 24 uur -, dan zal Klarna te allen tijde het frauderisico dragen op voorwaarde dat de verzending door middel van een track&trace;verificatie kan worden aangetoond. Hierdoor hoeft uw belofte en service aan uw klant geen vertraging op te lopen.


Binnen 24 uur..... als ik een order binnen zou krijgen om 14.00 uur, en dan pas de volgende dag een volledige check KAN hebben gehad, dan vindt ik dat te lang. Even als voorbeeld, als er bij Paypal door wat voor reden iets niet goed is, is deze melding er al, voordat je iets verpakt hebt.....Bestelling moeten gewoon de zelfde dag verzonden worden, dus in dit geval is 24 uur gewoon te lang.

‘Veel bestellingen worden geweigerd.’
Ruim vier miljoen klanten hebben inmiddels via Klarna betaald waardoor wij een deskundig inzicht hebben in het online shopgedrag van de consument. Op basis van deze kennis kunnen wij bepalen in welke mate wij de risico’s van u kunnen overnemen. Dit doen wij door middel van de kredietcheck, maar ook rekening houdende met factoren als branche en fraudegevoeligheid. Het is net als voor u ook onze doelstelling om het aantal transacties te maximaliseren. Wij maken deze constante afweging tussen omzetmaximalisatie vs. risico om de kwaliteit van onze diensten aan u, en onze gezamenlijke klanten, langdurig te kunnen garanderen.


4 Miljoen, ja maar niet allemaal met PrestaShop, en daar gaat het hier over, en ook geen 4 Miljoen in Nederland.

‘De webwinkelier moet de kosten van de kredietcheck en factuur betalen, zelfs als de bestelling aan de deur geweigerd wordt.’
Wij begrijpen dat het vervelend is indien een klant aan de deur besluit om een bestelling te weigeren. Ook realiseren wij ons dat in bepaalde gevallen – en in combinatie met een bestelling op basis van achterafbetaling – de kans daarop kan worden vergroot. Tegelijkertijd weten wij uit ervaring dat laagdrempelige betaalmethoden meer transacties, en vaak een hoger gemiddelde orderwaarde, genereren. De vergoeding die wij u vragen is op basis van onze tot aan die deur geleverde inspanningen, en daarom naar onze mening conform afspraak en geschetste verwachtingen.


Als ik 1 bestelling zou hebben die door dit systeem geweigerd zou worden aan de deur, is dat voor mij te veel. Ik ga voor 100%, en niet voor 99%

Toen ik werd opgebeld, en de gene vroeg met wat voor systeem ik werkte, en vetelde dat dat Prestashop was, zei die beste man, ehh, wat voor shop......Prestashop..........even stil.........ehh, ja natuurlijk........

Conclusie voor mij, het zal best wel werken in Zweden, maar in Nederland icm met Prestashop mag er nog wel wat gebeuren.
En als het zo goed zou zijn, dan zou ik zeggen, laat elke nieuwe klant het een maand proberen, hoeft niet eens gratis, maar zeg even voor 29,95. Bevalt het niet, dan delete je het uit je shop en ga je verder met waar je geen klachten / goede ervaring mee hebt. Bevalt het wel, dan kan het contract opgesteld worden.
Iets nemen zonder te testen, is zo 2001. Als wij als webshop iets verkopen heeft de klant ook een afkoelingperiode, dus waarom niet met Klarna........

Ze zouden mij weer bellen in Augustus, maar zoals het er nu uit ziet, en zo hoor, blijf ik nog even zonder Klarna zitten.
Link to comment
Share on other sites

Uit eerder geplaatste reacties hebben wij tot onze spijt moeten constateren dat wij bij een aantal webshops onze prestaties kunnen verbeteren. Het is onze missie is om bij te dragen aan het vereenvoudigen en veiliger maken van het betalingsverkeer in de e-commerce sector. Dit doen wij door het stimuleren en ontwikkelen van achteraf betaaloplossingen in aanvulling op het huidige aanbod van betaalmethodes, nu ook in Nederland. Ook door middel van deze reactie willen wij onze transparantie tonen en u verzekeren dat wij suggesties en opmerkingen tot ons nemen om onze diensten te verbeteren.
Hieronder zullen wij een aantal specifiek punten behandelen, daarnaast kunt u ook altijd contact met ons opnemen via [email protected] of telefoon: 020 808 2853.

Jullie hebben 2 keer een kans gehad om het op te lossen,het was voor jullie 1 klein telefoontje naar datact en het was opgelost maar jullie geven de schuld aan vorige werknemers die bij jullie gewerkt hebben


‘De webwinkelier moet de kosten van de kredietcheck en factuur betalen, zelfs als de bestelling aan de deur geweigerd wordt.’
Wij begrijpen dat het vervelend is indien een klant aan de deur besluit om een bestelling te weigeren. Ook realiseren wij ons dat in bepaalde gevallen - en in combinatie met een bestelling op basis van achterafbetaling - de kans daarop kan worden vergroot. Tegelijkertijd weten wij uit ervaring dat laagdrempelige betaalmethoden meer transacties, en vaak een hoger gemiddelde orderwaarde, genereren. De vergoeding die wij u vragen is op basis van onze tot aan die deur geleverde inspanningen, en daarom naar onze mening conform afspraak en geschetste verwachtingen.

Dit is ook volgens jullie voorwaarden maar als er steeds meer bestellingen geweigerd worden worden onze kosten hoger en is het niet meer interresant en het werkt niet prettig als bestellingen continu worden geweigerd door jullie systeem

‘Veel bestellingen worden geweigerd.’
Ruim vier miljoen klanten hebben inmiddels via Klarna betaald waardoor wij een deskundig inzicht hebben in het online shopgedrag van de consument. Op basis van deze kennis kunnen wij bepalen in welke mate wij de risico’s van u kunnen overnemen. Dit doen wij door middel van de kredietcheck, maar ook rekening houdende met factoren als branche en fraudegevoeligheid. Het is net als voor u ook onze doelstelling om het aantal transacties te maximaliseren. Wij maken deze constante afweging tussen omzetmaximalisatie vs. risico om de kwaliteit van onze diensten aan u, en onze gezamenlijke klanten, langdurig te kunnen garanderen.

De acceptatie grens maken jullie steeds hoger en waarom wordt er bij de eerste check al 70% afgewezen.

• Moet de webwinkelier de kredietcheck betalen als de uitkomst negatief is?
Nee, wij brengen alleen een vergoeding voor de kredietcheck in rekening indien er sprake is van een geaccepteerde klant en dus bestelling.

Maar deze klant wordt bij de 2e kredietcheck afgewezen dus hier moeten wij de kosten van betalen
● ‘De bestellingen zijn op donderdag/vrijdag al verstuurd, ik kreeg op zondag een e-mail van Klarna met het verzoek om de bestellingen niet te versturen vanwege fraude. Ben ik nu niet gedekt?’
De praktijk wijst vaak uit dat onze fraude afdeling bij frauduleuze bestellingen op werkdagen binnen 24 uur met u contact opneemt. Indien er op het moment van fraudedetectie nog geen afgeronde verzending heeft plaatsgevonden vertrouwen wij ook op uw medewerking door de levering waar mogelijk te stoppen. Fraudepreventie vergt gezamenlijke inspanning. Mocht een bestelling al verstuurd zijn – ook binnen genoemde 24 uur -, dan zal Klarna te allen tijde het frauderisico dragen op voorwaarde dat de verzending door middel van een track&trace;verificatie kan worden aangetoond. Hierdoor hoeft uw belofte en service aan uw klant geen vertraging op te lopen.

Toch vreemd dat bij bij een factuur niet betaald wordt en ik had netjes gereageerd binnen jullie gestelde 24 uur
● Klarna is slecht te bereiken
Elke afdeling binnen Klarna draagt op zijn eigen wijze bij aan het bereikbaar zijn voor al onze klanten. Op basis van uw feedback hebben wij onze interne communicatie aangepast en zijn de contactgegevens van verschillende afdelingen nu ook te vinden in uw Klarna Online omgeving en op onze vernieuwde website.

Toen jullie net begonnen in nederland waren jullie goed te bereiken je werd netjes terug gebeld want jullie konden het telefoon nummer zien nu wordt zo maar lijn verbroken of er wordt niet opgenomen echt een hele verbetering● ‘Klarna heeft me aangeboden om de gemaakte kosten terug te betalen als ik mijn negatieve commentaar op internet verwijder.’
Deze handelswijze is niet in overeenkomst met het beleid van Klarna en deze initiatieven door medewerkers worden dus niet geaccepteerd. Op basis van dit incident hebben wij interne maatregelen genomen zodat dit niet vaker zal gebeuren. Wij waarderen alle feedback, zowel positief als negatief. Wanneer u direct met onze Webwinkel Support contact opneemt kunnen wij op specifieke vragen ingaan.

copy mail

Op 20 december 2010 11:49 schreef Ronald Bogaerds het volgende:

Beste Michael,


Dank voor je recificatie.
Zoals besproken:
- Graag een factuur sturen van € 561,00
- We nemen contact op zodra we iets horen van DataCT voor de vernieuwde module
- Tot het einde van het contract betaal je geen maandelijkse kosten meer
- Je mag een factuur sturen van de kosten die je niet kunt doorberekenen, totdat de module is aangepast
- We zullen ook de kosten van retouren aan je vergoeden


Ik vertrouw erop dat we een passende oplossing hebben.


Mocht je vragen hebben weet je me te vinden.


Met vriendelijke groet,


Ronald Bogaerds


Op 20 december 2010 11:49 schreef Ronald Bogaerds
Link to comment
Share on other sites

""""Klopt het dat Klarna in België actief is geweest, maar haar diensten heeft gestopt wegens het hoge aantal wanbetalers?
Nee, Klarna heeft nog nooit haar diensten in België aangeboden.""""

Dan moet je je collaga`s vertellen waar ze dit vandaan hebben dit werd duidelijk verteld door jullie werknemer
winne van de bosch maar dat zal wel onder het motto zijn geweest van verkoop praatje.

Michel als je met stront wil gooien gooi ik wel terug hoor.

Het is zeker moeilijk voor je om je fouten te bekennen en je probeert mij hier voor lul te zetten.

Kan je 1 ding vertellen dan heb de verkeerde uit gekozen.

Ik zal mijn facturen van jullie openbaar maken op het internet dan kunnen ze zelf zien dat wij de kosten wel moeten betalen voor de
geweigerde klanten.

Link to comment
Share on other sites

Beste, mensen.

Ik begin na de reactie van Klarna bv toch echt te twijfelen aan dit bedrijf.
Ze hebben mooie praatjes maar weten totaal niet waarover ze praten.

En ook dit stukje baart mij erge zorgen. Het is toch bespottelijk om zulke bedrijfs voeringen te doen.
Ik heb ook na de opzegging nog 1 keer contact gehad met klarna. echter ben ik niet veel op kantoor dus kunnen ze me via telefoon niet persoonlijk bereiken. maar een email kan er nog niet eens van af.!

Ik betaal geen rooie cent aan dit lauzie bedrijf.

"Dank voor je recificatie.
Zoals besproken: – Graag een factuur sturen van € 561,00 – We nemen contact op zodra we iets horen van DataCT voor de vernieuwde module – Tot het einde van het contract betaal je geen maandelijkse kosten meer – Je mag een factuur sturen van de kosten die je niet kunt doorberekenen, totdat de module is aangepast – We zullen ook de kosten van retouren aan je vergoeden

Ik vertrouw erop dat we een passende oplossing hebben.

Mocht je vragen hebben weet je me te vinden.

Met vriendelijke groet,

Ronald Bogaerds"

Link to comment
Share on other sites

Nog even een toevoeging.

Wat me ook zorgen baart is dat ze de onwikkeling van hun modulle voor prestashop door een extern bedrijf laten doen, en geen eigen it mensen in dienst hebben om hun systemen te verbeteren en te optimaliseren. dit bevestigd nu ook al het feit dat ze aan de telefoon niets weten van de codering en waarom iets niet werkt en ik alsnog hun fouten er uit kan zitten te slopen.

Sorry maar als ondernemer heb ik geen tijd voor de chit van Klarna.

Link to comment
Share on other sites

Nog even een toevoeging.

Wat me ook zorgen baart is dat ze de onwikkeling van hun modulle voor prestashop door een extern bedrijf laten doen, en geen eigen it mensen in dienst hebben om hun systemen te verbeteren en te optimaliseren. dit bevestigd nu ook al het feit dat ze aan de telefoon niets weten van de codering en waarom iets niet werkt en ik alsnog hun fouten er uit kan zitten te slopen.

Sorry maar als ondernemer heb ik geen tijd voor de chit van Klarna.


Mij werd diverse malen verteld dat hun mensen het op zouden lossen terwijl www.datact.nl voor hun al het werk heeft opgelost voor zover ze dat konden. hier dank ik datact ook voor.

Maar het zijn een stel mooi praters bij elkaar bij klarna,

Als er mensen zijn die denken dat ik hier leugens vertel neem maar contact met mij op
[email protected] dan kan ik je zo laten zien wat het je nu echt kost om in zee te gaan met klarna.

En dat je echt moet betalen voor mensen die door klarna geweigerd worden moet betalen bij de 2e krediet check.

Ze hebben van mij 2 keer de kans gehad om het op te lossen maar nee dat vinden ze niet nodig denk ik.
Link to comment
Share on other sites

Opnieuw willen ze graag praten over een oplossing. Helaas is dat het enige wat Klarna kan.


Beste meneer *******,

Ik probeer al een aantal dagen contact te zoeken om eens rustig met elkaar van gedachten te wisselen over de samenwerking tussen Seks4jou en Klarna. Niet alleen de ontbinding hiervan, maar ik hoor ook graag van u uit directe hand uw feedback op onze oplossing en service. Klarna is een bedrijf wat graag op basis van partnership met haar relaties conversie wenst te verhogen en altijd open staat voor verbetering.

Heeft u een ander telefoonnummer dan degene ik al een paar dagen bel voor mij? Natuurlijk kunt u ook mij bellen op uw gelegen moment.

Graag tot horens.

Reply van mij:

Beste, Mark

Ik denk niet dat verder praten zin heeft alles wat Klarna mist en fout doet staat gewoon op het presta forum.
http://www.prestashop.com/forums/viewthread/61143/algemeen/factoring_met_klarna

De modules werken niet, en door een extern bedrijf gemaakt dus Klarna heeft totaal geen verstand van zaken met betrekking tot online shops.
Het zijn allemaal mooie praatjes maar tot op heden werkt het voor geen meter en komt er weinig goeds uit de mouw.

Ik heb dus al verzocht om het contract met Klarna te ontbinden,
Ik verwacht hier dus nog een bevestiging van.

Ga eerst een goed werkend “Algemeen” systeem volgens de gewone prestashop standaarden maken dan praten we verder.
Voor nu zijn zelfs de maandelijkse kosten Klarna niet waard.!

Met vriendelijke groet,
Tim

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dit topic destijds mede gestart om tevens een discussie over het principe factoring te hebben. Wij zijn lid van de Thuiswinkel.org die met onderzoek aangetoond heeft dat een afterpay-optie additionele conversie genereert. Dus een opmerking dat Klarna 'te laat' is omdat iDEAL en/of PayPal er al zijn is hetzelfde als te beweren dat Henry Ford te laat was omdat de mens al had ontdekt dat het paard prima als vervoersmiddel gebruikt kan worden en anders de fiets wel: Klarna biedt een oplossing voor het probleem dat een groot aantal online-shoppers simpelweg enkel en alleen op rekening willen kopen. Die mensen hebben daar (doorgaans) € 3,- extra voor over!

Tot voor Klarna was er NIETS in de markt dat maar dicht in de buurt kwam. Ik heb ze allen onderzocht. Denk niet dat Klarna-concurrenten hun API zonder slag of stoot zullen kunnen integreren in je shop. Een implementatie van een dergelijke module kost altijd veel meer tijd en ergenis dan verwacht (en idd meer tijd dan Klarna deed / doet geloven). Maar de API is GRATIS en de opstartkosten een fractie van die van de concurrentie.
- Zeg eens eerlijk: kon je PS in één keer installeren onder het motto plug-and-play?

Op het moment dat je niet werkelijk de conversieverhogende functie én het achterliggende principe doorgrond van factoring adviseer ik je verre te blijven van enige afterpay-oplossingen. Ben je happy met je omzet zonder de afterpay, hou het zo.

Maar wil je én een afterpay-oplossing integreren in je webshop én geen extra (m.n. opstart) sores dan vrees ik dat je nog even een tijdje moet wachten tot alles perfect gefinetuned is. Tuurlijk hebben wij ook veel tijd gespendeerd in de API-module van Klarna (met de uitstekende hulp van DataCT, wat is er trouwens mis mee om ontwikkelhulp van buiten in te huren? Dat doet toch elk bedrijf?). Wij waren de eerste webwinkel met PS in NL die Klarna installeerde (Klarna Factuur, Klarna Account nog niet). Maar wat ik al eerder schreef: het werkt inmiddels al vele maanden zonder problemen. Ik ben geen werknemer of aandeelhouder van Klarna en heb geen enkel belang bij een positief bericht over Klarna. Ik wil als forum-lid alleen eerlijk en opjectief andere PS-ers laten delen in mijn eigen ervaringen met Klarna en ik ben er gewoon ronduit positief over zonder mijn kritische blik te verliezen.

Vergeet ook niet dat de hele online krediet-check en de afwikkeling een enorm ingewikkeld vraagstuk is, zowel softwaretechnisch als procesmatig. Het heeft mij ook aardig wat tijd gekost om interne procedures te ontwikkelen. Verder acteren we met z'n allen nu eenmaal in een vrij nieuwe bedrijfstak: de e-commerce. Daar verlopen processen simpelweg stukken chaotischer dan in een groentenwinkel.
Er wordt heel wat gefraudeerd op internet, daar moet het factoringbedrijf zich tegen wapenen. Ik ben de vele - uiterst frustrerende - mails / brieven & telefoontjes aan wanbetalers van voor het Klarna-tijdperk niet vergeten. Dus enig geduld is wel op zijn plaats (Klarna is nog geen jaar actief in NL). Maar de achterliggende techniek, het concept en de internationale customerbase zullen er zeker voor zorgen dat de opstartproblemen, kinderziektes en groeistuipjes er binnenkort wel uit zijn. Daarvoor is Klarna gewoon te groot met partijen als Yahoo, Google en PayPal.

Overigens niet bedoeld om problemen van een ander te bagatelliseren maar ik denk dat enige nuance hier op zijn plaats is.

Link to comment
Share on other sites

lvandeweerd, Dan mag je mij vertellen hoelang het duurde voor dat alles naar behoren werkte?
Daarbij komt dat je van een bedrijf als Klarna mag verwachten dat ze eerst de zaken goed op orde hebben alvorens te starten in bijv. Nederland.

Ga eerst zorgen dat je service daadwerkelijk klopt en dan pas over tot het aanbieden van je dienst.
Dit heeft totaal niets met kinder ziektes te maken. of je test het goed op meerdere prestashops of je lanceerd je module gewoonweg niet.

En als de mensen van Klarna enige kennis van zowel php - smarty - html hadden dan hoefde ik niet hun slechte module aan te passen en dus weer tijd en geld insteken.

En als er een klant besteld op factuur hij niet ineens aan klarna acount vast zit.

Sorry maar ik kan het echt niet in bovenstaande vinden.

Je leverd iets goed of je leverd het niet, en ga nou niet zeuren over dat de module een service is of niet, dat slaat natuurlijk nergens op, je betaald opstart kosten om klarna werkend te krijgen op je website. of dacht je dat de opstart kosten voor hun geweldige (klote) administratie gedeelte was om deze te 'huren". Daar betaal je namelijk je maandelijkse kosten voor.

Dus over het feit dat de winkel modules een `Service` zouden zijn is het reinste gelul natuurlijk. Je betaald er gewoon voor.

Link to comment
Share on other sites

"Quote"
Denk niet dat Klarna-concurrenten hun API zonder slag of stoot zullen kunnen integreren in je shop. Een implementatie van een dergelijke module kost altijd veel meer tijd en ergenis dan verwacht (en idd meer tijd dan Klarna deed / doet geloven). Maar de API is GRATIS en de opstartkosten een fractie van die van de concurrentie. – Zeg eens eerlijk: kon je PS in één keer installeren onder het motto plug-and-play?
"endquote"

1. Hun implenteren niets dat moet ik doen dus, Hun fouten oplossen.
2. Ja ik kon zeker Prestashop in ene installeren dit omdat ik wel verstand van zaken heb.
3. De opstartkosten zijn bespottelijk voor het geen je ervoor krijgt dus de module is zeker niet gratis!

Link to comment
Share on other sites

Ivandeweerd,ze hebben mij verteld dat ze special webshops zochten met een prestashop module want daar werkte hun module het best mee.
Vindt het ook vreemd dat hij bij jou wel perfect werkte en bij niet.
Maar het gaat ook om de geweigerde klanten dat je daarvoor moet betalen,

Een klant heeft ook wettelijk 7 dagen bedenk tijd en als deze hem terug stuurt dan moet ik wel de kosten betalen aan klarna.

Factuur was 243,- euro en is retour gestuurd ik heb netjes in de adminstratie totaal bedrag retour maar ik krijg wel een rekening van 12,41 van klarna voor die factuur,dan bel je op en zeggen ze dat dat mijn risico is dus 12,41+6,75=19,16 extra kosten met 6,75 kan ik leven maar dit wordt wel heel hoog als je er 10 per maand hebt op deze manier kun je er net zo goed mee stoppen.

Ik heb nu een week klarna eraf gegooid en zie dat ik nog veel meer bestellingen heb en die betaald worden dan afgelopen maanden,je schrijft het extra duidelijk op je website betaal je factuur achteraf dan willen de klanten dat ook maar als het weigering percentage nu zo hoog ligt dan zijn klanten gepiekerd dat ze ook geen andere betaal optie kiezen en elders hun aankoop gaan doen.

Ook in de prestashop admin. kun je zien dat meer klanten hun bestelling hebben afgemaakt weken terug veel nieuwe klanten maar geen bestellingen afgemaakt.


Ik ben beter af op deze manier dan met klarna,

Een systeem met betaal achteraf werkt wel maar niet met klarna,ze sturen een bericht na 3 dagen dat ze geen betaal garantie voor de bestelling van 3 dagen geleden,op deze manier kun je niet werken,als keer op keer de bestelling word geweigerd de andere dag,beetje frustrerend.

Klarna:komt afspraken niet na,te hoog weigerings percentage,te veel extra kosten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...