Jump to content
esmokeplaza

Database error na "update" module

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Sinds vandaag kan ik niet meer bij mijn modules komen en ook niet de orders van sommige klanten inzien.

Het komt door een mysql database error waardoor ik geen stap verder meer kan/kom.

Het komt door de module "presto changeo" (quantity discount)  Deze maakt blijkbaar automatisch een update maar dat ging deze keer dus niet helemaal goed.

Ik wil de module uitzetten en/of opnieuw installeren maar door de database error kan ik niet bij de modules komen.

Jullie een oplossing hiervoor ?? (hoe ik deze module kan verwijderen, heb het al via ftp geprobeerd maar helaas...)

Hieronder de error.

[PrestaShopDatabaseException]

MySQL server has gone away

UPDATE `ps_configuration` SET `value` = '1487969533',`date_upd` = '2017-02-24 21:53:18' WHERE `name` = 'PRESTO_CHANGEO_UC' AND (id_shop_group IS NULL OR id_shop_group = 0) AND (id_shop IS NULL OR id_shop = 0) LIMIT 1
at line 635 in file classes/db/Db.php

629.             WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, '
 '.$this->getMsgError().'. From '.(isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '').'->'.$dbg[3]['function'].'() Query was : '.$sql, 97);
630.         }
631.         else if (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS'))
632.         {
633.             if ($sql)
634.                 throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError().'<br /><br /><pre>'.$sql.'</pre>');
635.             throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());
636.         }
637.     }
638.
639.     /**

Alvast bedankt !

helemaal niemand die mij kan helpen? :(

Andere vraag dan.

Hoe kan ik een module uitschakelen zonder dat ik deze via backoffice kan benaderen?

Dat is namelijk het euvel     module via backoffice niet te bereiken, dan krijg ik dus bovenstaande melding

Goedemorgen

Probeer de map te kopiëren naar je PC, en verwijder de map van de module daarna eens van de FTP

Leeg daarna ook alle cache handmatig op de FTP server