Jump to content
opson

Google links ødelagt

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg havde af en elller anden grund 2 sprog aktiveret i min shop, men jeg bruger kun det ene (dansk) og har derfor deaktiveret det andet (tysk)

Efter at jeg har deaktiveret det tyske, er alle mine links ændret, tidligere var der et /DA/ i linket, men da det ikke længere er der linker google ikke til de rette sider...

Hvad gør jeg? er det bare at vente til google får indekseret det hele på plads? eller hvordan foregård det?

Man skal aldrig blot vente på re-indeksering af links, men sørge for at de (så vidt muligt altid) virker! Slå SEO-venlige urls fra og til og se, om det løser problemet.

Tak for forslaget, det er nu forsøgt men uden held, jeg opdagede at google havde indexeret nogle tyske sider uden indhold og deaktiverede derfor tysk, men det resultere i at dansk ikke længere bruger /da/ i links.

Hvis jeg aktivere tysk, så virker de danske fint :{

Kan det passe at jeg bare skal vente på en reindexering?

Hvor lang tid kan det tage før der er genindexeret?

Som Prestafan1234 skriver skal du sørge for at dine kunder ikke lander på en 404 side! Du skal lave 301 redirects fra dine urls med /da til uden /da - så fortæller du også Google at disse urls nu er flyttet permanent og rettes til i dine indekserede sider.

• Like 1

I første omgang har jeg aktiveret tysk igen, men det er jo lidt som at pisse i bukserne.

Kan i uddybe hvad jeg præcis skal gøre?

Er der ingen mulighed for at bibeholde /da/ i mine links selvom jeg kun har et sprog?

Du skal editere din .htaccess fil og sørge for at alle urls med /da bliver redirected til den rigtige url.

Prøv med dette og ret det til så det passer til dit site, husk backup af original .htaccess.

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^ditsite.dk/da [NC,OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.ditsite.dk/da [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.ditsite.dk/$1 [L,R=301,NC]
Edited by Prestawise (see edit history)

Beklager at det blev trukket lidt i langdrag, men jeg fik aldrig koden til at virke

Har i mulighed for at hjælpe yderligere, for nu kan jeg mærke det påvirker SEO