Jump to content

Recommended Posts

Hi,

 

We zijn in de laatste fases van het opbouwen van onze webwinkel en zijn nu bestellingen aan het testen. Het valt me op dat het 5-stap bestelproces best verwarrend is zoals het nu bij ons is. Ik vroeg me af of het aan een instelling ligt die ik evt. kan aanpassen.

 

Dit zijn de issues:

 

1 - standaard geeft het product in de winkelwagen aan dat er of verzendkosten zijn of 'er zijn geen verzendkosten'. Ik begrijp dat ik dat zelf kan instellen (voorkeur vervoerder) en dat dat bepaalt wat voor tekst er komt (gevonden in dit topic: https://www.prestashop.com/forums/topic/594421-gratis-verzending-melding-in-overzicht/)
Jammer, ik vind het raar dat hier staat: Gratis verzenden als later blijkt dat er toch kosten aan verbonden zijn en ik vind het raar dat er staat 2,50 als later blijkt dat het gratis is (bij afhalen in de winkel). Goed, works as designed en wordt kiezen tussen twee kwaden ben ik bang. Of heeft iemand nog een idee?

 

2 - In stap 3 moet ik kiezen voor een afleveradres. Maar dit is helemaal niet aan de orde als de klant in stap 4 aangeeft 'Afhalen in de winkel'. Komt op mij heel onlogisch over. Is dit op te lossen?
Eigenlijk wil ik dat de klant eerst kiest voor of 'Verzenden' of 'Afhalen' alvorens hij moet kiezen voor een afleveradres. Of denk ik nou heel onlogisch?

Vooral vraag 2 zou toch veel logischer moeten werken? Is hier een oplossing voor? Moet ik een instelling aanpassen?

Alvast super bedankt voor jullie hulp.

Presta newbie Ellen

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik adviseer om een one page checkout module aan te schaffen, daarmee haal je heel wat verwarring weg. De checkout is 1 van de belangrijkste zaken in je winkel waar klanten alsnog af kunnen haken omdat zaken onduidelijk, verwarrend of soms zelfs misleidend(voor het idee van de winkelende klant) lijken te zijn omdat instellingen niet goed op elkaar zijn ingesteld.

 

Met een one page checkout ziet de klant in 1 oogopslag de vervoersmogelijkheden/afhaalmogelijkheden/betaalmogelijkheden/order/adres etc.

 

Er zijn verschillende soorten verkrijgbaar in de addon store.

Link to comment
Share on other sites

Dankjewel voor je antwoord. Ik had inderdaad ook gekeken naar de standaard one page checkout die bij Prestashop zit, maar dat vond ik niet duidelijker worden; een hele lange pagina wat nog niet geheel duidelijk is.

 

Vaag dat dit 'belangrijke' deel van een webshop dan niet standaard goed is ingeregeld door Prestashop, toch? Nu moet ik dus blijkbaar weer een addon kopen..

 

Wat is dan de logica om eerst je afhaaladres  in te vullen en dan pas te kunnen kiezen voor een andere verzendmethode?

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken en mocht iemand nog tips hebben, graag!

Ellen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Het adres zoals deze weergeven wordt, is gewoon standaard zoals de klant dit in gegeven heeft.

Behalve een leveringsadres, staat hier ook een factuur adres, iets wat wel heel belangrijk is, ook al komt de klant afhalen.

 

Ik zie dit zelf alleen maar als een ingebouwde zekerheid zodat de klant nooit kan zeggen "maar dat is mijn adres helemaal niet" (aangezien hij/zij dit zelf ingevuld heeft).

 

Voor wat betreft je verzending, ik heb dit in 1ste instantie opgelost door de standaardvervoerder op een betaalde te zetten ( in mijn geval PostNL).

 

Uiteindelijk bleef ik hier mee rotzooien, dan werkte het winkelwagentje weer niet, dan het overzicht niet enz enz... dat ik het uit handen heb gegeven voor 100 euro en alles heb laten aanpassen.

 

Helaas werkt het in PS zelf dus inderdaad gewoon niet goed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...