Jump to content

Verhuizen naar een ander domein (prestashop 1.7)


Recommended Posts

Hey allemaal,

 

ik heb al verschillende uren zitten zoeken en proberen, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn shop van domein en hosting te wisselen.

Ik heb ook een vermoeden dat het anders is voor prestashop 1.7 omdat de settings.inc file leeg is. Dezelfde gegevens vind ik wel in een file in app/config/parameters.php.

 

Wat ik heb gedaan:

  • website backup gemaakt en met een FTP programme geupload naar de nieuwe hosting
  • databse backup gemaakt en geimporteerd via phpmyadmin bij de nieuwe hosting. Ik heb alle tabellen gexporteerd en geimporteerd. Hier had ik wel iets raar mee, ik heb handmatig alle \' moeten veranderen naar " omdat de import anders steeds een error gaf op de aanhalingstekens. Dus bijvoorbeeld zinnen zoals "Follow your order\'s status step-by-step" dat ging niet.
  • ps_shop_url: hier ik de url aangepast. Maar als ik zoek vind ik nog andere referenties naar het oude domein. bv in ps_connections_source en ps_homeslider_slides_lang).
  • Ik heb /app/config/parameters.php aangepast met de database_name, database_user en database_password van de nieuwe hosting. Settings.inc is leeg. De shop op het oude domein werkt perfect.
  • Verder heb ik niets aangepast aan de database of bestanden
  • Eerst zag ik Mijn webshop, maar was er iets grondig mis met de layout en kon hij de inhoud niet laden. Er stond iets van "page not found". Maar sindsdien krijg ik gewoon een 404.

 

De shop loopt nu op versie 1.7.1.1.

 

alvast bedankt,

 

Evelien

Edited by myristica (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Goedeavond,

 

Is dit van bestaand domein naar bestaand domein of ook een nieuw domein bij je nieuwe hosting?

 

Groetjes Devi

 

edit: zie je topic titel nu

Heb je die cache al geleegd via de ftp op de nieuwe hosting

Ondersteund de nieuwe hosting wel prestashop?

Zorg dat je eerst in de backoffice komt dan kan je daar je domein aanpassen

Edited by Wallgrind.nl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

bedankt voor je reactie! 

In de cache/smarty folders stond niets behalve index.php bestanden.

De login pagina van de backoffice krijg ik wel te zien, maar als ik probeer in te loggen krijg ik een HTP ERROR 500.

 

groetjes,

Evelien

Link to comment
Share on other sites

Goedenmorgen Evelien

 

Herhaal de stappen nogmaals, als je nog bij de oude hosting kan, raad ik je aan daar de bestanden in tepakken in een zip ipv los te downloaden via de ftp

De database mag geen fouten geven met exporteren/importeren

Als je naarmate een 505 error krijgt, zet debug modes ff aan een kijk waarnaar deze gerelateerd is

 

Groetjes devi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Allemaal,

 

Ik ben bezig om prestashop 1.7 te verplaatsen naar een ander domein maar zonder succes krijg steeds een redirect naar het oude domein.

PS_Shop_domain en PS_Shop_domain_SSL heb ik al aangepast

 

Is er iemand die hier iets over weet.

 

Mvg Edwin

Link to comment
Share on other sites

Hoi myristica,

 

Als je alle stappen hebt doorlopen zoals je hierboven beschrijft en je wordt nog steeds doorverwezen naar de oude domeinnaam dan kan je:

 

1. je internetbrowser cache legen

want dan kan het liggen aan je internetbrowser die vanuit zijn eigen geheugen de oude domeinnaam oproept.

 

2. ook is er misschien nog een oud .htaccess bestand waar soms een url of pad in kan staan.

Link to comment
Share on other sites

Voor het migreren van producten/categorieen/evt. klanten en orders gebruik ik al een poosje de volgende module: https://addons.prestashop.com/en/data-migration-backup/8934-migrationpro-prestashop-to-prestashop-migration-tool.html

 

Geen gedoe met aanpassingen in instellingen en werkt echt goed. Is geschikt voor PHP 7 dus ook de nieuwste geconfigureerde servers werken probleemloos met deze module. Heeft mij al een hoop tijd/geld en ergernis bespaard :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Goed bezig Edwin

 

Volg Curious zijn reactie, Je kan inderdaad de shop lekker schoon opnieuw installeren en met behulp van de module alles netjes overzetten

Je begint dan schoon, echter moet je wel je shop op het oude domein nog werkend zijn te krijgen

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...