Jump to content

Bijwerken alle modules (of per stuk) lukt niet


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een probleem in Prestashop 1.6.1.8

 

Wanneer ik naar de modules pagina ga zie ik dat er 29 bij te werken modules zijn. Als ik dan op 'allen bijwerken' druk komt ie terug met het bericht dat het gelukt is.. maar daarna geeft ie nog steeds aan dat er 29 modules zijn die bijgewerkt moeten worden. 

 

Cache al keer leeg gegooid maar dat helpt niet. Ook stuk voor stuk updaten werkt niet.

 

Ik wou pas mijn Prestashop updaten naar de laatste versie van 1.6 maar dat ging echt helemaal fout met de 1click upgrade module. Heel mijn site lag plat en er viel niets te debuggen. Gelukkig had ik een backup.

 

Heeft dit iets met schrijfrechten te maken? De configuratie instellingen geven aan dat alles Oké is.

 

Groetjes,

Mathijs

post-1324684-0-25044600-1492782971_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Er zijn wat probleempjes geweest met het opslaan van wijzigingen in 1.6.1.8 en lager ivm een update van google chrome. Die zijn in 1.6.1.9 dacht ik allemaal verholpen. In Firefox scheen het soms nog wel te werken, dat kan je in ieder geval proberen. Ook zijn er enkele oplossingen die met wat kleine modificaties aan een aantal files uitkomst bieden. Zoek in dat geval op: probleem met opslaan in Prestashop. Er zijn genoeg forum topics over.

 

Upgraden zou gewoon moeten lukken, alleen wordt er nog wel eens vergeten om na de update deze instellingen weer op nee te zetten. Dat kan tot uitval leiden. Je zou weer een upgrade kunnen doen en dan direct na de upgrade deze instellingen op nee zetten: http://prntscr.com/ezo2hq

Daarna cache legen. Ik vermoed dat het dan gewoon werkt.Let ook even op je PHP versie. Die moet in ieder geval 5.6 of hoger zijn

Link to comment
Share on other sites

Het updaten van mijn shop gaat ook niet goed. Via 1click upgrade gaat ie het hele pakket downloaden en als ie dan wil beginnen faalt ie en gaat mijn site op blank server error 500. Debug komt met niets terug dan, maar wel zijn er enkele belangrijke mappen verdwenen uit de home directory van de website.

 

Ik vraag me af of ik het manueel kan proberen om te updaten naar 1.6.1.12 de laatste versie.

 

Er zijn inderdaad ook problemen met het opslaan van wijzigingen zoals jullie aangeven in 1.6.1.8.

 

Modules bijwerken in Firefox of IE aantal malen achter elkaar wil niet helpen. Ze blijven terugkomen dat ze bijgewerkt moeten worden. Het lijkt erop dat ie toch niet mag/kan wegschrijven, maar de configuratie instellingen zeggen dat het ok is allemaal.

 

Ik zit qua PHP op versie: 5.6.30

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...