Jump to content

Prestashop traag


Idaniel

Recommended Posts

Beste,

Voor een klant van mij heb ik Prestashop op zijn site geïnstalleerd, echter vinden we hem beide traag. 
Gewoon enkele producten laad hij wel redelijk snel, maar als je diep de database ingaat, gaat het laden erg traag 
Het vreemde is dat we Prestashop op een vps server draaien van Transip. Ook als er meerdere bezoekers op de website zitten loopt hij vast. Wat kan dit zijn? Heb een bijlage erbij gaan de van de vps server stat.

Je kan de site zien op: www.alfastrada.nl

post-1063099-0-05760400-1488105543_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Beste Idaniel,

 

Heb je de caching al geactiveerd? Dat maakt al een groot verschil.

 

Verder heb je volgens mij enorm veel categorieën. Omdat prestashop modulair is opgebouwd kan de standaard webshop daar moeilijk mee omgaan. Voor iedere categorie doet prestashop standaard 3 database queries om de gegevens van 1 categorie op te halen. Dus per pageload 3x het aantal categorieën die je in je menu hebt staan. Dus reken maar uit.

 

Hier heb je helaas een stukje maatwerk voor nodig. Hierbij zou ik je eventueel kunnen ondersteunen als je dat wilt.

Edited by MARK-APP (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Veel verstand heb ik er niet van, maar voor zover ik het zie heb je de lichtste variant bij transip. Ik draai daar zelf ook, maar zelfs zonder caching gaat dat 10 x sneller. Het is dan ook een zwaarder pakket wat ik gebruik.

 

Wat ik mezelf altijd afvraag bij zon pakket, kan je voor 10 euro per maand verwachtten dat je winkel net zo gestroomlijnd loopt als een site met hetzelfde aantal producten.

Link to comment
Share on other sites

Veel verstand heb ik er niet van, maar voor zover ik het zie heb je de lichtste variant bij transip. Ik draai daar zelf ook, maar zelfs zonder caching gaat dat 10 x sneller. Het is dan ook een zwaarder pakket wat ik gebruik.

 

Wat ik mezelf altijd afvraag bij zon pakket, kan je voor 10 euro per maand verwachtten dat je winkel net zo gestroomlijnd loopt als een site met hetzelfde aantal producten.

Zelf denk ik dus dat het daar ook mee te maken heb. Welk pakket heb je dan als ik mag vragen?

Link to comment
Share on other sites

Een X1 is inderdaad niet snel genoeg voor een zware site met zoveel categorieën

Heb je vanmorgen via de app verteld dat je idd kan upgraden naar een x4 of x8

ook raad ik je aan een cache methode te gebruiken

 

Tevens kan je ook een hosting pakket met support bij ons afnemen zodat we samen kijken wat het beste bij jou shop past en het daar op af stemme

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...