Jump to content

hoe kan ik de klant mijn voorraad tonen (stuks in voorraad beschikbaar)


Recommended Posts

Deels gevonden inmiddels.... bij de winkelinstellingen om de klant te waarschuwen indien er minder dan (standaard ingevuld 3) artikelen op voorraad zijn...... de standaard 3 vervangen door een heeeeeeeeeeel hoog getal. Dus wordt de klant altijd 'gewaarschuwd' met het aantal in voorraad.

 

Maar doel nog niet geheel bereikt. er staat dan voor de klant 'laatste items in voorraad'. maar nog niet het werkelijke aantal - in voorraad.

 

Graag de gouden tip. Alvast dank voor het meedenken.

Edited by leslainesdedebby (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen idee of het in 1.7 ook zo werkt, maar in 1.6 kan je bij de Instellingen>Producten aanvinken: Toon beschikbare hoeveelheid op de productpagina. Dan geeft hij precies aan hoeveel items je hebt.

 

Wat je hierboven omschrijft klopt denk ik niet, want als je een heel hoog getal in gaat geven krijgt de klant geen waarschuwing meer, dat krijgt hij alleen als het lager dan 3 is! Hettegenovergestelde dus van wat je denkt. Bovendien heb je dan ook geen kloppende voorraad mee en kunnen klanten meer bestellen dan je in werkelijkheid hebt.

 

In 1.6 ziet dat er zo uit: http://prntscr.com/exio9d

 

Ben overigens nog steeds van mening dan 1.7 nog niet echt werkt in een draaiende webwinkel. Te weinig expertise en ervaring, al moet dat natuurlijk wel een keer zo ver komen. Tot nu toe blijf ik lekker op mn 1.6.1.12 versie draaien, dat gaat als een trein en er is veel know how over.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Curious, ik heb dezelfde pagina in mijn versie van presta. en idd 'toon beschikbare hoeveelheid op de produktpagina' met JA staan, en de tweede regel heb ik 'toon de beschikbare hoeveelheid indien de hoeveelheid lager is dan..... ' heb ik 250 ingevuld.

 

Resultaat: de klant ziet bij 8 produkten in voorraad nog steeds niet hoeveel er zijn,, enkel DAT het in voorraad is.......  en kan zelfs 12 produkten in het winkelwagentje zetten. Krijgt wel de melding 'Pas op laatste items op voorraad'. Net als dat ik nog maar 2 produkten in voorraad heb en de minimumhoeveelheid op 3 heb staan in de instellingen.

 

Mijn geval is dat ik kleine series wol handgeverfd aanbied, en per verfbad, dus per unieke kleur, de klant wil informeren hoeveel ik er heb, dus hoeveel ze van dit betreffende kleurbad kunnen bestellen. Vandaar dat ik een cijfer zichtbaar voor de klant wil hebben, dat er nog 8, of 5 beschikbaar zijn....

 

zou ik kunnen downgraden naar versie 1.6? want ik had geupgradet omdat mijn vervoersmodule het niet deed..... hm. of toch maar helemaal weer opnieuw beginnen....

 

Ik hoop dat het me toch lukt om de klant zichtbaar te kunnen informeren naar het juiste aantal in voorraad.

Link to comment
Share on other sites

http://leslainesdedebby.be/Naamloos.png

ik heb er 5 in voorraad, en ingesteld dat de klant het zou moeten kunnen zien. het is wel zo dat als je er 6 zou willen bestellen de knop winkelwagen inactiveert. maar dat is niet echt hoe ik zou willen dat de klant op ontdekking gaat hoeveel er zijn.

dit had ik nog niet uitgezocht toen ik in 1.6 zat.... dus dat weet ik niet.

myparcel belgie deed het niet, en ik kreeg in 1.6 enkel een vage foutmelding, dus deed ik de upgrade naar 1.7. toen kreeg ik het bericht bij de module dat deze versie van de module niet compatible was met de versie van prestashop. ahum, dat zou binnenkort opgelost moeten worden bij myparcel, daar heb ik met hen contact over gehad. ik heb nu tijdelijk een myparcel vervoerder ingesteld tot ik een werkende module van ze krijg.

 

alle cashes legen heb ik nu gedaan, maar geen verschil. met een andere browser geopend, en ook daarin niet een aantal die in voorraad zou zijn, zoals netjes op jouw printscreen te zien is. Het moet ergens wel werken dus.

wel fijn dat je meedenkt en mee zoekt. ik ben mijn webwinkel nog aan het inrichten. maar hier het voorbeeld van mijn printscreen. dan zie je ook dat ie geen aantal weergeeft.... http://leslainesdedebby.be/boutique/nl/handgesponnen-wol/15-hyacint.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ik heb vanmiddag "uitgevonden" dat de beschikbare voorraad getoond wordt in Product details

Wellicht is dat de "oplossing" ?  Niet de beste maar daadwerkelijke voorraad staat dus hier

 

Ik zoek alleen nog de mogelijkheid/instelling  om de tekst  Laatste items in voorraad aan te passen naar "Op voorraad   of Beperkt op voorraad

 

Kan die nergens vinden

 

image.png.2f83966faa1bf19c85b57b3180637565.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...