Piggen Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Jag har problem med att det inte skickas något bekräftelse mail till mig när kunden har beställt en vara. Dock går det ut ett mail till kunden att varan är beställd. Tips mottages tacksamt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lunken Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Samma sak här, tacksam för hjälp!/Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Mailalerts-modulen är installerad och rätt adress är inlagd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lunken Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Det tycker jag.Kund får mejl så det funkar ju.Annars vet jag inte vad för fler inställningar som behövs.../Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Att kund får mailbekräftelse har inget med mailalerts-modulen att göra. Kolla under moduler->epost larm Link to comment Share on other sites More sharing options...
lunken Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Japp, det jag tänkte var mer att inställningarna för att skicka epost överhuvudtaget funkade.Har testat med olika epostadress, dubbla osv....Se bild..MvhThomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleia Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Samma problem här med. Har funkat helt ok tidigare, men sedan igår den 10/6 har inte ett mail kommit. Har inte gjort några som helst ändringar i inställningarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Funkar mail genom Kontakta oss-formuläret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 modules/mailalerts/mails/se/ finns den katalogen och mejlmallarna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleia Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Katalogen och mailmallarna finns på plats som tidigare.Testade kontaktformuläret idag - funkade ej, även denna fungerat smärtfritt fram till för några dagar sedan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Kolla så att inte hotellet gjort några förändringar på sistone. Kanske lagt på smtp-autenticering eller liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lunken Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Tack.I mitt fall så fanns inte mejlmallarna så jag kopierade in /en och döpte om till /seMer mallar att översätta..... Puh! /modules/mailalerts/mails/seTack för hjälpen!/Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts