Kirsten! Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Is er een methode om over een gedeelte van het bedrag btw te berekenen? Ik heb bv het verkoop bedrag incl 1042. De btw wordt hier berekend over 200euro en 800 is btw vrij. Hoe kan ik dat verwerken zodat de nettoprijs goed berekend wordt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 je geeft toch per product in of er btw geheven wordt. Dat doe je onder de tab prijzen bij de aanmaak van je product. Daar kan je voor producten ook geen btw ingeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsten! Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Dan begrijp je mijn vraag niet goed ik wil over 1 produkt over bv 800euro geen btw berekenen en over 200euro wel btw berekenen zodat ik dan op 1042 uitkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Ik denk niet dat dat gaat, dan zal je het product moeten uitsplitsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsten! Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Ik zou ook niet weten hoe dat moet. En hoe dat dan eruit ziet in de shop. Ik zag wel dat als je een nieuw belasting aanmaakt dat je dan kunt aangeven gecombineerd, maar geen idee hoe dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 ik ken ook geen producten die voor een deel wel en een deel niet belast worden, dus ik snap de achterliggende gedachte ook niet goed, maar dat zal jezelf uiteraard wel beter weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirsten! Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Dat is als je producten verkoopt voor een particulier. Ik koop die producten dan niet in. Zij krijgen een bedrag dat is btw-vrij en het bedrag wat ik krijg is btw plichtig dus 21% maar voor de koper is het 1 bedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts