Jump to content

1.6.1.10 och Payson checkout 2 - order skapas inte i butiken


sideways

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har fått ett problem att betalningen går till Payson som den ska men ingen order skapas i butiken. Det har, såvitt jag kan se, bara hänt vid fakturabetalning men inte alla. Väldigt märkligt. Vill mest höra om någon annan upplever samma sak?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fast jag skulle nog vilja vända lite på det och påstå att den modulen jag har är den absolut senaste och den fungerar inte särskilt bra. :-)

 

https://www.payson.se/sv/foretag-betallosningar/paysoncheckout-2-0/

 

Payson erbjuder två olika moduler, en för Checkout 1.0 och en för Checkout 2.0 - jag har testat checkout 2.0 sen i januari och har haft en hel del problem. Idag ledsnade jag ur helt och gick tillbaka till Checkout 1.0 och den modulen har versionsnummer 2.3.9.6 precis som du skriver.

 

Min fråga kvarstår - är det någon annan som provkört Checkout 2.0 och haft samma problem som jag?

Link to comment
Share on other sites

Hej sideways!

 

Ja vi är ju inte här för att göra påståenden precis, men den senaste versionen är den jag har lagt upp för dig och som jag vill att du skall prova!

 

Denna modul är speciellt utvecklad för just Prestashop. Som du förmodligen vet så finns Payson för en hel del andra plattformar också, och det är den du ser på din länk. Hursomhelst så fungerar denna version mycket bra för mig och det är det som betyder något. Jag använder prestashop 1.6.1.12

 

Du ser ju också på versionsnumret att denna är nyare en den du har angivit.

 

Bästa hälsningar

MacRoy

Edited by MacRoy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej sideways!

 

Ja vi är ju inte här för att göra påståenden precis, men den senaste versionen är den jag har lagt upp för dig och som jag vill att du skall prova!

 

 

Den har jag redan kört och den funkar fint, fast det är deras modul för Checkout 1.0.

 

Men...

Jag pratar om deras nya checkout modul (Payson checkout 2.0 - är inte samma modul som ovan) med lägre avgifter, iframe i shoppen etc. Det är den modulen jag vill köra men den känns inte riktigt mogen ännu.

Link to comment
Share on other sites

OK!

 

Jag förstår nu vad du menar. Och för oss övriga så förstår vi också hur viktigt det är att man skriver in så korrekt information som möjligt direkt för att slippa missförstånd.

 

Det var även nytt för mig att det blir billigare att använda sig av version 1.0, så tack för info!

 

Hälsningar

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Fast jag skulle nog vilja vända lite på det och påstå att den modulen jag har är den absolut senaste och den fungerar inte särskilt bra. :-)

 

https://www.payson.se/sv/foretag-betallosningar/paysoncheckout-2-0/

 

Payson erbjuder två olika moduler, en för Checkout 1.0 och en för Checkout 2.0 - jag har testat checkout 2.0 sen i januari och har haft en hel del problem. Idag ledsnade jag ur helt och gick tillbaka till Checkout 1.0 och den modulen har versionsnummer 2.3.9.6 precis som du skriver.

 

Min fråga kvarstår - är det någon annan som provkört Checkout 2.0 och haft samma problem som jag?

 

Hej,

 

Jag har testat den nyare Paysoncheckout och samma version som dig, v.1.1.0.1 och höll på och tragglade i över två månader med att försöka få det att fungera. Var i kontakt med deras support som resulterade i en väldigt lång mailkonversation men tyvärr ingen lösning. Jag fick lite tips av supporten men det kändes som att de ville att jag skulle lösa problemen själv med egen kod vilket gick öven mina kunskaper. Hade i slutet även en av mig betald utvecklare som försökte lösa problemen men utan att lyckas så jag lade ner det till slut. 

 

Problemet för mig var bl.a. att den skapade dubbla betalningar i backoffice (det löste utvecklaren) men det stora problemet var att det dök upp felmeddelanden och redirects utan att visa någon bekräftelsesida och det lyckades han inte lösa - eller vi båda tyckte det tog för mkt tid och fanns annat som var viktigare still slut än att rätta deras modul.

 

T

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jag har testat den nyare Paysoncheckout och samma version som dig, v.1.1.0.1 och höll på och tragglade i över två månader med att försöka få det att fungera. Var i kontakt med deras support som resulterade i en väldigt lång mailkonversation men tyvärr ingen lösning. Jag fick lite tips av supporten men det kändes som att de ville att jag skulle lösa problemen själv med egen kod vilket gick öven mina kunskaper. Hade i slutet även en av mig betald utvecklare som försökte lösa problemen men utan att lyckas så jag lade ner det till slut. 

 

Problemet för mig var bl.a. att den skapade dubbla betalningar i backoffice (det löste utvecklaren) men det stora problemet var att det dök upp felmeddelanden och redirects utan att visa någon bekräftelsesida och det lyckades han inte lösa - eller vi båda tyckte det tog för mkt tid och fanns annat som var viktigare still slut än att rätta deras modul.

 

T

Haft precis samma problem som du.

Men ibland så får jag även Dummy dummy på namn och adress. Vilket försvinner när jag rensar cache. Men det hinner ändå gå iväg i mailet till kund.

Problemet med payson började när dem lanserade den nya modulen till 1.7. Innan dess fungerade det utmärkt. 

 

 

 

 

Förövrigt så kör jag med 1.6.1.12

Paysoncheckout2 1.1.0.1 Men den är avaktiverad nu. 

One page checkout 2.3.9

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...