Jump to content

prestashop 1.7.0.x login issue in admin scherm


Recommended Posts

Hallo Allen,

 

Ik loop tegen het volgende probleem.

Wanneer ik een installatie doe van Prestashop 1.7.0.3 (en dit gebeurd ook bij 1.7.0.2), door gebruik te maken van softaculous,  kan ik niet inloggen in het admin deel.

Zodra ik probeer in te loggen kom ik gelijk weer terug bij het admin login scherm zonder enige foutmelding.

En met versie 1.7.0.0 en 1.7.0.1 ging alles wel goed.

De website van klant zijde gezien ziet er wel normaal uit in alle 1.7 versies.

 

Eerst dacht ik dat ik bv username of password verkeerd intyp maar wanneer ik ook maar 1 teken anders type in de username of het password krijg ik de melding dat username of password niet correct is. Dus daar zit het probleem niet.

 

Ik heb contact gehad met de provider en die kan ook niets vinden.

Ook heb ik contact gehad met softaculous zelf, maar bij hun werk alles gewoon en ze kunnen dit niet re-creëren.

 

Maar nu komt het rare. Wanneer ik handmatig een lege database via de wizard van mijn provider aanmaak in het control panel en dan de installatie files handmatig via FTP in een folder zet bij mijn provider en daarna handmatig de installatie doe werkt wel alles gewoon normaal en kan ik inloggen. (en natuurlijk de install folder na installatie verwijderen)

 

Het enige verschil wat ik heb kunnen vinden is dat wanneer ik dan naar het aantal files kijk via de handmatige installatie en die via softaculous heb ik in de handmatig installatie bijna 300 files en een aantal folders meer.

 

Natuurlijk kan ik de handmatig geïnstalleerde versie gebruiken maar ik wil gewoon weten waar het mis gaat.

 

Heeft iemand enige idee wat dit kan zijn????

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

We gebruiken ook nog steeds de laatste 1.6 versie, maar willen graag alle details al weten en uitproberen dat zodra 1.7 volledig gereed is we alles om kunnen gaan zetten.

De reden dat we dat willen doen via het softaculous pakket bij de provider is dat er automatisch backup gemaakt worden en dat via softaculous ook de upgrades lopen.

 

Nu is net 1.7.0.4 uit in softaculous en deze heeft het zelfde probleem dat zodara de installatie is afgerond je niet kan inloggen via het admin scherm. Geen fout meldingen maar je blijft gewoon in het inlog scherm.

De handmatige installatie van deze versie gaat weer wel goed.

 

Ik heb het vermoeden dat er een probleem is bij de provider of bij softaculous, maar die zeggen beide dat er geen problemen zijn.

Dus zodra totdat ik kan aantonen waar het echt ligt kan ik ook niets goed laten zetten bij softaculous of de provider.

 

En daarnaast ik ben gewoon altijd nieuwsgierig waar een probleem zit zodat het opgelost en verbeterd kan worden. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

 

 Ik heb eindelijk gevonden hoe dit probleem op te lossen.

 

Wanneer ik Prestashop 1.7 installeer via gebruik van softaculous bij mijn provider bleef ik problemen houden. Soms problemen met installeren en wanneer de installatie lukte dat ik niet kan inloggen via het admin deel.

Er zijn een tweetal issues waar dit probleem voor doet. (In ieder geval bij mij)

 

1.

Wanneer je bv al via een FTP sessie een folder aangemaakt hebt en dan daarin via softaculous een installatie wil doen en deze folder dan aan geeft installeert prestashop soms wel en soms niet. Wanneer het wel installeert dan kan je niet inloggen via het admin account.

Om dit op te lossen moet je niet handmatig een folder aanmaken via een FTP sessie, maar laat softaculous het doen en dan kan je wel in loggen.

 

2. 

Het andere probleem is dat wanneer je de installatie in de root folder van je domein naam wil doen loop je tegen hetzelfde probleem aan loopt, dat soms wel en soms niet kan installeren en wanneer dit wel lukt dat je dan via admin niet kan inloggen.

Om dit probleem op te lossen moet je via een ftp sessie bij je provider in loggen. Dan er zeker van zijn dat je ook de hidden files en folder ziet via jou FTP programma. Verwijder deze hidden files en folders en dan gaat de installatie wel goed en kan je gewoon inloggen via het admin paneel. (heb je twijfels over verwijderen van hidden files vraag dan informatie bij je provider voordat je van start gaat)

 

Let op dat als je een de-installatie met softaculous doet blijven er files  en folder staan in de folder waar je de installatie hebt gedaan. Verwijder deze na de-installatie via softaculous via een ftp programma.

 

Ik hoop dat dit ook helpt om jullie probleem op te lossen.

 

Nu alleen wachten tot versie 1.7 alles erin heeft zitten als in 1.6 en hopelijk meer en beter. :)

Ik mis in ieder geval de advanced stock management nog steeds, de modules tab is ook nog wat onoverzichtelijk en werkt nog niet goed. En ook hoop ik dat er een verbetering gaat komen voor de plaatsing van modules via grafische methode (zoals Live edit in eerdere versies) en dat dat dan voor niet alleen pc maar ook voor bv smartphone, tablet mode etc. in gaat komen.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...