Jump to content

Bol.com Plaza API connector Module


hetschoenmakertje

Recommended Posts

De module zelf ken ik niet, maar wel de ontwikkelaar. Ik gebruik de beslist module die hij heeft ontwikkeld. Kan alleen maar zeggen dat die perfect werkt zonder enige hapering, en bij het configureren ervan meer dan behulpzaam!

 

Ik ga ervan uit dat dat met zijn Bol.com module ook zo is. Het bespaart je in ieder geval zeeen van tijd zoals ze dat zo mooi op de addons store kunnen zeggen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik heb recent deze module aangeschaft en ben zeer tevreden.

Het zorgt ervoor dat je alle bestellingen direct vanaf je eigen webshop kunt regelen.

De grootste voordelen voor mij op een rij:

 

  • Bestellingen kan ik rechtstreeks mijn boekhouding in schieten. ( Werk met Acumulus)
  • Verzendlabels zijn met één klik gereed ( Heb een koppeling met Myparcel)
  • Voorraden en nieuwe producten staan synchroon in mijn eigen webwinkel en op Bol.com

Het is een kleine investering die je met een paar bestellingen per dag al snel terug verdient.

Waar ik vroeger gek werd van het knip- en plakwerk ben ik nu heel snel klaar met de verwerking van Bol orders.

Het wordt eigenlijk een verlenging van je eigen winkel.

 

De ontwikkelaar.

Mark heeft ook hier een perfect product gemaakt.

En bij vragen reageert hij snel, en belangrijker lost problemen op.

 

De fout die ik heb gemaakt?

Ik had deze module veel eerder moeten aanschaffen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wel nog 1 vraagje, na het verstren via MyParcel ( werk ik ook mee ), moet je dan nog het Track & Trace invullen op BOL.COM??

Of gaat dat ook automatisch??

 

Ik weet niet hoe de MyParcel module werkt, maar als er een trackingnummer in de backoffice wordt ingevoerd, wordt deze automatisch naar Bol gemeld. Als de MyParcel module dus de Prestashop functionaliteit aanhoudt zou het moeten werken.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik wil deze module ook gaan aanschaffen maar is hij ook geschikt voor 1.6.0.5?

De module werkt momenteel alleen met 1.6.1.x. De komende tijd ga ik bezig met een upgrade voor 1.7. 1.6.0 ga ik echter niet toevoegen. Ik zou je aanraden om je versie bij te werken.

Link to comment
Share on other sites

begeleid jij ook bij het implementeren bij Bol heer Wienk? Ik heb mn winkel daar uitgezet omdat ik het lastig vindt dat de orders los van mn shop zijn en niet net zoals beslist geimporteerd worden. Ik heb die handleiding een beetje doorgelopen maar vindt hem nogal ingewikkeld

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

begeleid jij ook bij het implementeren bij Bol heer Wienk? Ik heb mn winkel daar uitgezet omdat ik het lastig vindt dat de orders los van mn shop zijn en niet net zoals beslist geimporteerd worden. Ik heb die handleiding een beetje doorgelopen maar vindt hem nogal ingewikkeld

 

Ik geef (mail) ondersteuning wanneer het nodig is, maar voor Bol.com is die ondersteuning niet vaak nodig. Je kunt ook de Zen optie aanklikken bij het bestellen, dan krijg je langere ondersteuning en kan ik helpen met de implementatie zelf.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 5 months later...

Beste All,

ik ben een IT en ik werk voor NexTime webshop. Ik heb bol.com plaza geïnstalleerd.

Het werkt prima maar de communicatie aan de klanten van NexTime zijn dubble: email van bol.com en email van NexTime webshop als de status van de order verandert.

Ik heb een customer group gemaakt en de customer follow-up en mail alerts module OFF .

Ik heb een order gemaakt maar het werkt niet: ik krijg nog de emails.

Sorry voor mijn NL ... als het niet duidelijk is, laat het me weten. Ik zal in EN doen.

 

 

mail-alerts.png

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, JaapNij said:

Ik gebruik deze shop alleen voor Bol.

Zodoende heb ik alle notificaties uitgezet.

Ik zou deze vraag neerleggen bij de ontwikkelaar van de extensie

Bedankt!

Maar ik denk dat PrestaShop een goede customer group management missen (miss) ... bol.com plaza doet de sync om de orders in Prestashop te hebben. 

Als ik wil de email alerts niet sturen aan een group, kan ik niet doen.

 

 

Edited by depaict (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

On 15-6-2018 at 10:19 PM, depaict said:

Bedankt!

Maar ik denk dat PrestaShop een goede customer group management missen (miss) ... bol.com plaza doet de sync om de orders in Prestashop te hebben. 

Als ik wil de email alerts niet sturen aan een group, kan ik niet doen.

 

 

 

De Bol.com module importeert standaard de orders naar de status "Bol.com order imported". Als je bij die status uitzet dat er een mail verstuurd moet worden scheelt dat in ieder geval 1 mail. De pakket verzonden mail zou dan nog wel dubbel kunnen gebeuren, of je moet een andere workflow zien te implementeren voor de Bol.com orders, maar dat lijkt mij vrij veel gedoe. Andere opties worden al vrij snel complex en custom made.

Link to comment
Share on other sites

On 6/16/2018 at 11:13 PM, mwienk said:

 

De Bol.com module importeert standaard de orders naar de status "Bol.com order imported". Als je bij die status uitzet dat er een mail verstuurd moet worden scheelt dat in ieder geval 1 mail. De pakket verzonden mail zou dan nog wel dubbel kunnen gebeuren, of je moet een andere workflow zien te implementeren voor de Bol.com orders, maar dat lijkt mij vrij veel gedoe. Andere opties worden al vrij snel complex en custom made.

 

Weet je misschien hoe kan dit doen?

Een andere workflow voor de bol.com orders implementeren? Module, settings of custom made ... 

Bedankt.

Groeten,

Stefania

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, depaict said:

 

Weet je misschien hoe kan dit doen?

Een andere workflow voor de bol.com orders implementeren? Module, settings of custom made ... 

Bedankt.

Groeten,

Stefania

 

 

Hey Stefania,

Dat kun je doen bij de Statussen (Bestellingen -> Statussen). Als je daar de status "Bol.com order imported" aanklikt kun je de mail uitzetten. Een custom workflow betekent dat je nieuwe statussen moet toevoegen en die moet gaan gebruiken voor Bol.com orders. Het is echter wel vrij bewerkelijk.

Groet,

Mark

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Zit aanschaf te overwegen. wat vragen:

  • Wordt Prestashop 1.7.x al ondersteund?
  • Hoe werkt het als ik artikelen toevoeg die bol.com nog niet kent? Worden die naar bol.com ge-ftp-ed ( Product Information Management loopt alleen over FTP) of moet ik die eerst zelf laden? Maakt deze module in het tweede geval dan eventueel het CSV bestand voor de niet bestaande producten aan?

Hoor graag.

 

Link to comment
Share on other sites

Als je de documentatie leest op de addon store dan gaat dit om een order module die ook voor 1.7 geschikt is. Het is dus geen module die je producten op Bol zet, maar een module die ervoor zorgt dat de orders van Bol in je webwinkel worden geschoten. Daarbij worden dus alleen de producten gebruikt die op bol staan, en ook in je webshop. Andere producten worden niet meegenomen.

https://addons.prestashop.com/en/marketplaces/22376-bolcom-plaza-api-connector.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

De module is vanaf nu open source beschikbaar op http://github.com/wienkit/prestashop-bolplaza. Ik zal er zelf geen actieve development meer aan doen, maar alle development initiatieven zijn van harte welkom (maintainers & developers).

Op dit moment is er een 'probleem' met de module omdat deze voor 01-04-2020 gebruik moet gaan maken van de Retailer API. Er zijn wat PHP libraries beschikbaar voor de verbinding, maar de vertaling naar PrestaShop orders (de bolplaza module) moet daarvoor wel omgeschreven worden. Communicatie hierover zal moeten gebeuren in GitHub issues (https://github.com/wienkit/prestashop-bolplaza/issues/3).

Ik zal uiteraard nog gewoon technical support bieden aan iedereen die de module in de afgelopen periode heeft aangeschaft en de mensen die een geldige Zen option hebben.

Edited by mwienk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...