Jump to content
serfer2

[MODULE] PayPal with fee fixed. 100% working (English, French and Spanish translation).

Recommended Posts

Hi all,

I have PS 1.4.9 and the module "Paypal with fee" doesn't work. It correctly calculates fees on Paypal page but the order is not saved on PS. I see that many users here have the same problem. Do someone has found a solution?

I have this error when I try to make the payment:

Error Detected

pixel.gifpixel.gif

Error Message

The seller accepts encrypted website payments only. You cannot pay the seller through un-encrypted buttons. Please contact your seller for more details. pixel.gifpixel.gif The seller accepts encrypted website payments only. You cannot pay the seller through un-encrypted buttons. Please contact your seller for more details. pixel.gifpixel.gifpixel.gifpixel.gif

Can anyone help me on this.

Regards

Ya he probado yo el de Riojasolutions. Es el mismo, con los mismos errores. Eso sí, muy buena atención al cliente en Riojasolutions. Pero el módulo no me funciona.

He mirado "error.log" y veo que me daba un error de división por cero en validation.php. Lo he solventado cambiando:

"$price *= floatval(1.000000) / floatval($currency->conversion_rate);"

por

"$price *= floatval(1.000000) / 1;"

sólo uso euros, así que lo he solucionado "a lo bruto", como podéis ver.

Pero sigue sin funcionar, ahora el error es el siguiente:

"Call to a member function getPageLink() on a non-object in /home/hiperele/tienda/classes/Mail.php on line 237"

Tengo la sospecha de que pueda ser por el idioma, pero no sé, está todo en español. ¿Alguna idea?

I have another problem the shipping and handling price don´t show with the tax

Tengo outro problema, o valor de portes e manuseio nao está apareciendo com iva incluindo

Now I have another problem, if the costumer choose to pick up the order on the store, the costs are free, but in the paypal checkout screen, it continues to put the costs of transportation.

Mi pregunta es, si al poner este modulo en la 1.4.8 se sustituye por el de paypal origina, ¿donde se configura la api y esas cosas?

Hola,

No entiendo muy bien cómo funciona esto. Como bien dice Gavea no existe un luhar donde poner el API. Al realizar un pago en pay pal,

Por otro lado me redirige bien a PayPal pero al volver a Prestashop se ha generado un pedido con "error de pago". Se podría modificar el php o tpl correspondiente para que pase el estado a Pago Aceptamos pero no se que podría acarrear eso.

Saludos

Hi all,

I have PS 1.4.9 and the module "Paypal with fee" doesn't work. It correctly calculates fees on Paypal page but the order is not saved on PS. I see that many users here have the same problem. Do someone has found a solution?

I have the same problem. And also I don't get mails from Paypal that payments are being made either. So basically I don't know that an order (paying with paypal) has been made unless I log in to my paypal account. Also my costumers don't get confirmation mails from my store and that they paid with paypal. This is getting really annoying and I'm getting complaints from my costumers.

Does anybody have a solution?

Thanks.

Hi all,

this is my 1st post. I'll be short:

In my perfumes shop I was using PayPal 1.6 module with "fee" MOD to enable PayPal payments.

This module had a calculation error. Due to this, the payment validation failed by a few cents. I was talking with other people using the same module, and they solved it by disabling the sending of "error in the payment" email, which is sent to the customer in case of payment errors.

Reviewing the code, I discovered a calculation error that caused this situation and corrected it and also added the Spanish translation.

By other way, I've modified the link shown in payment method selection page, and now the fee amount is shown to the customer before deciding to pay with PayPal.

Now, the module is full working and permits to the merchant to decide between charging the PayPal fee to the customer or not to do it.

Use it as you wish ;)

Note:

I don't have tested it with PrestaShop v1.3

I'm using your module on v1.3.6, tested using sandbox and payment done. The problem was the order not created at BO, the cart still shows the items I paid. What else can do? Any clue and many thanks in advance for the solution.

Greetings, I would like to know how to do with this module for the item names not to be shown. There is any solution for this? Thanks.

alguien me puede explicar como se traduce (A surcharge of xxxx will be added) y cuando va a hacer el pago Service Usage.

desde el paypal.tpl aunque lo traduzco no me lo muestra e borrado todos los datos del navegador y sigue igual, alguien me ayuda.

Gracias

Tengo un problemilla.

Depende del tipo de envio que elija por defecto así me lo cobra en Paypal.

Es decir, por ejemplo, piden servicio ordinario (gratuito) y yo por defecto tengo el rapido (sobrecoste).. pues a la hora de pagar por Paypal aunque hayan elegido el ordinario, les sale el sobrecoste también.

He probado al reves, es decir, por defecto el ordinario.. y si eliges el que lleva sobrecoste no te lo cobra.

Gracias.

P.D.: uso uno de los Paypal modificados que subió un compañero

Para los que buscáis aquí lo tenéis y al mejor precio que he encontrado (guarda precio, funciona,etc...) yo no lo he creado ni tengo nada que ver con el vendedor, sólo comparto ! Saludos

http://www.riojasolutions.es/tienda/item.php?pid=10

Hola, me podeis pasar este módulo:

http://www.riojasolutions.es/tienda/item.php?pid=10; ya que el link no funciona y no puedo descargarlo.

Gracias a todos por compartir!

Tengo un problemilla.

Depende del tipo de envio que elija por defecto así me lo cobra en Paypal.

Es decir, por ejemplo, piden servicio ordinario (gratuito) y yo por defecto tengo el rapido (sobrecoste).. pues a la hora de pagar por Paypal aunque hayan elegido el ordinario, les sale el sobrecoste también.

He probado al reves, es decir, por defecto el ordinario.. y si eliges el que lleva sobrecoste no te lo cobra.

Gracias.

P.D.: uso uno de los Paypal modificados que subió un compañero

Nadie le pasa esto?

This topic is in the English Forum. Could we keep it in English please?

• Like 1

Hi,

When I pay the order from PayPal Web..... All is ok. But when redirect to my shop in local server ..... The cart is not empty.

What happen?

Thanks.

I have a little problem.
Depends on the type of shipping you choose by default so I charged on Paypal.

That is, for example, ask ordinary service (free) and I have by default quickly (extra cost) .. when they pay by Paypal and have chosen the ordinary (free), finally add the price by default.

I tried the other way, put the ordinary default .. and if you choose quickly.. it doesn't add the cost finally at Paypal

Thank you.

PS: Paypal use one teammate modified rose

Does not anyone happen?

Hola por favor alguien puede ayudarme a cambiar la descripción de euro a dolar es decir en el proceso de compra me sale esto comisión por pago con paypal 5€ cuando debe de decir así 5$, alguien puede darme una mano para corregir eso 

I have a little problem.
Depends on the type of shipping you choose by default so I charged on Paypal.

That is, for example, ask ordinary service (free) and I have by default quickly (extra cost) .. when they pay by Paypal and have chosen the ordinary (free), finally add the price by default.

I tried the other way, put the ordinary default .. and if you choose quickly.. it doesn't add the cost finally at Paypal

Thank you.

PS: Paypal use one teammate modified rose

Does not anyone happen?

Pool Guevara, yo estuve como loco un par de dias buscando y lo he encontrado!

Necesitas modificar el archivo /modules/paypal/paypal.tpl

Y cambiar la linea 9 a $ o al símbolo que necesites!! 

{l s='(A surcharge of ' mod='paypal'} {$feestext}  Se añadirá.)

Juro que llore de alegria cuando encontre al bastardo!

Saludos desde Mexico

ya me Me Sale MXN$000 € pero sigue saliendo el simbolo de euro al ultimo,como le hago para quitarlo??Saludos

Hello,

i have installed the Papyal with fee addon and it works fine, but how did i change the translation of the payment checkout box, where the fee ist announced:

i didn't find the english original, so i can't change it to german

Thanks,

Markus

How can I change the currency in this module to '$xx.xx' instead of Euro or remove the money amount and say 'PayPal: xx% Fee' or say '(2.5% Processing Fee)'

Also edit the spacing and box size to match the other ones.

Edited by gsxr1000au (see edit history)

I want to change from the default view to the like the one shown in the picture with % shown as set in the back office..

How can I do this?

(Also use the same font as in the BankWire text)

post-136084-0-86767600-1396402915_thumb.png

post-136084-0-63769100-1396402929_thumb.png

Edited by gsxr1000au (see edit history)

Prueba con este que te subo..!!! a ver si te funciona bien.

Subelo por ftp.!!!

un saludo

its work with 1.5.4.1

thanks alot :)

Hi,

I have a problem about this module. Everything work fine but when i choose with express shipping, it doesnt add the shipping fee in the paypal payment. Any solution? 

Thanks!

post-792342-0-96071100-1399647394_thumb.png

post-792342-0-97834900-1399647395_thumb.png

Hi,

I have a problem about this module. Everything work fine but when i choose with express shipping, it doesnt add the shipping fee in the paypal payment. Any solution? 

Thanks!

I've got the same problem. Any solution?

Thanks!

Edited by toniroger (see edit history)

The script (I used the Paypal 2 version) looked nice until I changed the shipping method. It kept charging the old costs. 

First I tried the "retrieve from shop" option that is free. It charged the normal shipping fee for transport by carrier.

Then I changed the customer address to something foreign. Now the script did something funny: it increased the Paypal costs (I used 3%) so that they included the transport costs. However, it didn't charge those transport costs themselves. So - to make it clearer - I had a product of one euro and transport costs of 25 euro. It correctly calculated the Paypal costs as 0.78. But as it didn't charge the transport costs the total amount I would have to pay in Paypal became 1,78. The likely explanation: for international transport I have a different carrier than for national transport. The module takes the price from the first carrier - that has no price (and is not allowed) for the relevant country.

Edited by musicmaster (see edit history)

Tengo la version de prestashop 1.6.0.11, y no funciona el modulo bien. Hace el calculo de la comision correctamente pero no envia el coste del envio. Solo tengo un transportista y no es gratuito. ¿Alguien sabe como solucionarlo?. Muchas gracias.

I have prestashop 1.6.0.11 version. This module calculate and send correctly to paypal cart amount and comission, but not send shipping cost. I have only 1 carrier and is not a free carrier. Anyone know how to fix it?. Thanks in advance.

Any update to prestashop version 1.6.x.x? with no errors related to shipping?

same problem for me... Paypal with Fee 2.0 just not update the shipping cost if customer change them in the Shipping Step... Paypal gets always the initial Shipping Cost.

Tengo la version de prestashop 1.6.0.11, y no funciona el modulo bien. Hace el calculo de la comision correctamente pero no envia el coste del envio. Solo tengo un transportista y no es gratuito. ¿Alguien sabe como solucionarlo?. Muchas gracias.

I have prestashop 1.6.0.11 version. This module calculate and send correctly to paypal cart amount and comission, but not send shipping cost. I have only 1 carrier and is not a free carrier. Anyone know how to fix it?. Thanks in advance.

Same problem. Just take the original shipping cost not the one selected on shipping step.

Hello, i am looking to find where is the "will be added" translation, i can't find it anywhere.

It is not in the module translation, i found something in the paypal.tpl under the module directory but it did not change when i replaced the writing there.

Another issue is the currency - it say 21,25 - how can i change it to 21.25?

Picture is attached:

post-94107-0-13777200-1458574539_thumb.jpg

Thank you!

Also I have problem with carrier, it isn't calcutate in total in paypal payment. Someone has fix it?

Hello, does someone know a working moule for PS 1.6.X ? 
Thank you :)

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...

Important Information

Cookies ensure the smooth running of our services. Using these, you accept the use of cookies. Learn More