Jump to content

Afzender email berichten wijzigen


Recommended Posts

Wie kan mij vertellen hoe ik het gebruikte mail adres kan veranderen?

 

Alle berichten in de shop komen en gaan nu vanaf een foutief email adres, emt als gevolg dat geen enkele mail afgeleverd kan worden.

 

Onder Geavanceerde instellingen -> Email staat al het juiste adres ingesteld, maar hij blijft verzenden via een foutief mail adres.

 

bedankt!

Link to comment
Share on other sites

instellingen>winkelcontacten

 

dat moet het oplossen

 

 

Curious, held van de dag, dank je wel! opgelost tot zover geloof ik.

 

Jij toevallig een idee waarom PS nog blijft aangeven " IMAP configuration is not correct " ?

Link to comment
Share on other sites

ik denk dat je imap configuratie dan niet correct is ...  :)  maar dat wist jezelf ook wel natuurlijk. Voor je email configuratie moet je even rustig gaan zitten en dan stap voor stap met een bakje koffie erbij instellen. Meestal gaat het dan wel goed. Ik neem aan dat je die instellingen bij klantenservice bedoeld, die stel ik nooit in, want gebruik dat niet. Ik doe alles via contactformulier, email, chatbox en telefoon.. als ze me dan nog niet kunnen bereiken weet ik het ook niet meer  :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ik denk dat je imap configuratie dan niet correct is ...  :)  maar dat wist jezelf ook wel natuurlijk. Voor je email configuratie moet je even rustig gaan zitten en dan stap voor stap met een bakje koffie erbij instellen. Meestal gaat het dan wel goed. Ik neem aan dat je die instellingen bij klantenservice bedoeld, die stel ik nooit in, want gebruik dat niet. Ik doe alles via contactformulier, email, chatbox en telefoon.. als ze me dan nog niet kunnen bereiken weet ik het ook niet meer  :D

 

Tot zover had ik lichtelijk een vermoeden dat er vast iets niet klopte als hij zulke meldingen aangaf idd :P

 

Echter, waarom hij dit aangeeft is me inderdaad serieus niet duidelijk,  klantenservice heb ik inderdaad ook niet ingesteld ( begrepen dat dat niet hoeft ) maar weet eigenlijk ook niet de "waarom wel/niet instellen".

 

Weet dus niet of PS op basis daarvan aangeeft dat de IMAP verkeerd is, of dat ik wat verkeerd heb ingesteld en daarom fouten heb ( tot het punt dat nu in ieder geval mijn bestel statussen bijgewerkt kunnen worden zonder dat ik een mail delivery fail bericht ontvang).

post-1334076-0-02546700-1488295399_thumb.png

Edited by loetje88 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

die imap instellingen zorgen ervoor dat antwoorden die op je berichten die je vanuit prestashop verstuurd ook in prestashop worden opgeslagen. Doe je dat niet dan krijg je de antwoorden van de klant alleen in je mail binnen en niet in prestashop.

 

Je moet overigens dan onder klanten>contacten bij de contactpersonen de optie berichten opslaan ook ingeschakeld hebben. Als je dat niet doet krijg e ook alleen de berichten die via het contactformulier verstuurd worden in je mail binnen, en niet in prestashop.

 

Ikzelf gebruik dat systeem niet, omdat ik anders nog meer contactmanieren erbij krijg(en ik had er al zoveel). Maar ik kan me voorstellen dat iemand zegt: ik wil alle informatie binnen prestashop houden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...