Jump to content

Registratie Pagina


Recommended Posts

Ziet er goed uit.

wat ik mooi zou vinden dat je in het backend gedeelte bepaalde dingen aan of uit kunt zetten.
Bv dat een kvk nummer een verplicht veld word
of dat het 06 nummer een verplicht veld word.

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Ik ben gestart met een "Change Registration Form" module :P wat houd dit precies in?

In je BO kiezen:

extra velden op form
verwijder velden op form
Extra validatie met expressions op form (bv. Postcode 4 nummers 2 letter (uitzondering van letters))
maak extra velden "required"
zet jou default form om in een DutchCoding form Zie bijlage bij eerste post.

Zou er vraag zijn naar zo`n module?

Hieronder zie je een veld "Mobile Phone"die als required staat door de module code en zonder modificatie in authentication.tpl dus zal voor alle themes werken.

mvg,
DutchCoding

25241_BOP6k734r56tDJsE43Hs_t

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hey,

Ik ben gestart met een "Change Registration Form" module :P wat houd dit precies in?

In je BO kiezen:

extra velden op form
verwijder velden op form
Extra validatie met expressions op form (bv. Postcode 4 nummers 2 letter (uitzondering van letters))
maak extra velden "required"
zet jou default form om in een DutchCoding form Zie bijlage bij eerste post.

Zou er vraag zijn naar zo`n module?

Hieronder zie je een veld "Mobile Phone"die als required staat door de module code en zonder modificatie in authentication.tpl dus zal voor alle themes werken.

mvg,
DutchCoding


Dan zou er nog een toevoeging bij moeten komen wat denk ook voor velen wel intressant is, namelijk het volgende

BTW veld optioneel maken om die erbij te voegen, als die in het form staat is deze net als het KvK nummer verplicht in te voeren.
Als je op de knop registreren klikt, gaat het form het BTW en KvK nummer controleren op echtheid en eventueel vergelijken met het ingevoerde bedrijfsnaam.

Ik heb er in ieder geval wel interesse naar :)
Link to comment
Share on other sites

KVK is ook onderweg. Maar enige probleem is dat de informatie per kwartaal wordt geupdate. dus nieuwe bedrijven minder dan 3 maanden zou mischien niet erin staan. http://www.openkvk.nl/


Ja nouja, als dat het geval is kunnen ze altijd even bellen of een e-mail sturen zodat ze de gegevens even op de mail zetten en in de BO het account aangemaakt wordt.

Maar hoe vaak zou dit nou voorkomen... 1 op de 1000 ?

Daar zie ik geen probleem in.
Link to comment
Share on other sites

KVK interface is klaar, moet nog in prestashop stoppen. :) maar het werkt,

Je kan Bedrijfsnaam, Adres, Postcode,Plaats,type opvragen. Dus je zou die velden automatisch kunnen invullen.
Ik denk dat automatisch invullen fraude zou voorkomen. maar ja dat moet de keuze zijn van de eigenaar denk ik.

Ik zal de btw module eerst afmaken en releasen dan kvk+btw dan Registration editor.

Groetjes,
DutchCoding

Link to comment
Share on other sites

KVK interface is klaar, moet nog in prestashop stoppen. :) maar het werkt,

Je kan Bedrijfsnaam, Adres, Postcode,Plaats,type opvragen. Dus je zou die velden automatisch kunnen invullen.
Ik denk dat automatisch invullen fraude zou voorkomen. maar ja dat moet de keuze zijn van de eigenaar denk ik.

Ik zal de btw module eerst afmaken en releasen dan kvk+btw dan Registration editor.

Groetjes,
DutchCoding


kijk dat is wel super!
Je zou dan inderdaad in de BO moeten kunnen instellen of je dit automatisch wilt laten invullen en dus dat de velden ook niet handmatig in te stellen zijn.
Waar je dan wel op moet letten is het volgende:

2 opties aanmaken: Particulier en Bedrijf
Als particulier wordt aangevinkt, dan kunnen de N.A.W. gegevens wel handmatig ingevuld worden.
Als Bedrijf wordt aangevinkt, dan komen de velden voor KvK en BTW zichtbaar die ingevuld kunnen worden en de N.A.W. gegevens worden dan geblokkeerd en deze dus automatisch ingevuld worden.
Als in de BO het automatisch invullen is uitgeschakeld kun je bij de registratie weer wel de N.A.W. gegevens als bedrijf invullen/aanpassen.

uiteraard moet in beide gevallen voor een bedrijfsregistratie wel handmatig een contactpersoon ingevuld kunnen worden.

Wellicht is het ook direct handig als er een bedrijf zich wil registreren, dat er dan zowel een factuur als afleveradres kan worden opgegeven aangezien veel bedrijven werken met een aparte factuur en postadres.
Dan is het voor bedrijven beetje omslachtig om dit achteraf pas bij de bestelling aan te laten passen. Dit wordt wellicht dan ook over het hoofd gezien.

Net zoiets als de optie:

Factuuradres verplicht in te vullen.
Postadres optioneel (standaard aangevikt als: Zelfde als factuur adres)
Je zou dan bijv. moeten kunnen kiezen om een ander postadres op te geven waardoor er (bijv. met een javascript) de invoervelden voor het postadres zichtbaar worden.

Wellicht heb je iets aan deze input?

In ieder geval super dat je hier de moeite voor doet om dit in elkaar te zetten!
Klasse!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey,

BTW /VAT module al een eind verder. De backoffice werkt perfect. maar ik moet de validatie.php en en front end afmaken.
@davarious bedankt voor je input. zal ik zeker erin zetten.

1 probleem met de BTW Database van nederland is dat als je teveel keren achter elkaar een btw nummer opvraagd dan word je tijdelijk geblokkeerd.

Dus de Syntax van de BTW nummers moet op je eigen server gecontrolleerd worden en alleen opvragen als je wilt weten als de btw geldig is.

BTW - module komt deze week vrijdag een Beta uit.
BTW + KVK volgt direct daarna
Gr.
DutchCoding

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bij de module krijg je een video en een document die je stap voor stap uitlegt hoe de module moet installeren.

Je moet 3 files vervangen. (natuurlijk maak je een backup van die files) en de rest zit netjes in een module die je makkelijk via de backoffice kan installeren en instellen!

mvg,
DutchCoding

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hallo

Ik heb nog steeds probleme met de webshop sinds de latste update naar 1.4.1
Ik heb een backup teruggeplaatst naar 1.4.0 en heb nu nog andere problemen
Mijn provider heeft het even gecheckt en dit is het resultaat

Fatal error: Call to undefined method Tools::getProtocol() in /home/yourwebs/public_html/webshop/controllers/CategoryController.php on line 66

Iemand een idee aub hoe ik dit kan oplossen
http://www.your-web-shop.be/webshop

Dank bij voorbaat
Eddy

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...