Jump to content

Vraagje over prestashop versie en themes advies


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw met prestashop, ik stap over vanaf oscommerce.
Nu heb ik even als test prestashop 1.7 geïntstalleerd en dat ziet er goed uit. Ook zie ik dat er al een plugin voor paypal aankomt. Echter, op andere modules blijkt dat het nog even wachten is (myparcel, multisafepay). Maar liever installeer ik toch een nieuwere versie anders ben ik misschien over een paar maanden weer aan het upgraden. 
Wat is nu wijsheid? 1.7 of 1.6? 
 

Het liefste zou ik ook willen dat de beschikbare maten al op de overzichtspagina te zien zijn per artikel. Is dat mogelijk?

 

Dit leek me bijvoorbeeld wel een leuke theme:

http://addons.prestashop.com/demo/FO17719.html

 

Maar zijn de kleuren gemakkelijk aan te passen? Hiervoor in oscommerce deed ik dat gewoon via de CSS. Ik vind het wel moeilijk om zoveel geld uit te geven aan een theme als je niet weet of hij echt bij je past en zo aan te passen is als je wilt, en of hij de juiste mogelijkheden heeft. Of is het bestaande, 1.7 theme makkelijk aan te passen? De basis vind ik op zich prima.

 

Als iemand me wat advies wil bieden dan heel graag :).

Edited by LadyLionheart (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Gezien het feit dat nog lang niet alle (belangrijke) modules beschikbaar zijn voor 1.7 en er nog weinig mensen echt mee werken zou ik persoonlijk nog niet voor deze versie kiezen. Tenzij je lang op aanpassingen kunt wachtten. Ook is er vanuit de community nog niet heel veel ervaring mee waardoor je in veel gevallen pionier bent en veel zelf moet uitvogelen. In de 1.6 versie is gewoonweg momenteel veel meer kennis voorhanden. Met een goed thema kan je eigenlijk alle kanten op. Vaak zijn die qua kleur ook prima aan te passen in de backoffice, dus hoef je er niet eens in css mee aan de slag. Welk thema je dan moet gebruiken is natuurlijk heel erg persoonlijk. In de thema omschrijving kan je terugvinden of de kleuren en weergave makkelijk is aan te passen. Een goed thema biedt vaak ook veel meer extra mogelijkheden waarvoor je normaliter appart veel meer geld voor moet betalen. Tussen de 50 en 100 euro is een redelijk normaal bedrag. Dit thema bv is echt op vrijwel alle fronten aan te passen: https://themeforest.net/item/warehouse-responsive-prestashop-16-theme-blog/3178575?s_rank=1 maar er zijn er veel meer. Persoonlijk goede ervaringen met deze theme ontwikkelaar: http://www.templatin.com/ niet alleen door het makkelijk kunnen aanpassen, maar ook de support die erop gegeven wordt en het uitgangspunt van de ontwikkelaar dat zn thema's snel moeten draaien en extreem makkelijk in gebruik.

 

Ik wens je veel succes!

Link to comment
Share on other sites

Zoals curious als zegt warehouse is inderdaad een zeer uitgebreid thema met genoeg functie's en mogelijkheden, Deze gebruiken wij ook voor een van onze klanten. Echter vind ik die mobiele versie wat minder. Op de prestashop website staan er genoeg. Goed de live priviews bekijken op de desktop zowel mobiel, Ik zou je aanraden met 1.6.1.10 te beginnen!

 

Veel succes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...