Jump to content

Meerdere verzendkosten/ carriers worden in de checkout getoond.


Recommended Posts

Hi,

 

Ik heb drie vragen betreft eigenlijk ongeveer het zelfde:

 

1. Verzendkosten binnen Nederland vanaf 50 euro gratis ingesteld. In de checkout bij een product boven de 50 euro, krijgt de klant twee shipping opties te zien. Namelijk de gratis verzending en de standaard 6,95. Uit zich zelf vinkt het systeem het gratis verzenden aan. Op zich geen ramp maar wel verwarrend. 

2. Ik had een nieuwe carrier aangemaakt. Er is namelijk 1 product dat afwijkend is van formaat en mag niet via postnl naar het buitenland verstuurd worden. Ik heb dus fedex aangemaakt. Echter de klant ziet dan dan twee keuzes namelijk postnl, het reguliere tarief bij dat gewicht en fedex, bij ieder product. De klant moet geen twee keuzes hebben alleen de carrier welke relevant is. 

3. Ik wil een aparte verzendmethode maken voor brievenbuspost binnen Nederland. Dat tarief is 3,95. Echter er is al aangemaakt dat alles boven de 50 euro binnen Nederland gratis is en onder de 50 euro 6,95. Echter dit is op basis van gewicht in Nederland. Ook dan weer twee keuzes in de checkout. Waardoor een klant natuurlijk altijd de 3,95 gaat kiezen ipv de 6,95. Terwijl die 3,95 is alleen bedoeld voor een specifiek product. 

 

Zie attachement. 

 

Dank je wel alvast!

post-1342241-0-14793000-1484138664_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Als je gratis verzending vanaf 50 euro in wilt instellen moet je een vervoeder aanmaken die vanaf 50 t/m 1000000 euro 0 euro in rekening brengt en de gratis verzenden optie aanvinken

Voor een specifiek product kan je ook alleen een vervoerder toe kennen in de product pagina van je backoffice

 

Hoop dat hiermee jou probleem is verholpen

 

groetjes D

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie antwoorden. het ging om specifieke producten en landen. Maar ik heb het nu uitgevogeld. Het had ook t maken met zones apart aanmaken etc. en per product de shipping methode toevoegen. Zodat je niet alle vervoerders te zien krijgt. Maar je zult altijd twee opties blijven zien ivm gratis boven de 50 euro alleen in Nederland geldt en voor alle andere landen, de shipping kosten gaan op gewicht. 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...