Jump to content

Producten sorteren in weergave / FO


Recommended Posts

Wie heeft de tip?

 

Ik wil graag zelf bepalen in welke volgorde mijn producten weergeven worden, zodat het bv handig bij elkaar staat als je verschillende producten in dezelfde groep hebt.

 

Ingesteld staat al Instellingen -> Producten -> Paginering -> Positie binnen categorie.

 

In de categorie heb ik uiteraard de categorieen staan zoals ik ze al wil, onder producten heb ik ze zodanig gesleept dat ze ook staan zoals ik wil.

 

Maar.... dit helpt niet.

Producten worden nog net zo weergeven als eerst, namelijk door elkaar heen, en dus niet in de volgorde zoals ze onder producten gesleept staan.

 

Wat kan ik nog meer doen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb daar zelf ook wel eens last van, ik vermoed omdat het komt dat je ze waarschijnlijk in meerdere categorieen hebt staan, en dan in de 1 op plek 2 en de ander op plek 5.

Het is maar een vermoeden, ik heb er destijds voor gekozen om alle producten ook maar in 1 categorie te plaatsen(zoveel mogelijk). Toen was het over.

Link to comment
Share on other sites

Hi curious,

 

Dat zou inderdaad goed kunnen, ik heb ze inderdaad in meerdere categorieen staan.

 

Hmmm... opzich is dit wat mij betreft wel een noodzaak, klanten willen niet oeverloos klikken als ze meerdere dingen willen.

Dat wordt dus kiezen of delen.

 

Bestaat er toevallig iets van een "ook interessant voor u" module waar ik dan bv een ander product in kan laten zien?

Dit zou enkele narigheden al weg kunnen nemen voor producten die dan inderdaad maar in 1 categorie hoeven.

Link to comment
Share on other sites

wat ikzelf voor zou zorgen is dat klanten makkelijk kunnen zoeken, en dat je filter goed op orde is.

 

Ik moest gister een lader hebben, en kwam op een webshop terecht waar echt ieder product in alle categorieen stond, een webwinkel met 100 producten en 10 categorieen, waardoor je je door 1000 producten moet worstelen.

Link to comment
Share on other sites

Heb ik over nagedacht, maar in de analytics is gebleken dat mensen niet willen zoeken of de zoekbalk gebruiken.

Ze gaan naar een categorie, en niet zozeer verder dan dat, mede doordat iedereen "mijn" product weer anders noemt of weer anders schrijft.

Wel dan nog vaak " oh ja berichtjes" of dit toch nog aan de bestelling toegevoegd kan worden want dat hebben ze eigenlijk ook nog nodig ( dus bv een accessoire die ik er nu dus ook tussen heb staan als product)

 

Vandaar deze keuze.

Een filter gebruik ik niet, daar heb ik zo mega veel kenmerken voor nodig, dat schiet niet op, plus dat mensen dan uiteindelijk alsnog wel alles te zien krijgen, omdat elk product wel iets heeft ( bv die kleur, deze maat, zo'n label, dat apparaat) of het zodanig filteren dat er helemaal niets meer gevonden kan worden.

 

Heb vanmorgen enkele producten al niet meer dubbel geplaatst, maar dit geeft nog geen oplossing vooralsnog.

Ben nog aan het twijfelen of dit misschien komt doordat andere nog wel dubbel staan, en of ik het risico ga nemen dat het uiteindelijk toch niet dat is en ik alles weer terug kan zetten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...