Jump to content

Partially [Solved] Veranderde factuur layout


Recommended Posts

PS 1.6.1.13

 

Op een of andere manier wordt de factuur-layout  (product omschrijving) anders weergegeven dan voorheen.

"vroeger" was de product omschrijving uitgebreid  ( zie afbeelding)

post-346276-0-71786600-1495048894_thumb.jpg

 

Nu lijkt het of de product-omschrijving wordt afgekapt

post-346276-0-82628000-1495048981_thumb.jpg

 

In het SQL bestand staat bij {$order_detail.product_name} de volledige omschrijving

 

 

Ik heb vanuit het zip-bestand de originele invoice.product-tab.tpl opnieuw geupload naar /pdf/, echter de "afkapping"  blijft zich voordoen

 

Iemand enig idee wat er "fout" gaat en hoe dit eventueel op te lossen is ?

Edited by racemaniac (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bekend probleem na de upgrade naar 1.6.1.13

 

De attributen zijn niet meer zichtbaar.

 

Ik heb dit gemeld op Forge en er is inmiddels een oplossing voor: Link naar de oplossing

 

Als ik de link volg krijg ik een "foutmelding" 

Heb een account aangemaakt

 

No issues were found to match your search

Try modifying your search criteria or creating a new issue

 

Graag even de juiste link  8-)   Tnx

Edited by racemaniac (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb even wat zitten spitten, maar kom er niet echt uit,

er worden diverse links her en der aangegeven, maar kan niet echt de oplossing vinden en/of aanpassingen die ervoor nodig zijn.

 

Is wel een duitse "oplossing" hier op forum  maar kan niet echt volgen wat de stappen moeten zijn.... :wacko:

 

Zou het zeer op prijs stellen als ik wat hulp kon krijgen   :P  :D

Link to comment
Share on other sites

Hierbij de rechtstreekse link naar Github waar de oplossing staat: https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/7858

 

Wat rood is moet verwijderd worden en wat groen is moet toegevoegd worden aan het bestand wat ik met de rode pijl aangeef.

 

Uiteraard de + en het - teken niet overnemen. Dat staat er alleen ter verduidelijking wat eraf en erbij moet.

 

https://www.screencast.com/t/LgNkUhGk

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de aanpassingen gedaan echter de factuur is nu totaal "in de war"

 

Ik heb de betreffende aangepaste php-files en 2 gegenereerde pdf-facturen als attachment  hier bij gezet

 

Wat doe ik überhaupt eventueel fout ??

 

 

Tnx

juiste factuur prestashop voor aanpassing 2017-000327 (1).pdf

onjuiste factuur prestashop na aanpassing 2017-000327 (1).pdf

OrderInvoice origineel.php

OrderInvoice.php

Link to comment
Share on other sites

Wat je ook nog kan doen is het volgende. Weer terugzetten zoals het was. Daarna de veranderingen die in deze file staan terugdraaien. Dit is namelijk de verandering die ze doorgevoerd hebben in PS 1.6.1.13,  Dus precies het tegenovergestelde doen wat in deze aanpassing staat. Rood erin, groen eruit:

 

https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/7687/files

 

Ik heb dit zelf zo opgelost omdat ik direkt een oplossing nodig was en niet kon wachtten op een aanpassing door Prestashop. Ik gebruik de delivery slips namelijk als orderpick bon, en die moest ik allemaal handmatig aanvullen. Later hebben ze de aanpassing definitief gemaakt, maar die blijkt voor jou niet te werken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wat je ook nog kan doen is het volgende. Weer terugzetten zoals het was. Daarna de veranderingen die in deze file staan terugdraaien. Dit is namelijk de verandering die ze doorgevoerd hebben in PS 1.6.1.13,  Dus precies het tegenovergestelde doen wat in deze aanpassing staat. Rood erin, groen eruit:

 

https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/7687/files

 

Ik heb dit zelf zo opgelost omdat ik direkt een oplossing nodig was en niet kon wachtten op een aanpassing door Prestashop. Ik gebruik de delivery slips namelijk als orderpick bon, en die moest ik allemaal handmatig aanvullen. Later hebben ze de aanpassing definitief gemaakt, maar die blijkt voor jou niet te werken. 

 

Deze "terugdraai"oplossing heeft inderdaad het gewenste resultaat.

Factuurregel  is nu weer inclusief de combinaties

 

Mucho Gracas  :lol:  :D  :D  :D

Link to comment
Share on other sites

1.6.1.14 is los, heb geprobeerd hem te downloaden alleen dat lukt momenteel nog niet.

 

Ik vraag me echter af of ze de fix goed hebben toegepast. Voor je upgrade, download dan even die Orderinvoice.php zodat je die evt. weer terug kan zetten na de upgrade. Het is wat vreemd, je zou van een upgrade het beste moeten verwachtten, maar na jou ervaring zou ik dit deel even goed in de gaten houden.

 

Edit: Ik heb hem net even handmatig geinstalleerd op een testdomein en zoals het nu lijkt is de fix wel goed doorgezet en zou upgraden voor deze issue de oplossing moeten zijn. Voor alle zekerheid de file wel even downloaden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...