Jump to content

Ta bort PG från Faktura/fakturamodul


Recommended Posts

Hej

Hoppas någon är kunnig här och kan ge tips på hur jag löser mitt problem....

 

Jag administrerar en e-butik byggd i Prestashop. Tidigare så har kunderna kunnat betala både till PG och BG när de handlat mot faktura. Nu har vi tagit bort Plusgiro-kontot och vill även ta bort det från fakturorna. Jag har däremot inte lyckats komma på hur jag ska göra för att ta bort det. 

 

Det är inte vi som byggt butiken och det är idag inte längre möjligt att få hjälp av den personen.

 

Det verkar som det finns en modul som hanterar fakturafunktionen. Bifogar en bild på hur modulen ser ut. post-925696-0-47634800-1483641083_thumb.jpg

 

Den verkar heta "Faktura" och har versionsnummer 0.5 och är utvecklad av prestashop.
Vår webbutik är "gammal" och består av prestashop version 1.5.6.1

 

Hoppas ngn kan ge tips :)

hälsningar Anna

 
 
Link to comment
Share on other sites

Tack för svar.

Jag var inne och kollade i butikskontakt. Men där fanns inga fält för att ändra PG. Det verkar inte som fakturan alls hämtar sina data därifrån. Vid googling på nätet såg jag en artikel om att det kunde behöva göras ändringar i webbutikens core-file? Men jag vet inte om jag är inne på rätt spår?

 

När jag kollar systemfilerna så ser jag att det finns en fil som heter invocie-b2b.tpl och ligger under public.html/pdf/invocie-b2b.tpl

Det är ju fakturan som skickas ut till vår b2b-kunder som ska redigeras. 

 

Hoppas på fler tips :)

 

Hälsningar Anna

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...