Jump to content

Vervoerders en betaalwijzen koppelen? Icm sendcloud


Recommended Posts

Hallo,

 

Wij hebben in een shop 2 vervoerders, namelijk postnl (gekoppeld aan module sendcloud) en afhalen.

 

Nu willen we dat bij het kiezen van postnl je alleen via ideal kan betalen (Mollie). Als je kiest voor afhalen, dan moet er een keuze zijn voor ideal en COD (cash on delivery).

 

Is dit mogelijk?

 

Ook zien we dat geplaatste bestellingen die worden afgehaald, worden weergegeven in het panel van sendcloud. Is het mogelijk om alleen bestellingen via postnl te koppelen aan sendcloud?

 

Mvg,

 

Frank

Link to comment
Share on other sites

Goedendag Frank

 

Voor je eerste vraag is volgens mij een module voor, ik heb deze ooit eens voorbij zien komen alleen weet zo waar en of welke module het was

 

Voor je 2de vraag, dit zou je aan moeten laten passen door een ontwikkelaar, echter zal dit geen makkelijke taak zijn omdat dit terug gekoppeld moet worden naar sendcloud

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

Dag Frankie,

 

Vraag 1: hier is voorlopig geen module voor. Deze business rule kunnen we weliswaar wel ontwikkelen voor je.

Vraag 2: hierbij kunnen wij je ook helpen.

 

Aarzel niet om ons te contacteren voor meer informatie, we helpen je graag verder.

Link to comment
Share on other sites

Vervoerders en betalingswijze kan sowieso gekoppeld worden aan elkaar in de checkout module van Knowband.  Ik gebruik deze checkout zelf ook, en kan aangeven welke betalingswijzen zichtbaar moeten worden bij iedere vervoersmanier(afhaalmanier). Werkt probleemloos: https://addons.prestashop.com/nl/bestelproces/18016-knowband-one-page-checkout-social-login-mailchimp.html

 

Wat betreft sendcloud is er wel een manier om binnen sendcloud dit voor jezelf herkenbaar te maken. Je moet dan de bestellingen een status geven(bv. afhaal) In het overzicht binnen Sendcloud staat namelijk wel de status van je bestelling, degene die niet verstuurd moet worden met Sendcloud herken je dan aan de status en kan je negeren. Hier hoef je dan geen ontwikkelaar voor aan het werk te zetten, maar moet je wel zelf de orders die je niet moet versturen een herkenbare status geven. Zo'n status kan je ook verbergen voor je klanten als je deze niet zichtbaar wil maken in de accountinformatie van de klant.

Link to comment
Share on other sites

Dag Frankie,

 

Als je enkel Ideal gebruikt van Mollie, dus geen Visa, Bancontact, .. dan bevat Mollie maar 1 betaalmethdoe, in casu Ideal dus. In Prestashop is het mogelijk om een betaalmodule (bv. Mollie) te linken aan Groepen/Landen/Valuta. Je kan dus de betaalmodule Mollie 'verbergen' (met misschien de module die Curious aangeeft), maar je zal dus altijd alle betaalmethoden van Mollie verbergen, namelijk diegene die geactiveerd zijn in je profiel bij Mollie. Mocht je dus Bancontact niet laten tonen en Ideal wel bij een bepaalde situatie, dan zal dat niet mogelijk zijn. Tenzij deze module dat Curious aangeeft hier kan op inspelen?

De oplossing op vraag 2 van Curious ga ik bekijken, lijkt interessant!

Link to comment
Share on other sites

 

Wat betreft sendcloud is er wel een manier om binnen sendcloud dit voor jezelf herkenbaar te maken. Je moet dan de bestellingen een status geven(bv. afhaal) In het overzicht binnen Sendcloud staat namelijk wel de status van je bestelling, degene die niet verstuurd moet worden met Sendcloud herken je dan aan de status en kan je negeren. Hier hoef je dan geen ontwikkelaar voor aan het werk te zetten, maar moet je wel zelf de orders die je niet moet versturen een herkenbare status geven. Zo'n status kan je ook verbergen voor je klanten als je deze niet zichtbaar wil maken in de accountinformatie van de klant.

 

Nog een vraagje. Moet ik in de backend van Prestashop deze status handmatig opgeven bij een order (heb ik getest en inderdaad bij Sendcloud verandert de status in wat ik heg gekozen in Prestashop) of kan ik dit ook voor de specifieke vervoerder (ophalen) zo instellen dat die status automatisch wordt toegekend.

 

Grt,

 

Frank

Link to comment
Share on other sites

Je zal hier altijd zelf een actie moeten uitvoeren. De status die automatisch toegekend wordt is betaald of een andere betaalmelding. Er zal heus wel een manier zijn die dit automatisch voor je kan regelen door een ontwikkelaar aan het werk te zetten hiervoor. 

 

Wat ik persoonlijk het gevaar vindt van alles automatisch te maken dat je totaal geen overzicht meer hebt wat er in je webwinkel gebeurd. Hangt natuurlijk af van het aantal orders, maar tot een stuk of 50 orders per dag is dat volgens mij goed te managen en je krijgt de orders direct even onder ogen.

 

Er zijn wel manieren om dit proces wat te versnellen door een ordermanager o.i.d. toe te passen waarmee je in 1 oogopslag ziet welke order afhaal/postnl of iets anders is, en waarbij je met een simpele muisklik de status kan aanpassen zonder de order te openen. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...