Jump to content

Hjælpp..


Modeparfumer.dk

Recommended Posts

Jeg har virkelig ikke ændret noget :( fordi jeg har ikke forstand på koder :)

Det må så betyde at databasen på one.com har været nede, fordi din webshop er oppe igen.


Det eneste jeg har prøvet er at indtaste en kode som jeg fik oplyst på amino.dk

Hvilken kode?

Hvis du ikke har ændret på noget, så er din problemstilling at du har glemt dit password til admin-delen. Korrekt?
Link to comment
Share on other sites

One.com har været nede i perioder også her for 30 min siden.

Prøv at hive fat i den udemærket support på ONE.com.

Ellers tjek dine opsætninger i settings.inc.php og sammenlign med dem som ONE har oplyst dig på mail.

Jeg vil dog anbefale dig at flytte fra One.com til evt. Gigahost.dk hurtigst muligt.
Pottentielle kunder løber skrigende væk, hvis dit site er langsomt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har virkelig ikke ændret noget :( fordi jeg har ikke forstand på koder :)

Det må så betyde at databasen på one.com har været nede, fordi din webshop er oppe igen.[qoute]

Nej Det var en flink amino der har lavet det for mig, men det andet kunne han ikke.


Det eneste jeg har prøvet er at indtaste en kode som jeg fik oplyst på amino.dk

Hvilken kode?

Hvis du ikke har ændret på noget, så er din problemstilling at du har glemt dit password til admin-delen. Korrekt?


Neej jeg har ikke ændret koden, jeg kan give dig kode og det hele så kan du selv se, når man taster koden så viser den ikke fejlside, det er som om den ikke vil acceptere at man kommer ind på admin.
Link to comment
Share on other sites

Hej Emrah

Det er lidt forvirrende, det du skriver...

En ting er sikkert. Dit Password holder ikke bare op med at virke af sig selv. Noget må du/I have ændret på.
Og det vil gøre fejlfindingen lettere, hvis du kunne fortælle hvad det var.

Hvis jeg skal prøve at hjælpe dig, bliver jeg nødt til at få adgang til databaser og filer til din webshop.

Skriv en PM til mig, hvis det har interesse.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du fx har kopieret nogen andre admin filer ind i de gamle admin filer, så har du fået en ny ukrypterings key, som er med til at lave et aftryk af dine kode, så andre ikke umiddelbart har mulighed for at opfange koden og aflæse den. Det kan være noget der du måske har ændret, for så vil admin ikke acceptere dit password. Prøv at få generet et nyt password med den mulighed i BO login.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har også det problem, "Link til database ikke kan fastslås."

Hele balladen skyldes at jeg har ændret password:

Efter jeg modtog en mail med en ny kryptisk adgangskode (da jeg havde glemt den gamle), loggede jeg fint ind. Så snart jeg indtastede min egen hjemmelavede adgangskode i Tools / Indstillinger, blev jeg smidt af siden med meddelelesen "Link til database ikke kan fastslås."

Som foreslået her og andre steder, har jeg for at løse det således:
jeg har ændret password i config//settings.inc.php manuelt tilbage til det mailede password (såvel til mit eget hjemmelavede password), men jeg kan stadig ikke komme ind på webstedet, eller admin-side.


hjææælp :-/

Admin på http://www.luksam.dk

(side for fair trade tøj)

Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig rigtigt at det er i den fil du skal rette det, det er linjen

define('_DB_PASSWD_', 'Mit_Kodeord'); at du skal erstatte Mit_Kodeord med din kode. Det er vigtigt at du ikke fjerner '' rundt om.

Du må henvende dig til dit udbyder og få koden til din database, det er der ikke nogen her der kan hjælpe dig med desværre.

HUSK: At der kan være forskel på store og små bogstaver.

Link to comment
Share on other sites

Kom lige i tanke om en god lille fil, jeg har fundet til lave en ny administrator i BO, når alt går i koks. Download vedhæftede, udpak og læg den via FTP op i din admin mappe. Tast din URL + filnavn f.eks. http://www.dinshop.dk/dinadministration/newadmin.php - så kan du taste brugerId og kodeord på din nye admin, som du så efterfølgende kan logge på med.

newadmin.zip

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik løst problemet via min udbyders kontrolpanel:

jeg ændrede også mysqls (eller var det myphp) adganskode via one.com/Admin, og så løste det sig.

PS: Tak for de hurtige svar - på de engelsk sprogede forums har jeg stadig ikke modtaget svar efter flere dage, men her gik det dælme hurtigt:

Prestafan1234, tak for zip filen. den vil jeg forsøge mig ad med - er dog en smule bange for at jeg ender med samme problem :-).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...