Jump to content

Categorie probleem in multistore


Recommended Posts

  Ik heb een hoofdpagina en 2 onderliggende website,  met allemaal ieder hun eigen producten en topmenu.

 

Nu had ik voor de 2 onderliggende websites de menu's gemaakt bestaande uit categorieen met onderliggende subcategorieen.

Ik kreeg in de website constant een Error 500 zodra ik op het topmenu klikte. (het menu op de hoofdpagina werkt prima)

 

Alle categorieen verwijderd.

 

Vervolgens heb ik nieuwe "hoofd"categorieen aangemaakt, getest op de website en dit werkt! geen error meer.

 

Alleen mijn volgende probleem is, dat is geen subcategorien kan aanmaken onder de nieuwe hoofdcategorieen. ? Bij de parentboom staat er alleen maar Home en kan ik niet kiezen uit de andere gemaakte categorieen ?

 

Heeft iemand een idee ?

 

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Goedenmorgen,

 

Ja de categorien zijn uitgeklapt.

 

Heb al Prestashop opnieuw geinstalleerd en helemaal opnieuw begonnen met de opbouw, maar het probleem blijft. Dit is al de 3de dag dat ik niks kan doen.

Ik denk dat ik maar ga kijken bij een ander software pakket.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zelf nog nooit met een multistore gewerkt, omdat ik voor bepaalde onderdelen zelf de voorkeur geef aan een extra categorie. Ik heb echter wel een testwebsite waar ik van alles uitprobeer en voor zover ik het kan zien is home altijd je hoofdcategorie. In de hoofdwebshop maak je alles aan, en in de onderliggende shops klap je de categorieen uit en selecteer je de onderliggende categorieen die je wilt gebruiken voor de desbetreffende shop. Ik heb een proef opgezet en dat werkte prima.

 

Het is denk ik de manier waarop je het configureert(of wil configureren) waardoor je vast loopt. http://prntscr.com/f4mb12

 

Ook subcategorien kan ik gewoon aanmaken, als je op home klikt dan klappen de categorieen uit die je eerder hebt geselecteerd voor de onderliggende shop. Die moet je wel eerst hebben geselecteerd dus!

 

MOcht ik het mis hebben dan nodig ik onze multistore kenners uit om hier op te reageren.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord !

 

Ik heb weer alles verwijderd, en ga het opnieuw opbouwen. Nu ga ik alleen werken met subdomeinen en niet meer met de multistore kijken of dit de oplossing voor mij is.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu 2 subdomeinen aangemaakt, en op elke domein zet ik een eigen store op, die ik vervolgens aan elkaar link.

 

Dus ik gebruik de functie multistore dan helemaal niet meer. Heb alleen 3 verschillden admin gedeeltes, maar dat maakt op zich niet uit kan ik mij ook niet vergissen. Ik heb op internet gezocht, en het is een veel voorkomend probleem met die categorieen in de multistore functie waar niemand echt een antwoord op heeft.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...