Jump to content

Multistore probleem, bestaande klanten accounts worden niet gedeeld...


Recommended Posts

Beste mede Prestashop gebruikers,

 

ik zou graag van de Multistore optie gebruik gaan maken om een 2de shop te openen genaamd "outlet". Zoals al doet vermoeden zal die 2de voor uitverkoop gebruikt worden.

 

Na een goede voorbereiding qua opzoekwerk rond deze instellingen ben ik er aan begonnen en alles lijkt te werken behalve de aanmeldingen.

 

In de standaard shop kan ik als klant aanmelden maar als ik naar de andere url ga (naar de uitverkoop shop dus) dan ben ik niet aangemeld en als ik mij daar wil aanmelden neemt die het niet aan. Ik heb dan eens 'paswoord vergeten' geselecteerd en mijn klanten email ingegeven en dan zegt die dat er geen gebruiker is met dat email adres.

 

Ga ik in de adminpanel kijken naar de 'outlet' group bij klanten, dan staan daar ook geen klanten vermeld.

 

Wat doe ik verkeer of zie ik over het hoofd hier?

Alvast bedankt voor jullie tijd!!

Prestashop versie: 1.6.1.4

Edited by Günter (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hey Peter,

 

bedankt voor je reactie.

Wel, het is een bestaande webshop met al een klantenbestand. Ik heb bij Multistore in de default store een nieuwe "group" aangemaakt genaamd Outlet.
De standaard groep kan ik "deel klanten" niet aanpassen? Vermoedelijk omdat ik al klanten heb?

 

Edit:
de link die je stuurde bevestigd mijn vermoeden dus:

 

Existing shop groups can be edited from the shop groups list on the "Multistore" front page: simply click on the 'edit' icon on the right of the shop's row to open the form. As expected, you cannot edit the "Share customers" and "Share orders" options.

Edited by Günter (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja, zo heb ik dat ook al gedaan omdat als je klantenaccounts wil kunnen switchen moeten deze stores in één en dezelfde groep zitten, vandaar dat ik geen nieuwe groep aanmaak maar een store in de default groep (de groep waar men bestaande klanten dus al zitten)

Link to comment
Share on other sites

Beste Günter,

 

Als het goed is kan je ervoor kiezen om je klanten te laten kopiëren met een nieuwe webshop aan te maken in de multistore. Misschien moet je proberen de bestaande "tweede" webshop te verwijderen en opnieuw aan te maken (Backup maken voordat je het doet van je database zodat je het eventueel kan terug draaien.). Ik hoop dat je daar verder mee komt.

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag

 

Ik zou je aanraden gewoon netjes een 2de shop te bouwen en je zelf niet te branden aan een multishop

Je database toegang word dan opengezet en als je die optie gebruikt kan je daarna nooit meer terug

Het gaat je geheid problemen geven in de toekomst met upgraden van de shop

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...