Jump to content

Översättningsfel - Står Exkl. moms i back office 10 senaste beställningarna fastän priserna är inkl.


Recommended Posts

Hej!

 
Jag verkar ha ett översättningsfel i admin, i modulen för de 10 senaste beställningarna på kontrollpanelen:
 
Admin > Modul kontrollpanel > PRODUKTER OCH FÖRSÄLJNING > SENASTE 10 BESTÄLLNINGARNA > Totalt: Exkl. moms.
 
Priserna visas dock inkl. moms fastän det står exkl. moms.
 
Någon som har samma "problem"?
 
Tack på förhand!
 
Mvh
Jonathan

 

Link to comment
Share on other sites

Hej Jonathan!

 

Jag har samma hos mig och som jag tror att samtliga har. Det är ingen fel att det står ex moms! Detta är priset ex moms som har gått till försäljning och priserna i kontrollpanelen visar således helt rätt. Du kvittar sedan den utgående momsen med den ingående momsen när du sedan gör ditt så kallade bokslut. Priserna inklusive moms är som du förmodligen redan vet till konsument och dom priser du hänvisar till är dom du har på din produktsida, eller hur?

 

Hälsningar

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

 

Jo självklart är det så, men priserna (i alla fall för mig) visas inkl. moms i denna modul och inte ex. moms som det står att de ska göra. Dvs. har jag sålt en sak för 1000 kr inkl. moms så står den summan i denna modul i kontrollpanelen, vilket är helt fel, det borde ju stå 800 kr. Allt annat stämmer, momsen är korrekt inställd osv. och den visas korrekt på fakturor, i varukorgen, orderbekräftelse, och på andra ställen i back office.

 

Är det samma även för dig?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

 

Här kommer en skärmdump på vad jag menar, tog den ifrån Prestashop's demo men det ser samma ut i 1.6 som jag använder.

 

Beloppen i denna ruta min butik är nämligen inkl. moms fastän rubriken säger "Totalt exkl. moms".

 

Hur är det för er andra?

 

Jag har kikat igenom samtliga andra ställen i backend och frontend, allting verkar stämma med momsen (använder 25% moms, inga andra momssatser), det är endast i denna backoffice modul med de "10 senaste beställningar" som det inte stämmer. Om det beror på en felaktig språksträng eller inställning vågar jag inte svara på.

 

Tack!

 

Med vänlig hälsning

Jonathan

 

post-1388487-0-84568100-1492643789_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har samma fel som dig Jonathan. Men aldrig tänkt på det tidigare och då har jag ändå haft PS 1.6 i närmre tre år.

Felet påverkar inte mig, då inkl/exl moms är rätt på viktigare ställen.

 

Retar det dig till vansinne, så kör en fuling och översätt just den raden till inkl moms istället ;)

Edited by tomped (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Tack så mycket för svar!

 

Då vet jag att det är fler som detta inte stämmer för.

 

Känns som att det eventuellt är något fel i koden, då jag har granskat samtliga inställningar flera gånger och lyckas inte hitta någonting som hör till detta.

 

Om det finns fler som läser tråden så får ni gärna kika i back office och återkomma om det är samma även för er.

 

Tack på förhand.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...